Кращі викладачі університету за версією студентів магістратури. Лілія Савченко: аби зацікавити сучасного студента потрібно постійно вдосконалюватися як викладач

1 лютого 2020 року
     Сьогодні у освіті, в т.ч. і вищій, питання номер один: як мотивувати студента до навчання. І кожен викладач вирішує його для себе щодня, та має чим поділитися вже зі свого власного досвіду. Про це, і не тільки, наша розмова з викладачкою, яка за результатами опитування магістрів, які випустилися у грудні 2019 року, визнана однією з кращих – доцентом кафедри транспортних технологій та засобів у АПК Лілією Савченко.

  • Чи стало таке визнання для Вас несподіванкою?

     – Так, стало. І мушу сказати – дуже приємною несподіванкою.

  • Назвіть студентів, які є кращими на Вашу думку.

     – Я не зможу виділити когось одного, чи навіть кількох. Для мене всі вони найкращі. Студенти, які прийшли в аудиторію на мій курс, вже викликають у мене велику повагу та вдячність за обрану професію і довіру бути їхнім лектором та провідником у світ знань.

  • Кого з викладачів Вашої студентської пори могли б назвати кращим і чому?

     – Мені у цьому питанні щастило, напевно, як нікому. Всі викладачі, які зустрічались на моєму шляху були досить професійними, а до того ще й порядними та коректними людьми. Але найбільше запам’ятався керівник моєї кандидатської дисертації – професор кафедри надійності машин Анатолій Бойко. На його прикладі зрозуміла: вимогливість, висока професійність, порядність та націленість на результат – це і є складові успішного вчителя та наставника.

  • Чим мотивуєте студентів до навчання? Чи достатньо для цього лише вимогливості та дисципліни?

     – Не думаю, що сьогодні достатньо просто вимагати відвідувати заняття, адже сучасний студент дуже змінився. Він чітко розуміє, чому прийшов саме на цю спеціальність і що хоче отримати, закінчивши університет. Тому молода людина прийде на заняття тільки тоді, коли йому буде там цікаво і він розумітиме, що не дарма знаходиться в аудиторії. Але, не зважаючи на такий підхід, у мене ніколи не було пропусків занять студентами, тільки з дійсно вагомих причин. А вимогливість та дисципліну вважаю потрібно впроваджувати в першу чергу не до студентів, а до себе як викладача. І зробити все, аби до вас в аудиторію захотіли прийти знову і знову.

  • То як викладати матеріал, аби зацікавити студента ХХІ століття?

     – Постійно вдосконалюватись. Ніколи не зупинятись на своїх отриманих знаннях, адже у сучасному світі вони дуже швидко оновлюються. Корисно брати участь у міжуніверситетських конкурсах, олімпіадах, міжнародних конкурсах. І не тільки аграрного напряму, а й інших спеціальностей. Це дає можливість побачити свій рівень як фахівця, зрозуміти, що потрібно вдосконалювати, аби бути цікавим для сучасної молоді.

  • Частина студентів у своїх анкетах говорять про некомпетентність викладачів. Ваша думка з цього приводу?

     – Вибачте, але таке твердження вважаю досить суперечливим. У всякому випадку переконана, що наш колектив професійний. А от чому у молоді виникає таке бачення, думаю, варто розбиратись більш глибше і детальніше.

  • Студенти говорять і про наявність певного дублювання тем в різних дисциплінах. Як цього уникнути?

     – У технічних предметах є досить велика кількість термінів та визначень, які постійно будуть перетинатись і дублюватись в різних дисциплінах. Така специфіка. І вона викликає підозру про дублювання тем. Напевно, потрібно знову ж таки чітко визначитись, де саме студенти бачать дублювання та скорегувати між дисциплінами теми у робочих програмах. Це робочі моменти навчального процесу.

  • Викладач повинен мати практичний досвід, чи достатньо лише теоретичної підготовки?

     – Не обов’язково мати практичний досвід так би мовити зі старту. Але бажання його отримати в процесі, удосконалюючись як фахівець – обов’язкове. Тим паче, що сьогодні можливостей для цього безліч: можна відвідуючи різні тренінги в діючих компаніях, виступати експертами та навіть отримувати досвід разом зі студентами на практиках.

  • Яка Ваша думка, чи всім викладачам для забезпечення якісного освітнього процесу потрібні знання іноземної мови на рівні В2?

     – Так. Це є обов’язковим для сучасного викладача. У наш час знання іноземних мов вже не просто показник освіченості людини, а необхідність, якщо хочете, йти в ногу з часом.

  • Ваше найбільше досягнення в житті та уподобання?

     – Найбільшим досягненням вважаю свою сім’ю і улюблену професію. Стати вчителем було моєю мрією з дитинства і я змогла її реалізувати. Ще одне, без чого не уявляю життя, – спорт. Ще люблю читати і подорожувати. Адже і перше, і друге – відкриває цей світ.

Розмовляла Ірина Білоус

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook