28 серпня 2023 року
Серпнева — щорічна освітня конференція стала платформою для об’єднання фахівців із різних галузей освіти, державних лідерів, міжнародних партнерів, педагогів, керівників закладів освіти, представників громадських організацій та молоді.
Учасники обговорили стратегічні напрями розвитку сучасної освіти, зокрема потенціал коледжів майбутнього, вплив диджиталізації і штучного інтелекту на освітній процес та багато інших актуальних питань.
У своєму виступі Володимир Альохін наголосив на необхідності збереження фахових коледжів в системі освіти і координації мережевої взаємодії. Зауважив, що фаховий коледж – це ресурсний центр, центр практикоорієнтованого навчання, центр неперервної освіти, що формує модель вертикальної інтеграції неперервної освіти.
Фахові коледжі якнайкраще вписуються в інноваційну траєкторію організації професійної освіти, дуальну освіту, що включає у себе чітко узгоджену взаємодію закладу освіти та підприємства, спрямовану на підготовку фахівців конкретного профілю
з необхідним для роботодавця рівнем кваліфікації.
При реалізації дуальної моделі працедавці надають Фаховим коледжам пропозиції щодо додаткової професійної підготовки для кожної спеціальності та професії, що входять до дуальної системи. В зв'язку з цим вносяться зміни до освітньо-професійних програм та навчальних планів з спеціальностей та професій.
Зазначив, що алгоритм:
Профільна школа - фаховий коледж - заклади вищої освіти - працедавці – мережева взаємодія і дуальна освіта – це основа для створення регіональних освітніх екосистем і персональних неперервних траєкторій в освіті. Тому
необхідно зберегти освітньо-професійний рівень фахового молодшого бакалавра,
адже підприємства нині високотехнологічні, кількість працівників зайнятих на виробництвах зменшується, працедавцям потрібен мобільний, поліфункціональний працівник з високим рівнем теоретичної і практичної підготовки, діяльність якого спрямована на впровадження, адаптацію, оптимізацію інноваційних технологій та технологічних процесів. Саме підготовку таких фахівців в оптимальні строки може здійснювати коледж, адже
фаховий молодший бакалавр – фахівець зі знаннями інженера та практичними навиками кваліфікованого робітника.
Завдання перед закладами фахової передвищої освіти – необхідність пошуку нових шляхів ефективної підготовки майбутніх фахівців - професійно мобільних, конкурентоздатних на регіональному ринку праці.
Коледж в структурі закладів вищої освіти – це найбільшефективна взаємодія фахового коледжу і закладу вищої освіти.
Немішаївський фаховий коледж, як структурний підрозділ Національного університету біоресурсів і природокористування України – це база практико-орієнтованого навчання для студентів університету. Для коледжу університет – це сучасні лабораторії, наукова робота, міжнародна діяльність, реалізація студентами ступеневої освіти через узгоджені навчальні плани.
Створення на базі Немішаївського фахового коледжу ресурсного центру для профільної школи сприятиме професійній самовизначеності учнів через навчання в коледжі та в подальшому їх спрямуванні до університетів.
Володимир Альохін вніс пропозицію за аналогією із закладами профільної середньої освіти визначити два освітні ступені – академічний бакалавр та професійний бакалавр.
академічний бакалавр | професійний бакалавр |
Освіта здобувається в університеті | Освіта здобувається в коледжі |
Теоретично-методична, науково-дослідницька підготовка | Практико-орієнтовна підготовка |
Частка практичної складової до 50% | Частка практичної складової 60-70% |
Конкурсний вступ до магістратури | Конкурсний вступ до магістратури+ЗНО+ стаж роботи три роки |
Пріоритетом держави є підготовка студента до роботи у виробничій сфері малого і середнього бізнесу. Саме випускники фахових коледжів здатні забезпечити розвиток малого і середнього підприємництва, що в свою чергу сприятиме укріпленню вітчизняної економіки.
Володимир Альохін запевнив, що Немішаївський фаховий коледж готовий стати ініціатором створення сучасного ресурсного центру.
Учасники конференції активно обговорювалибачення майбутнього освіти, наступний навчальний рік. МОН України уже формує Національну стратегію освіти і науки.
Сподіваємося, що дійсно вдасться побудувати сучасну систему освіти, яка здатна формувати професійних і щасливих людей для нової успішної процвітаючої України!
Олена Кищук