Іміжд-алгоритм успішної нації

11 лютого 2019, 13:17

«Україна - одна з найважливіших у світі країн в сфері сільського господарства. Ви дійсно багато ставите, і ви не повинні від сільського господарства відмовлятися - ви можете і повинні модернізувати, об'єднати ресурси і таланти народу. Потенціал у всіх людей - дуже великий. Але всі вони трошки ліниві. Якщо хочете чогось досягти, треба працювати. Нічого не падає з неба. Ми в Ізраїлі дуже багато працювали... не будьте песимістами - це теж марна трата часу, особливо коли часи змінюються. Потрібно йти за наукою. У науки немає кордонів, обмежень, наука не має рефлексії. Не намагайтеся вирішити проблеми минулого, я не знаю, чи можливо це взагалі. Минуле взагалі не має ніякого значення. Просто вивчіть його, щоб ви не повторювали старих помилок. У минулому немає ні майбутнього, ні надії» , - колись дуже  влучно сказав  Ш. Перес, дев'ятий президент Ізраїлю, у виступі під час Ялтинської Європейської Стратегії (YES) порівняв Ізраїль та Україну.

МОВА.  Для творення успішного бренда держави насамперед треба створити підгрунтя – успішну державу. Перший конкретний крок - створити «фабрики думки» (think tanks) і розробляти конкретні проекти різних підсистем нової України. Поширювати свої ідеї літературною українською мовою. Спілкуйтеся вдома й на вулиці українською, не суржиком, не сленгом, а живою українською мовою (прикладом може бути доробок Ліни Костенко). Мова – це складова генетичного коду нації. Спілкуймося українською сьогодні й надалі. Для прикладу історія івриту. Сто років тому івритом не розмовляла жодна людина у світі. Спостерігаючи за відродження івриту як національної мови євреїв, зауважимо, що це унікальний лінгвістичний, соціальний та політичний феномен, котрий не має аналогу в світі. На івриті розмовляли ветхозавітні пророки іудеїв, написаний Ветхий Завіт, тривалий час витіснений із ужитку. Так, у першому столітті до нашої ери це була мертва мова, яку оживили спілкуванням сучасники. Сіоністи хотіли не просто запровадити мову для всіх євреїв – вони прагнули створити нову державу. Для цього була потрібна не запозичена, а своя власна мова. І на цю роль обрали іврит. Мертвий, архаїчний – але свій. Якщо ми хочемо потужну Україну, – почнімо з мови. Спілкуймося українською.

ЛІДЕРИ. На імідж має працювати все, немає колишніх лідерів, пропонуємо задіювати авторитет і досвід кожного в інтересах просування України. У комунікаціях з медіа важлива максимальна оперативність та спрощення надання фахової інформації, відповідність духу часу та потребам розвинутого суспільства, що перебуває у стадії швидких змін і потребує наставництва й пояснень від очільників та авторитетів. Медіа - платформа для комунікацій та формування іміджу держави. Пропонуємо системне поступове витіснення негативної інформації щодо згадування про Україну у медіа шляхом заповнення інформаційного простору великим обсягом щоденної якісної аналітики від достовірних джерел, продукування яскравих інформаційних приводів і публічних повідомлень у позитивному аспекті. Алгоритм фахового витіснення небажаної інформації полягає в ефективних комунікаціях задля тиражування позитивного державного іміджу у ЗМІ.

 

 

Як додаток до заявленого нами алгоритму, пропонуємо ієрархію лідерів думок, ретрансляторів позитивного іміджу України для громадськості у ЗМІ.

Отже:

1) Першими у ЗМІ як досвідчені аналітики мають фігурувати екс-президенти та високопосадовці, що вже не обіймають посаду, але користуються авторитетом  й створювали на певному етапі історію країни. Вони виважені й професійні у своїх коментарях та висловлюваннях, стабілізують своїми інтерв’ю і виступами емоційний стан в інформаційному просторі.

2) Лідери думок –  члени уряду й офіційні особи,  вузькоспеціалізовані фахівці, експерти котрі можуть у ЗМІ фахово пояснити специфіку певної галузі, проаналізувати політичні події для громадськості.

3) Сильні аналітики-практики - державні службовці, бізнес-лідери, члени спільноти CEO Club Ukraine, та інші лідери думок. Їхнє завдання - вчинками й заявами піднести дух патріотизму, вести за собою, розвіювати міфи й додавати оптимізму нації.

4) Науковці, вчені, новатори, українська інтелігенція, талановита молодь, митці, культурні діячі та ексипати – закордонні українці, шановані у світі, їхня думка є вагомою для закордонної спільноти.

5) Потужними авторитетами для ЗМІ є свідомі українці, що здобули освіту й практичний досвід у провідних компаніях світу - це професіонали й громадські активісти, котрі повернулися до України, щоб застосувати свої знання в інтересах держави і суспільства. Вони об’єдналися у професійні спільноти, серед яких Кембриджська спільнота України, EasyBusiness. З ініціативи випускників закордонних університетів було створено й реалізовано програму «Професійний уряд», учасники якої зосереджені на удосконаленні української системи правління, поліпшенні інвестиційного клімату та позицій України в рейтингу «Doing Business», прагнуть зробити стосунки бізнесу й держави прозорішими, гнучкішими й ефективнішими в інтересах громадян.

6) Авторитетними для ЗМІ є герої-захисники, воїни АТО-патріоти.

7) На чолі всіх заявлених груп - чинний Президент України, котрий відстоює інтереси народу й є офіційним речником (голосом нації).

 

ШАНУЙМОСЯ, НАВЧАЙМОСЯ, ПЕРЕМАГАЙМО РАЗОМ.

 

Вероніка Василівна Чекалюк,
доцент кафедри журналістики
та мовної комунікації

 (фото з архіву науковця)

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook