МОТИВАЦІЙНИЙ ЛИСТ. Поради з підготовки від кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту

31 травня 2022 року

 Щороку вступна кампанія до закладів вищої освіти характеризується певними змінами та нововведеннями. 2022 рік є особливим та має свою специфіку вступу.

Мотиваційний лист – інноваційний елемент вступної кампанії 2022 року. Мотиваційний лист подається всіма абітурієнтами без винятку незалежно від того, яка це форма навчання (денна, заочна), кон’юнктурна чи некон’юнктурна спеціальність, за державним замовленням чи на контрактній основі.

Мотиваційний лист – це документ, адресований обраному ЗВО, в якому абітурієнт дає обґрунтування, чому він вважає себе потенційною кандидатурою для вступу на певну спеціальність. Цінність цього документа є доволі вагомою аргументацією при вступі. При конкурсному відборі (за однакових балів вступників з НМТ) ЗВО надають перевагу найбільш вмотивованим мотиваційним листам абітурієнтів.

Для абітурієнта мотиваційний лист – це важливий крок для вступу, додаткова можливість обміркувати та аргументувати своє рішення, переконатись в доцільності свого вибору.

Підготовка мотиваційного листа – нескладна, але трудомістка інтелектуальна робота. Мотиваційний лист повинен відповідати деяким формальним вимогам, що ставляться до ділових паперів. Цей документ повинен бути логічним, лаконічним, структурованим, змістовним.

  • зміст повинен бути лаконічним (короткий виклад думок та використання найменшого числа слів заощадить дорогоцінний час зайнятої людини; наводяться тільки важливі деталі, факти, цифри);

  • чітка структура спростить ознайомлення з листом (заздалегідь продуманий план дозволить конкретно вказати на значущі аспекти проблеми; для спрощення читання бажано розбивати текст на абзаци, кожен з яких має містити певну концепцію);

  • неприпустимість емоцій (лист не повинен мати емоційного відтінку – як надміру позитивного, так і особливо негативного, потрібно дотримуватись розважливості, стриманості, серйозності, прагматичності);

  • простота у викладенні інформації (яка дасть адресату можливість швидко зрозуміти зміст прочитаного);

  • неприпустима наявність орфографічних, стилістичних та інших помилок.

Орієнтовна (рекомендована) структура мотиваційного листа є такою: «шапка», звертання, вступ, основна і заключна частини.

«Шапка» – частина листа, де містяться відомості про адресата (назва закладу вищої освіти, прізвище та ініціали особи, якій адресується лист) та адресанта (прізвище, ім’я, по батькові, адреса для кореспонденції та електронна адреса, номер телефону) – яка розташовується в правому верхньому куті листа.

Ввічливе, шанобливе звертання (як правило, до керівника ЗВО), яке є важливою складовою мотиваційного листа. Воно надає листу офіційного характеру та привертає увагу адресата.

Вступ, який є першою частиною листа, де викладається його мета і причина написання. Тут потрібно стисло і доступно пояснити, чому вступник обрав саме цей університет, факультет і спеціальність і як, на його думку, це все зможе посприяти його професійному розвитку і зростанню.

В основній частині описуються факти, які зможуть позитивно вплинути на вирішення питання про зарахування на навчання (зважаючи на академічні та соціальні здобутки, навички й здібності вступника, приймальна комісія може схилитися до думки, що він буде успішним студентом). Основна частина є найголовнішою. Її можна розпочати з характеристики професійних цілей вступника, описати, що саме його цікавить в обраній ним освітній програмі та професії, ким він себе бачить після завершення навчання тощо. Така інформація свідчить про те, що він усвідомлює, яку освітню програму обирає, яку професію хоче здобути, і що навчання допоможе йому стати хорошим фахівцем в обраній сфері. Тут вступник доводить, що він є вмотивованою особою з добре визначеною метою.

В цій частині листа вступнику потрібно описати:

  • свої здобутки, що будуть корисними для навчання за фахом (успіхи в навчанні, участь у проектах і майстер-класах, володіння іноземними мовами та інше);
  • здобуті знання та навички, які допоможуть у навчанні на обраній спеціальності;
  • хороші академічні результати з певних предметів, які пов’язані з освітньою програмою, тощо.

Важливою складовою мотиваційного листа може бути інформація про соціальні навички, необхідні для здобуття окремих професій та подальшої успішної роботи за фахом (зокрема, менеджером).

Заключна частина має завершуватися невеликим підсумком на два-три речення, які мають підтверджувати готовність вступника навчатися та вказують на його впевненість у правильному виборі освітньої програми.

По завершенню написання мотиваційного листа необхідно ретельно його перечитати та перевірити, що в ньому дані відповіді на всі важливі питання:

  • Хто ви та для чого звертаєтесь?
  • Як ви дізналися про університет / факультет / спеціальність?
  • Чому ви хочете навчатися в університеті / на факультеті /на спеціальності?
  • Що робить вас найкращим кандидатом, якого можна прийняти?
  • Яка саме кваліфікація, життєвий досвід, досвід роботи та особисті якості підготували вас до навчання в університеті?

Чим конкретнішим і більш орієнтованим є вступник у своєму листі, тим краще.

Мотиваційний лист – це шанс вступнику представити себе як вмотивовану та здібну особистість, готову вступити до університету (на освітню програму). Лист необхідно зробити переконливим в інформаційному змістовному наповненні, який дасть вичерпний опис власного «я», щоб показати, ким є абітурієнт та чому він хоче, щоб його прийняли.

Кафедра виробничого та інвестиційного менеджменту НУБіП України допоможе в підготовці мотиваційного листа та забезпечить супроводження подачі документів для вступу на магістерську програму «Управління інвестиційною діяльністю та міжнародними проектами».

 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook