Педагогічна практика філологів: враження і роздуми

16 березня 2021 року
     Студенти 4 курсу спеціальності «Філологія (Англійська мова та друга іноземна)» закінчили виробничу педагогічну практику.
     Практика тривала три тижні – з 15 лютого по 05 березня. Педагогічну практику пройшло 45 студентів. Базами практики було визначено три ліцеї, одна гімназія, шість загальноосвітніх київських шкіл, дві обласні загальноосвітні школи (центри – Вінниця та Полтава), дванадцять загальноосвітніх шкіл різних міст України, сім сільських загальноосвітніх шкіл та чотири освітні центри.

     Незважаючи на умови адаптивного карантину в Україні студенти мали змогу відвідувати уроки англійської і польської мов, отримувати консультації від досвідчених учителів. Студенти ознайомилися з навчальними та виховними планами роботи, календарним плануванням, перспективно-тематичними планами на 2021 рік. Ознайомлення з основною документацією школи та вчителя англійської мови дала змогу чітко окреслити специфіку роботи навчальних, освітніх закладів в умовах діяльності нової української школи.
     Після ознайомлювального етапу студенти апробували себе в ролі вчителя: проводили пробні та контрольні уроки. Студенти-філологи проводили психолого-педагогічне спостереження за учнівськими колективами та психолого-педагогічне обстеження деяких учнів різних вікових груп. Заключним етапом педагогічної практики була підготовка і проведення виховного заходу на англійській мові.
     Підготовка до уроків була кропіткою і відповідальною. Студенти відповідально створювали конспекти уроків, готували різні дидактичні матеріали, презентації уроків, тобто навчилися методично грамотно планувати уроки. Деякі студенти урізноманітнили матеріали педагогічної практики індивідуальними граматичними завданнями, які самостійно розробили і вдало апробували на уроках англійської мови у різних класах.

     Студенти підготували на захист комплект документів. Захист педагогічної практики відбувся 05 березня 2021 р. Керівництво педагогічною практикою студентів-філологів здійснювала професор кафедри Личук М.І. Студенти здійснювали захист перед комісією, до складу якої ввійшли доценти кафедри Гольцова М. Г., Нікольська Н. В., Тепла О. М.
     Для себе студенти-філологи винесли також важливі уроки: стосунки з учнями потрібно засновувати на принципах взаєморозуміння, поваги і любові, дотримуватися педагогічної етики; постійно працювати над вдосконаленням свого професійного та методичного рівнів; навчитися створювати позитивний мікроклімат в учнівському колективі та співпрацювати з колегами-вчителями.
     Пропоную враження студентів від проходження педагогічної практики.

Верна Олександра
     Я проходила педагогічну практику у Сеньківській ЗОШ І-ІІІ ступенів Київської області. Педагогічна практика є надзвичайно важливою для нас, майбутніх учителів та викладачів. Особисто для мене це був період випробування моїх інтелектуальних знань і сил. В умовах карантину звичайно діяли деякі обмеження: наприклад, знімати маску можна було тільки тоді, коли говориш з учнями, дотримуватися дистанції, не впускати до класу нікого з сторонніх осіб. Незважаючи на це, це був чудовий досвід. Я із задоволенням відвідувала уроки вчителя англійської мови, спостерігала за її методикою викладання. На кожен свій урок готувала конспект, шукала цікаві матеріали, які б зацікавили учнів. Також я відчула надзвичайну відповідальність, адже вчитель є прикладом для учнів. Ця педагогічна практика збагатила мене новим важливим досвідом, допомогла реалізувати набуті теоретичні знання й відкрила шляхи для подальшої викладацької роботи.

Моїсеєнко Катерина
     Педагогічна практика – це чудова нагода побувати в ролі учителя та застосувати всі свої знання і вміння на практиці. Особисто я отримала колосальний досвід та змогу реалізувати себе у вчительській роботі. Звісно, без труднощів не обійшлося. Головною проблемою, з якою стикаються, напевно, всі студенти-практиканти – це хвилювання та невпевненість у собі. Сумлінно готуючись до уроків та складаючи плани-конспекти, мене не покидало відчуття невпевненості у своїх силах. Мені на допомогу приходили вчителі, що завжди підтримували та давали цінні поради щодо проведення уроків. У такі моменти відчувався професіоналізм кожного вчителя та великий стаж роботи. Я дуже вдячна моїм наставникам-вчителям англійської мови Тетяні Сусло та Руслані Хименко. Я ще раз переконалася у правильному своєму виборі – стати філологом.

Дещенко Марія, Жеребченко Яна
     Ось і минули три тижні виробничої педагогічної практики. Було так багато запитань та переживань, як ми – ще зовсім недавно такі ж школярі, а на сьогодні – студенти четвертого курсу, будемо вживатися у роль справжніх викладачів. Та переживання були марними. Школа і вчительський колектив з усією душею та професіоналізмом прийняли нас до своєї великої родини. Справжніми друзями стали для нас вчителі – англійської мови Віталія Іванівна Гавриленко та польської мови Н. М. Бассараба. За три тижні ми познайомилися з професійними особливостями роботи вчителя. Це не лише правильна та компетентна підготовка до уроку, але й особливий підхід до кожного учня, вміння правильно та цікаво подати матеріал. Кожен учень класу – це особистість, що потребує особливого підходу. Комусь достатньо пояснити матеріал один раз, а комусь потрібно пояснити, застосовуючи ще й додаткові методи.
     Маючи досвід виробничої педагогічної практики, можемо дати декілька порад студентам, майбутнім практикантам. Перед практикою обов’язково поспілкуйтеся з вчительським колективом, з’ясуйте усі моменти. З перших днів практики, поки ви тільки спостерігатимете, ретельно конспектуйте усе, буквально все! Не ставтеся до учнів зверхньо, навпаки, станьте для них другом, це дуже важливо у подальшому проведенні уроків. Робіть все, аби зацікавити учнів, готуйте презентації, фільми, мультфільми, конкурси, жартуйте з темі, але важливо дотримуватися межі. Перед своїм першим уроком підготуйте для себе план-шпаргалку, за якою вам буде легко орієнтуватися, щоб не було незручних пауз та шуму в класі. Обов’язково поділіть урок на часові проміжки, краще відрепетируйте свій перший урок удома, у колі рідних чи друзів, можливо ви уникнете помилок та отримаєте доречні поради. Найголовніше – не бійтеся та не нервуйте. У вас обов’язково усе вдасться!

Єрема Анна
     Я проходила практику в своїй рідній школі – Старопетрівській ЗОШ І-ІІІ ступенів Київської області. З великою радістю знову зустріла своїх вчителів. Раніше я завжди вважала, що робота вчителя не така складна, однак я помилялася. Враження від першого відвіданого уроку, в 3 класі, були чудові. Мені було приємно провести цей час з дітьми та спостерігати за ходом уроку моєї вчительки англійської мови Ганни Валеріївни Борзік. Мене приємно вразило, що для кращого навчання у школі встановили плазмові телевізори, тому учні могли на уроках використовувати електронні книжки. Учні сьомого класу – досить активні, але слухняні. Ми швидко знайшли спільну мову, хоча я хвилювалася, адже не звикла виступати перед такою аудиторією. Під кінець уроків всі були задоволені. Можу з впевненістю сказати, що завдяки практиці я стала краще ладнати з дітьми і дуже цьому рада.

Марія Личук,
завідувач кафедри романо-германських мов і перекладу

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook