Підвищення кваліфікації – крок до вдосконалення освітнього процесу у галузі публічного управління та адміністрування
Підвищення кваліфікації – крок до вдосконалення освітнього процесу у галузі публічного управління та адміністрування
28 січня 2025 року
З 16 вересня 2024 р. по 16 січня 2025 р. викладачі кафедри публічного управління, менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва Національного університету біоресурсів і природокористування України д.е.н., професор Інна Левицька та к.е.н., доцент Олена Москвічова успішно завершили програму підвищення кваліфікації на кафедрі національної безпеки, публічного управління та адміністрування Державного університету «Житомирська політехніка».
Програма підвищення кваліфікації на тему «Сучасні методи викладання дисциплін у закладах вищої освіти» стала можливою завдяки підписанню Меморандуму про співпрацю між НУБіП України та ДУ «Житомирська політехніка». Така співпраця відкриває нові перспективи для обміну досвідом та підвищення професійного рівня викладачів, що, у свою чергу, сприяє підвищенню якості підготовки студентів. Адже освітній процес у закладах вищої освіти безперервно розвивається, і важливою складовою цього розвитку є професійне вдосконалення викладачів. Програма підвищення кваліфікації включала широкий спектр тематичних блоків, спрямованих на вдосконалення професійних компетенцій викладачів.
Формування нових професійних компетенцій і компетентностей. Викладачі мали змогу опанувати новітні підходи до організації педагогічної, науково-дослідної та управлінської діяльності, що дозволило вдосконалити практичні навички, необхідні для викладання на спеціальності «Публічне управління і адміністрування».
Вивчення педагогічного досвіду та сучасних методів управління. Програма передбачала обмін досвідом між викладачами, ознайомлення з досягненнями науки у галузі публічного управління та адміністрування. Зокрема особлива увага приділялась науковим розробкам для розвитку e-Government: використання штучного інтелекту для аналізу великих обсягів даних; розробка механізмів кібербезпеки для захисту даних громадян; вивчення моделей взаємодії «громадянин-уряд» для підвищення довіри до державних структур.
Інноваційні технології в освіті. Викладачі поглибили свої знання щодо використання сучасних технологій у реалізації змісту навчання, що є важливою складовою модернізації освітнього процесу. Інноваційні підходи дозволяють зробити навчання більш інтерактивним, практично орієнтованим і доступним для студентів, враховуючи їхні індивідуальні потреби. Зокрема мова йде про використання VR-симуляції для моделювання управлінських процесів. Створення віртуальних сценаріїв кризового управління або роботи міської ради дозволяє студентам «прожити» реальні ситуації, що покращує їхні аналітичні та управлінські навички. Також викладачі засвоїли принципи використання гейміфікації для стимулювання студентів до активного навчання. Наприклад, під час вивчення теми «Організація публічних консультацій» з курсу «Публічні послуги» можна запропонувати студентам пройти рольову гру, де вони виступають представниками різних зацікавлених сторін: органів влади, громадськості, бізнесу. Такий підхід сприяє глибшому розумінню матеріалу, оскільки студенти занурюються в реальні управлінські ситуації.
Класична складова підвищення кваліфікації викладачів — це розробка навчальних програм і методичного забезпечення. Особливу увагу було приділено навчальним програмам, силабусам, навчальним планам та методичному забезпеченню дисциплін із спеціальності 281 «Публічне управління і адміністрування».
Вивчення функціональних повноважень інститутів влади та їх взаємодії. Окремий блок програми був присвячений аналізу системи взаємодії інститутів влади в контексті публічного управління. Викладачі отримали практичні знання, які допоможуть краще пояснити студентам складну структуру взаємодії органів влади у сучасній державі.
Організація науково-дослідної роботи також була важливою частиною програми. Викладачі ознайомились з методиками організації науково-дослідної роботи викладачів і студентів, що сприяє розвитку дослідницьких навичок та інноваційного мислення.
За результатами проходження програми підвищення кваліфікації викладачі мали змогу:
- обмінятися цінним досвідом із колегами з інших університетів;
- засвоїти сучасні підходи до викладання та управління освітнім процесом;
- підвищити рівень викладання дисциплін спеціальності «Публічне управління і адміністрування».
Підсумком навчання стало вдосконалення професійного рівня викладачів, що позитивно вплине на якість освітнього процесу та дозволить студентам отримати ще кращу підготовку для майбутньої професійної діяльності.
Успішне проведення програми стало можливим завдяки спільним зусиллям керівництва обох університетів. Щиро дякуємо ректору НУБіП України Вадиму Ткачуку за надану можливість професійного росту та ректору ДУ «Житомирська політехніка» Віктору Євдокимову за підтримку ініціативи, теплий прийом та сприяння у налагодженні плідної співпраці між закладами. Разом ми формуємо якісну освіту, яка є фундаментом для підготовки лідерів, здатних приймати важливі рішення у публічному управлінні.
Підвищення кваліфікації викладачів – це крок до вдосконалення освітнього процесу, що відкриває нові можливості для професійного розвитку. Спільна робота НУБіП та ДУ «Житомирська політехніка» — приклад ефективної співпраці, яка зміцнює освітню систему України. Ми переконані, що здобуті знання та навички викладачів стануть вагомим внеском у розвиток вищої освіти, а також сприятимуть вихованню нового покоління професіоналів, готових до викликів сучасного світу.
Рухаємося вперед разом до нових досягнень у галузі публічного управління та адміністрування!
Оксана Євсюкова,
професор кафедри публічного управління,
менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва