Цікаво, інформаційно, корисно

22 травня 2022 року

     Лекція відбулась 17 травня 2022 року

    Чи є межі удосконалення навчального процесу для викладача, чи існують ефективні підходи до зацікавлення учня чи то студента в опануванні інформацією з того або іншого предмету? Ці питання виникли мабуть ще з того періоду, коли було започатковано навчальний процес у створеному людиною першому освітньому закладі.

    Поступово ми накопичували знання, удосконалювали методи їх трансформації до навчального процесу. За сучасних умов суттєво зросли технічні та технологічні можливості в освітянській сфері. Нині ні кого не здивуєш інтерактивною дошкою, комп’ютерною технікою, відео системами, залученням ефективних навчальних підходів в освоєнні інформації тощо. Такі інноваційні підходи в освіті сприяють кращому засвоєнню матеріалу, швидшому опануванню навичками і вміннями з конкретного предмету.

    Прикладом цього може бути досвід викладання дисциплін на кафедрі конярства і бджільництва факультету тваринництва та водних біоресурсів славетного НУБіП України. Наявність конюшні, де утримують різні породи коней і невелике поголів’я поні, бджолиних сімей на Голосіївській навчально-дослідній пасіці, колекції ентомофільних рослин, музею сприяють кращому засвоєнню програм тих чи інших дисциплін, де практична складова є важливим елементом освоєння матеріалу.

    Викладацький склад кафедри використовує в навчальному процесі й інші підходи, а саме екскурсії на підприємства, запрошує відомих науковців, підприємців, залучає студентів до наукової роботи через гуртки, круглі столи, навчальні і виробничі практики, стажування за кордоном, участь в конференціях та ін.. В якості прикладу ефективного впровадження в навчальний процес можна навести проведення для студентів ОС «Бакалавр» ІІІ курсу ТВППТ в рамках вивчення курсу дисципліни «Технологія виробництва продукції бджільництва» згідно робочої програми гостьової лекції «Технологія одержання воску».

     Цю лекцію люб’язно погодився провести Домбровський Валерій Петрович на базі воскопереробного підприємства «Київоблбджолопрому».

   В.П. Домбровський є директором «Київоблбджолопрому», входить до групи роботодавців нашого факультету, активно співробітничає з НУБіП України. Така співпраця базується на 2 основних пунктах: 1 – В.П. Домбровський навчався в НУБіП України (на ті часи це була УСХА); 2 – кафедра співробітничає з «Київоблбджолопромом» у наково-дослідній роботі. Варто додати, що окрім організаційних здібностей, Валерій Петрович є талановитим науковцем. Його розробки відомі у всьому світі, це перш за все – всесвітньовідома прополісна вощина; штучний стільник Домбровського; профілактично-лікувальна вощина та багато іншого.

   Однак до справи. В.П. Домбровський прочитав лекцію безпосередньо використавши базу свого підприємства, показав роботу обладнання в дії. На початку лекції ним було здійснено екскурс в історію становлення підприємства, нинішній стан і подальші плани його розвитку.

     Далі Валерій Петрович пройшов до залу, де здійснюють приймання воску. Тут він детально зупинився на питаннях прийому воску, оцінки його якості, сортування, вибраковки, фальсифікації.

    У цеху де безпосередньо виробляють штучну вощину він продемонстрував удосконалене ним обладнання, зупинився на його технічних і технологічних перевагах.

   Студентам було продемонстровано весь технологічний ланцюжок від стерилізації воску, отримання воскової стрічки, вощини, пакування та зберігання готової продукції.

    На завершення В.П. Домбровський подякував за надану можливість виступити перед студентами з лекцією, відповів на запитання та запросив на екскурсію до підприємства.

   Колектив кафедри висловив щиру вдячність шановному Домбровському Валерію Петровичу за знайдений час для цікавої творчої і безумовно важливої відео зустрічі зі студентством і колективом кафедри.

Микола Повозніков,
завідувач кафедри конярства і бджільництва

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook