Стратегування в публічному управлінні: розробка і реалізація з врахуванням практичного досвіду
Стратегування в публічному управлінні: розробка і реалізація з врахуванням практичного досвіду
31 березня 2021 року
29 березня 2021 року для здобувачів вищої освіти заочної форми навчання ОС «Магістр», які навчаються на освітній програмі «Публічне управління та адміністрування», проведене заняття гостьовим лектором Іваном Миколайовичем Фурсенко.
В освітній програмі «Публічне управління та адміністрування» підготовки фахівців одне з важливих місць займає дисципліна "Технології стратегування в публічному управлінні", яку викладає д.е.н., професор Витвицька Ольга Данилівна.
Стратегія для залучення інвесторів або грантових коштів є документом, який дає перевагу та формує позитивне враження інвесторів, доводить серйозність намірів. За словами експертів, у Європі жодна інституція не працюватиме, наприклад, з польською гміною, якщо в неї немає стратегії.
Основним завданням вивчення дисципліни "Технології стратегування в публічному управлінні" є формування у здобувачів теоретичних знань та набуття практичних навичок щодо застосування методологічного інструментарію під час розроблення й реалізації стратегій розвитку об’єкта публічної сфери з урахуванням практичного досвіду роботи.
Розпочинаючи лекцію, Ольга Витвицька представила запрошеного гостьового лектора Івана Фурсенко, першого заступника керівника виконавчої дирекції Всеукраїнської асоціації громад з темою лекції «Стратегічне планування розвитку територій на місцевому рівні».
В Україні реалізується реформа місцевого самоврядування та децентралізація влади, яка передбачає передачу більших повноважень і ресурсів на рівень територіальних громад. Важливою складовою та запорукою реалізації цієї реформи є формування спроможних громад, яке відбувається шляхом об’єднання територіальних громад.
Без стратегії громадська організація, власне, як і в будь-яка інша, втрачає орієнтири і конкурентоспроможність. Результати погіршуються, виникає застій, не можливість сформулювати ефективну модель управління. Тому, стратегічний план має дати відповідь на три питання:
· Де ми є? (оцінка сильних та слабких сторін організації, перспектив на найближчі 3-5 років);
· Куди хочемо дійти? (оцінка зовнішнього середовища – можливостей та загроз: конкуренти, користувачі, законодавство, економічні та політичні умови, соціальні та культурні зміни. Такий аналіз допомагає мінімізувати ризики та вибрати перспективні напрямки);
· Як ми збираємось цього досягти? (кроки, які мають зробити члени організації та менеджмент для досягнення цілей), зазначає Іван Миколайович.
У лекції приділено значну увагу фінансовим механізмам децентралізації у формуванні незалежних місцевих бюджетів від державного бюджету і створенню можливостей планування розвитку територій, можливості втілення реальних проектів. Громади, які створюються як просторова основа нового ефективного місцевого самоврядування, наповнилися якісним змістом: ремонтуються дороги, рекреаційні майданчики, оновлюються будівлі шкіл, дитячих садків, лікарень, відкриваються спортивні і культурні центри.
Актуальна і досить дискусійна тема викликала ряд суперечливих питань під час проведення заняття здобувачам другого (магістерського) рівня освіти спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування».
Катерина Обиход,
асистент кафедри публічного управління та
менеджменту інноваційної діяльності
асистент кафедри публічного управління та
менеджменту інноваційної діяльності