Лінгводидактична й профорієнтаційна толока з професором Миколою Степаненком

25 серпня 2023 року
НУБіП України

    Останні дні серпня радісні і тривожні для вчителів. Відбуваються методичні об’єднання, конференції, на яких освітяни підбивають підсумки, накреслюють плани роботи на близьку й далеку перспективу, обмінюються досвідом. А говорити є про що. Немирний час вимагає нових технологій викладання предметів і взагалі нової комунікативної стратегії. Це однаковою мірою стосується всіх освітніх рівнів – від дошкілля до аспірантури.

Про важливі лінгводидактичні проблеми йшлося на інтелектуальній толоці, яку проводив професор Національного університету біоресурсів і природокористування України Микола Степаненко. На освітянську гостину відомого українського мовознавця зібралися вчителі-словесники Полтавщини та інших областей. Охочих долучитися до цієї цікавої й корисної розмови було багато. Запрошення через Фейсбук зібрало філологів, що давно стежать за новинами, якими частенько ділиться Микола Іванович. Усіх не вмістив ЗУМ-простір. Але сотня сіячів розумного, доброго та вічного дві години слухали науковця й у формі невимушеного діалогу відверто та щиро просто говорили або дискутували з ним.


Микола Іванович докладно схарактеризував сучасне мовне законодавство з вирізненням тих завдань, які покладено на вчителів рідної мови та літератури. Логічно, системно, переконливо, аргументовано професор виклав засадничі положення концепції мовно-літературної освіти в Україні, звернув особливу увагу на деякі, за його переконанням, тривожні чи навіть небезпечні моменти, зокрема інтегрування в єдиний предмет української мови, української літератури та зарубіжної літератури, що його образно названо «Моволіттям». Натепер немає потреби в такому міждисциплінарному синтезі. Українського в Україні ще недостатньо, закцентував доповідач, тому рідній мові, рідному красному письменству, історії Україні треба відводити виняткове місце у школі й університетах.

        

Точилися жваві дискусії навколо проблем культури української мови, динаміки її літературних норм. Микола Іванович майстерно, в уніфікованому ключі розкрив перспективи лексичних, словотвірних, граматичних норм-новацій на тлі чинної стихії узуалізації й кодифікації. Учителі із цікавістю слухали вчителя вчителів , невербальними засобами, з-поміж яких бурхливі оплески, висловлювали своє ставлення до повідомлюваного й того, хто артистично його проартикульовував.

Новими барвами в очах педагогів заяскравів університет, у якому працює професор Степаненко. Він коротко виклав 125-літню історію НУБіП України, ті стилі діяльності, які забезпечують місце закладу в найвищих національних, європейських і світових рейтингах. Новиною для багатьох стала гуманітарна сторінка вишу. Освітянам заімпонував стиль науково-дидактично-виховної діяльності НУБіПУ, особливо його мовно-журналістська підготовка. Надходили численні запитання, відповіді на які педагоги одержували через різні канали комунікації ще й наступного дня.
Дякуємо Миколі Івановичу за майстерно проведену лінгводидактичну та профорієнтаційну толоку. Радіємо, що в нашій державі є Національний університет біоресурсів і природокористування України. З певністю переконуватимемо наших вихованців, аби вони обирали після закінчення школи саме цей університет.

Ольга Коваленко, завідувачка відділу розвитку суспільних та мистецьких дисциплін,
методистка української мови та літератури
Полтавської академії неперервної освіти імені М. В. Остроградського

 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook