«Нові підходи до нутриціології», – ділиться враженнями неймовірного стажування, у рамках програми ERASMUS, студентка факультету харчових технологій Вероніка Панченко

8 жовтня 2024 року
Я, Панченко Вероніка, студентка 2-го курсу магістратури, спеціальності 181 “Харчові технології”, освітньо-наукової програми “Нутриціологія” навчаюся за програмою подвійного диплому, що дає мені змогу здобувати знання не лише в Україні, а й у Франції, в інженерній школі ДЖУНІ ІСА за напрямом "Харчова інженерія". Це стало можливим завдяки партнерству між НУБіП України та ДЖУНІ ІСА  в рамках програми ERASMUS.
І цього літа, я мала надзвичайну можливість пройти навчальну практику у Франції. Ця унікальна комбінація спеціальностей дозволяє мені отримати глобальне бачення харчової індустрії, яке включає як технологічні аспекти виготовлення продуктів, так і їх вплив на організм людини. Літня практика стала для мене важливою частиною цього шляху, відкривши нові горизонти в моєму професійному розвитку.
Під час стажування я працювала асистенткою лікаря-нутриціолога, який впроваджує новітні методи у своїй практиці. Одним із найцікавіших підходів, який я мала змогу вивчити, було гасло «відсутність дієти». Це не просто стандартний підхід до лікування, який пропонує обмеження та суворі рамки, навпаки, основна ідея полягає в тому, що зміни в харчовій поведінці мають бути поступовими, природними і максимально комфортними для пацієнта. 
 
Методика полягала в тому, щоб допомогти клієнтам усвідомити свої харчові звички і мотивувати їх на зміни без тиску чи відчуття провини за «неправильний» вибір. Наприклад, замість того, щоб наказувати відмовитися від улюблених продуктів, лікар допомагав пацієнтам зрозуміти, як змінити баланс поживних речовин і порції таким чином, щоб їжа приносила не тільки задоволення, а й користь для здоров’я.
 
Основою методики є «навчитись слухати своє тіло», «навчитись слухати свій голод». Наш організм не просить нас дати йому більше ніж йому потрібно, чи дати йому те, що не потрібно, а отже ключем до гармонії зі своїм тілом є вміння правильно розпізнавати його сигнали та давати на них правильні відповіді.
Важливим аспектом в роботі також є методика донесення інформації. В моєму досвіді вона полягала у тому, щоб не давати пацієнтам готових рішень, а допомагати їм самостійно досягти висновків. Цей підхід, заснований на мотиваційному консультуванні, дозволяє клієнту відчути контроль над своїми рішеннями та змінити харчову поведінку більш усвідомлено.
 
Одним із найголовніших уроків, який я отримала під час стажування, було розуміння важливості індивідуального підходу до кожного клієнта. Кожна людина — унікальна, і її харчова поведінка формується під впливом різноманітних факторів: психологічних, фізичних, соціальних. Робота нутриціолога полягає далеко не лише в складанні харчових планів, а й в першу чергу - слухати пацієнтів, розуміти їхні потреби та мотиви, підтримувати їх на шляху до змін.
Цей аспект практики вимагає великої емпатії, оскільки кожен клієнт має власний досвід, страхи та очікування. Часто пацієнти приходять із попереднім негативним досвідом дієт або обмежень, тому важливо було не лише надавати професійні рекомендації, але й підтримувати їх мотивацію. Я зрозуміла, що вміння комунікувати та підтримувати емоційний зв'язок із пацієнтом може бути не менш важливим за знання теоретичних основ нутриціології.
 
Літня практика у Франції стала для мене не лише важливим етапом професійного становлення, але й досвідом, який допоміг мені краще зрозуміти важливість індивідуального підходу до кожного клієнта. Цей досвід показав, що нутриціологія — це не тільки наука про їжу, але й мистецтво розуміти потреби людей, допомагати їм на шляху до здорового життя, не вдаючись до жорстких обмежень і дієт.
Особливістю стажування для мене особисто стало розуміння настільки важливою є гармонія між фізичним і емоційним станом людини в контексті її харчування.
Індивідуальний підхід, емпатія, гнучкість да вміння адаптувати стандартні підходи до індивідуальних випадків — це ті якості, які я здобула під час своєї практики, і які, я вірю, допоможуть мені в подальшому кар’єрному розвитку в цій захопливій сфері!!!
 
Вероніка Панченко,
студентка 2 курсу магістратури  
Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook