VІІ Міжнародна науково-практична конференція «ЦИФРОВА ОСВІТА В ПРИРОДНИЧИХ УНІВЕРСИТЕТАХ»

16 квітня 2021, 13:27

16 травня 2021 року відбулась VІІ Міжнародна науково-практична конференція

     «ЦИФРОВА ОСВІТА В ПРИРОДНИЧИХ УНІВЕРСИТЕТАХ»

Конференція, співзасновниками якої є Національний університет біоресурсів і природокористування України та Вроцлавський природничий університет, цього року відбулась в онлайн форматі.

Метою конференції 2021 (ключова тема) є визначення особливостей організації цифрової освіти в природничих університетах в умовах пандемії. Співорганізаторами є МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ, Національний університет біоресурсів і природокористування України, Вроцлавський природничий університет, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Науково-методичний центр інформаційно-аналітичного забезпечення вищих навчальних закладів "Агроосвіта", Сумський національний аграрний університет, Поморська академія (Польща), Краківський педагогічний університет (Польща), Університет прикладних наук Вайєнштефан-Тріздорф (Німеччина), Вірменський національний аграрний університет (Вірменія), Самаркандський інститут ветеринарної медицини (Узбекістан), Поліський державний університет (Білорусь).

З привітальним словом до учасників звернувся проректор з наукової роботи та інноваційної діяльності НУБіП України Вадим Кондратюк, який окреслив проблеми, які постали перед нашим університетом у зв’язку з карантинними обмеженнями, та шляхи їх подолання. Можна з впевненістю сказати, що в нашому університеті створені всі умови для якісної електронної освіти.

Директор Науково-методичного центру інформаційно-аналітичного забезпечення вищих навчальних закладів "Агроосвіта" Тетяна Іщенко у своєму виступі наголосила на тісній співпраці центру з аграрними закладами вищої освіти України та провідній ролі нашого університету у розвитку цифрової освіти.

Також з привітальними зверненнями виступили свівзасновниці конференції: Олена Глазунова, декан факультету інформаційних технологій НУБіП України та Джоанна Марковська, директор цендру дистанційних технологій Вроцлавського природничого університету. В своїх зверненнях пані професорки висловили подяку за зацікавленість до нашої конференції широкого загалу освітян та побажали учасникам конференції плідної роботи.

За програмою організатори конференції запропонували учасникам долучитись до участі у трьох тематичних сесіях та двох воркшопах. Онлайн зустрічі були організовані із застосуванням відеоконфернції Cisco Webex Event, що дозволяє забезпечити реєстрацію учасників та виділення окремо - пулу доповідачів та учасників з відповідними функціональними обмеженнями.

Модератором першої сесії, що обула присвячена обговоренню сучасного стану, тенденцій та проблем цифровізації освіти, виступила декан факультету інформаційних технологій Олена Глазунова. Стратегічні питання та конкретні рішення цифровізації вітчизняної освіти представив заступник Міністра освіти і науки України Андрій Селецький, результати фундаментальних та прикладних досліджень науковців Інституту інформаційних технологій і засобів навчання, зокорма питання формування цифрових компетентностей, висвітлила заступник директора з наукової роботи Ольга Пінчук. Парадигми штучного інтелекту в системах SMART-освіти представив професор єгипетського університету Ain Shams University Абдель Салем (Abdel-Badeeh M. Salem).

У другій сесії, яку модерував заступник декана з наукової роботи Руслан Басараб, було представлено міжнародний досвід цифровізації природничих університетів. Зокрема, професор Патрик Ноак (Patrick Ole Noack), науковий керівник центру компетенцій з цифрового сільського господарства KoDA (https://www.hswt.de/forschung/forschungseinrichtungen/koda/ansprechpartner.html) університету прикладних наук Weihenstephan-Triesdorf (Німеччина), представив виклики й перспективи цифровізації аграрної галузі та поділився напрацюваннями науковців Німеччини. Досвід реалізації електронного навчання різних дисциплін в умовах пандемії КОВІД19 представили науковці Самаркандської філії Ташкентського державного економічного університету (Samarkand Branch of Tashkent State University of Economics) – Фархуд Ахроров (Farhod Ahrorov), університету зі Сполучених Штатів Америки Oral Roberts University - Павел Навіцькі (Pavel Navitski), Вроцлавського природничого університету (Wrocław University of Environmental and Life Sciences) - Джоанна Марковська (Joanna Markowska). Результати дослідження ефективності застосування ІКТ у реалізації, поширенні та оцінюванні діяльності ERASMUS + JEAN MONNET презентувала координаторка цього проєкту Марія Галабурда (Mariia Galaburda), дослідниця Національного університету біоресурсів і природокористування України.

Міжнародний воркшоп із застосування сучасних інструментів онлайн-навчання модерували представники двох університетів: НУБІП Украіїни та університету прикладних наук Weihenstephan-Triesdorf (Німеччина). Катерина Тужик презентувала досвід створення освітніх відеоресурсів німецького університету. Дослідниця продемонструвала ресурси створені у Panopto та пояснила переваги використання. До останніх належать високий рівень безпеки, інтегрованість з Moodle. Приклади використання H5P для створення цифрових інноваційних ресурсів презентував керівник центру дистанційних технологій навчання НУБіП України Максим Мокрієв.

Учасники третьої сесії, що модерувалась Оленою Кузьмінською, доцентом кафедри інформаційних систем і технологій НУБіП України, представляли успішні практики цифровізації освіти вітчизняних закладів вищої освіти. Зокрема, питання побудови індивідуальних освітніх траєкторій та персональних освітніх середовищ були висвітлені у виступах Юрія Богачкова (Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України) та Олександра В’юненка (Сумський аграрний університет).

Приклади застосування цифрових інструментів та сервісів підтримки освітньої та наукової діяльності представили: Марія Шишкіна (Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України), Денис Міхєєнко (Донбаська державна машинобудівна академія), Марина Негрей (НУБіП України) та Андрій Табачин (компанія EdPro).

Приклади застосування інструментів Moodle для освітньої аналітики використання електронних ресурсів порталу університету презентував аспірант НУБіП України Роман Золотуха.

Питання проєктування цифрової компетентності студентів різних спеціальностей розкрили у своїх доповідях Оксана Струтинська (Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова) та Сергій Євстратьєв (НУБіП України).

За результатами обговорень, які супроводжували виступи наших учасників, встановлені нові контакти та започатковані нові проєкти. А це означає, що VІІ Міжнародна науково-практична конференція «ЦИФРОВА ОСВІТА В ПРИРОДНИЧИХ УНІВЕРСИТЕТАХ», організацію якої здійснили науково-педагогічні працівники факультету інформаційних технологій нашого університету, проведена на високому рівні, про що також свідчать схвальні відгуки її учасників.

Олена Кузьмінська, доцент кафедри інформаційних систем і технологій, д.пед.н.

 

 

 

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook