Методологічні підходи при викладанні математичних дисциплін у змішаному форматі навчання
Методологічні підходи при викладанні математичних дисциплін у змішаному форматі навчання
January 21, 2023
ННІ ЕАЕ, кафедра вищої та прикладної математики
17 січня 2023 р. на базі ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження за ініціативи дирекції організовано та проведено онлайн-семінар «Використання ІКТ в освітньому процесі». Учасникам семінару було надано можливість поділитися з колегами практичним досвідом та обговорити шляхи удосконалення за окремими напрямками практичної роботи.
Від кафедри вищої та прикладної математики було представлено доповідь за темою «Методичні аспекти вивчення вищої математики в форматі змішаного навчання».
На теперішній час кафедра забезпечує викладання математичних дисциплін на 11 факультетах та ННІ. Курси різні як за тривалістю, так і за кількістю годин; викладання ведеться українською та англійською мовами. Для забезпечення сучасного рівня викладання вищої математики в умовах змішаної форми навчання викладачі кафедри розробили 52 навчальних електронних курси (42 з них атестовані), які розміщено на навчально-інформаційному порталі НУБіП України Ельорн.
Лекційний матеріал подається студентам під час відеоконференцій з використанням Google Meet, Zoom, Webex технологій. За наявності дефіциту в енергосистемі країни та перебоїв з інтернетом викладачі кафедри, для надання навчальної та організаційної інформації студентам, створили Вайбер/Телеграм/Фейсбук групи, організували групову й індивідуальну роботу зі студентами. З метою покращення засвоєння матеріалу викладачі використовують ютуб-канали викладачів предметників; власний контент; контент, створений студентами разом з викладачами під час проектної роботи студентів. Очні заняття проходять в аудиторіях, де традиційна роль викладача змінилася повністю. Викладач виконує функції тьютора та фасилітатора. Як тьютор він відповідає за ведення цілісного освітнього модуля. Як фасилітатор він стимулює та направляє процес самостійного пошуку інформації та спільної діяльності студентів.
Освітній процес у вигляді технологій змішаного навчання дозволяє: 1) адаптувати освітній процес під кожного студента в залежності від його індивідуальних освітніх можливостей, швидкості засвоєння матеріалу; 2) реалізувати мобільність та гнучкість освітнього процесу завдяки вибору різних навчальних середовищ; 3) підвищити навчальну мотивацію, соціальну активність під час засвоєнні нового матеріалу, рефлексію; 4) конструювати студенту власну навчальну траєкторію, що передбачає заміну парадигми знань на інтерактивну взаємодію викладача та студента.
Сподіваюся практика проведення таких методологічних семінарів буде продовжуватися і стане в нагоді для подальшої успішної роботи НПП ННІ.
Людмила Артемчук