Можливості віртуального простору: студентка Маргарита Гулян завоювала друге місце у конкурсі наукових робіт з Професійної освіти

16 квітня 2020 року
У нас, на гуманітарно-педагогічному факультеті, вважають, що будь-яка ситуація, особливо кризова, це не тільки проблема, а вікно можливостей і могутній стимул прогресу. Як бачимо із публікацій нашого сайту, такий тренд сповідують колективи різних підрозділів університету. Знаємо, що навчання у режимі віддаленого доступу допомогло усім науково-педагогічним працівникам і студентам віртуозно оволоділи інформаційно-комунікаційними технологіями освіти, відкрило нові можливості у використанні інструментів навчально-інформаційного порталу НУБіП України, забезпечило продуктивне використання різних програмних додатків для проведення лекційних і семінарських занять у режимі відео-конференцій. Сьогодні освітній процес переведено у віртуальний простір, який став прекрасною платформою для соціальних контактів академічного середовища. Майже усі види діяльності, що стосуються підготовки фахівців, розгорнулись із новою потужністю.

Як відомо, освітній процес реалізує триєдину мету: обмін знаннями, уміннями і навичками, цінностями, способами творчої діяльності та всебічний розвиток особистості. Організація змістовного дозвілля молоді, консультування в рамках наукових гуртків, студентська дослідницька робота знаходить своє продовження у різних формах дистанційної взаємодії, яка, в умовах пандемії і карантину, дозволяє безпечно комунікувати і плідно співпрацювати учасникам освітнього процесу.

Ці технології стали в нагоді також при підготовці до участі і власне участі наших вихованців у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу наукових робіт з «Професійної освіти», який відбувся у дистанційному режимі 15 квітня 2020 року на базі Української інженерно-педагогічної академії, що у м. Харкові. У конкурсі взяли участь 96 студентів, які представляли 46 закладів вищої освіти України. Від нашого університету на конкурсі було представлено 2 конкурсантки: студентка першого курсу освітньої програми «Професійна освіта. Технологія виробництва і переробки продуктів сільського господарства» Вікторія Череп’яна (науковий керівник к.п.н., ст. викладач кафедри педагогіки Олена Варава), студентка освітньої програми «Професійна освіта. Технологія виробництва і переробки продуктів сільського господарства» Гуляна Маргарита (науковий керівник д.п.н., доцент Руслан Сопівник).

Конкурс розпочався з урочистої церемонії відкриття. З вітальним словом звернулась ректор Української інженерно-педагогічної академії, доктор педагогічних наук, професор Олена Едуардівна Коваленко, яка виказала повагу до усіх учасників, студентів і їх наукових керівників, представила членів журі та побажала успіху і перемог. Від так, по черзі, було надано вітальне слово представникам різних університеті. Від НУБіП України до учасників дійства звернувся завідувач кафедри педагогіки Руслан Сопівник, який передав вітання від ректора нашого університету, академіка НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Станіслава Миколайовича Ніколаєнка, подякувавши організаторам за можливість брати участь у такому представницькому науковому кворумі.

До фінального етапу конкурсу відібрано понад двадцять наукових робіт студентів, які представляли різні заклади вищої освіти України, а саме: Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Українська інженерно-педагогічна академія, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Київський університет імені Бориса Грінченка, Національний університет цивільного захисту України, Глухівський національний педагогічний університет, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», Криворізький державний педагогічний університет, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Вінницький державний педагогічний університет імені М. Коцюбинського, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія», Національний університет біоресурсів і природокористування України, Херсонський державний університет, Київський національний університет будівництва і архітектури, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Бердянський державний педагогічний університет, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченко, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Навчально-науковий професійно-педагогічний інститут (м.Бахмут) та інші.

Наш університет у фіналі представила Маргарита Гулян із науковою роботою на тему «Формування лідерських якостей студентів аграрних закладів вищої освіти», яка блискуче подала результати своїх наукових пошуків, відповіла на 15 питань членів журі та дуже переконливо й аргументовано вела наукову дискусію.

Це належним чином було оцінено членами журі і у підсумку наша студентка Маргарита Гулян посіла друге місце у конкурсі, де за першість змагалось 96 молодих дослідників.

Ми запитали у Маргарити, які її враження і відчуття:
Маргарита Гулян: Я брала участь у потужному науковому заході, на який зібрались молоді дослідники з різних куточків України. Захист робіт вперше відбувався у режимі on-line. Журі оцінювало наші роботи за дев’ятьма критеріями: актуальність, розробка наукового апарату, використані методи дослідження, теоретична значимість, практична значимість, представлення доповіді, розроблення презентації, оцінка виступу.

Для мене, найцікавішою і достатньо непростою, виявилась саме підготовка до 2 етапу, в рамках якого потрібно було проявити себе, показати свою педагогічну майстерність, розкрити тему у рамках 7 хвилинного регламенту. Моя тема стосувалась розвитку лідерського потенціалу майбутнього фахівця аграрного ЗВО, тому є надзвичайно актуальною в умовах сьогодення, бо країна потребує справжніх лідерів, і, цілком очевидно, що частина студентства, в майбутньому, буде залучена до управління різними державними та громадськими справами.

Я вражена справді високим рівнем підготовки в організації конференції, доброзичливості комісії, атмосферою порозуміння між членами журі і учасниками захисту. Завдяки таким відео-конференціям, можна дізнатися щось нове, знайти друзів. Я сповнена яскравих і незабутніх вражень. Хочу подякувати ректорові нашого університету, професору кафедри педагогіки Станіславу Миколайовичу Ніколаєнку, декану факультету, професору Василю Дмитровичу Шинкаруку, своєму науковому керівникові та усім викладачам кафедри педагогіки за мудрі поради, фахові консультації, допомогу і підтримку».

Як бачимо, дистанційні форми мають деякі беззаперечні переваги: оперативний зв'язок з адресатом, економія часу на «пересуванні» у просторі (зараз ти у віртуальному кабінеті з однією групою, чи декількома, а за лічені секунди, при потребі, можеш переміститись для роботи з іншими аудиторіями, в інший віртуальний кабінет); зближує, дозволяє перебувати разом, незалежно від того, у якому куточку земної кулі людина; зручне оперування під час роботи різноманітною наочністю; можливість переписуватись у чаті тощо.

Але, хочу повернутись до нашої героїні і щиро привітати молоду дослідницю із тріумфальним результатом! Бажаємо Маргариті Гулян і її науковому керівникові подальшої плідної праці, нових звершень і простого: «Так тримати!»


Олександр Кучай,

доцент кафедри педагогіки

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook