Пріоритезація ризиків та методи їх оцінки: тема відкритої лекції Людмили Чорненької

15 лютого 2023 року

   Відкриті заняття та взаємовідвідування є однією з основних форм методичної роботи кафедри та науково-педагогічних працівників, що має на меті вдосконалення методики проведення занять, підвищення педагогічної майстерності, обміну досвідом роботи тощо. Також є компонентом активізації творчої та професійної діяльності, стимулювання безперервної фахової та загальної освіти, якісної роботи  викладача, підвищення відповідальності за результати навчання і виховання студентів. 

   У відповідності до виконання наказу ректора від 24.01.2023 р. № 41  «Про підвищення якості навчання в НУБіП України» та згідно затвердженого графіку проведення відкритих лекційних занять 15.02.2023 р. відбулася відкрита лекція к.е.н., старшого викладача  кафедри адміністративного менеджменту та зовнішньоекономічної діяльності  Людмили ЧОРНЕНЬКОЇ з дисципліни «Ризик-менеджмент» для студентів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 075 «Маркетинг»  факультету аграрного менеджменту на тему «Пріоритезація ризиків та методи їх оцінки»

   Ділова активність та бізнес в Україні у 2020–2023 рр., беззаперечно, увійдуть у новітню історію нашої держави як такі, що функціонують в умовах цілковитої невизначеності, комплексних безпекових ризиків та соціально-економічної непередбачуваності. За такої ситуації критично важливим стає питання належної готовності бізнесу реагувати на надзвичайні події, що можуть бути пов’язані з різними чинниками: від подальшого погіршення ситуації з глобальною пандемією до функціонування в умовах дії військового стану. Саме тому зараз надзвичайно важливо подумати про те, як саме бізнес реагуватиме на такі виклики, якщо вони стануть критично небезпечними і вимагатимуть невідкладних дій із захисту власників бізнесу, працівників, майна чи активів.

   В лекційному матеріалі Людмила Чорненька висвітлила процес пріоритезації та документування ризиків; здійснила аналіз методичних підходів до оцінки ризиків; окреслила особливості якісного та кількісного методів оцінки ризиків підприємства; визначила переваги та недоліки основних методів оцінки ризиків підприємства.

   Управління ризиками – це доволі складна, однак точна система прогнозу розвитку ситуації чи конфлікту, а також послідовний алгоритм коригування напряму розвитку ситуації залежно від того, куди кампанія хоче потрапити (яка фінальна точка). Тобто головна різниця між стандартним шляхом уникнення кризи і шляхом із застосуванням методу управлінням ризиками у тому, що в першому варіанті компанія просто рухається покроковим шляхом до бажаного (сподіваного) фіналу, а в другому варіанті шлях та дорожня карта прокладається навпаки – від фінальної точки (від того, де ми хочемо бути) до точки, де ми зараз.

   Оцінка ризиків підприємства – важлива складова будь-якої бізнес-стратегії. Підприємцю, важливо не тільки розпланувати, як будуть працювати ті чи інші процеси в компанії, а й припустити з якими проблемами, ризиками може зіткнутися бізнес. Існує два підходи до оцінки ризиків, що пов’язані з і їх інтегральною оцінкою, - це якісні і кількісні методи. Слід зазначити, що всебічне оцінювання ризиків повинне ґрунтуватися на суб’єктивному (якісному) та об’єктивному (кількісному) підходах.

   До онлайн заходу відкритої лекції долучилась відповідальна від факультету щодо контролю за якістю освіти, кандидат економічних наук, доцент кафедри адміністративного менеджменту та зовнішньоекономічної діяльності Тюріна А. А., також проявили цікавість до лекції кандидати економічних наук, доценти кафедри адміністративного менеджменту та зовнішньоекономічної Ковтун О. А., Коваленко Н. О., Кузьменко С. В., Міщенко І. А., Файчук О. М., Костюк О. Д., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту ім. Й. С. Завадського Резнік Н. П., заступник декана факультету аграрного менеджменту, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі Карпенко Л. Ф.

   Лекторкою підібрано цікавий науковий матеріал, що дозволив застосовування прийомів розповіді, характеристики, пояснення, коментування та зберегти стійку увагу слухачів протягом всього заняття. Окрім того, Людмила Миколаївна постійно залучала студентів до активної участі у занятті, використовуючи сучасні методичні прийоми та заохочувальні стимули.

   Заняття було проведене на високому науковому, і навчально-методичному рівні й одержало схвальні відгуки, зокрема відзначено професіоналізм та широку ерудицію лекторки, вміння зосередити увагу учасників заходу на головних положеннях матеріалу лекції, створити творчу та робочу атмосферу.

 

Лариса КАРПЕНКО
заступник декана
факультету аграрного менеджменту
 
Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook