Студенти спеціальності «професійна освіта» у діалозі з великим агробізнесом

17 листопада 2019 року
     15 листопада на гуманітарно-педагогічному факультеті кафедра педагогіки, в рамках роботи створеного не її базі Клубу аграрного та освітнього консалтингу, зініціювала та провела чергову зустріч студентів та НПП факультету з керівництвом провідних підприємств аграрного сектору економіки. На цей раз (а це вже третє засідання Клубу в цьому навчальному році) гостями університету стали директор з персоналу мережі супермаркетів «Сільпо» Павло Вікторович Сич зі своєю командою та радник із зовнішньо-економічних питань голови правління та власника агроіндустіального холдингу «Миронівський хлібопродукт» Дмитро Георгійович Лось.

     Засідання відкрив завідувач кафедри педагогіки Сопівник Руслан Васильович, який наголосив, що освітній процес на спеціальності «Професійна освіта (Технологія виробництва і переробки продуктів сільського господарства)» потребує сьогодні неординарних підходів та втілення принципів дуальної освіти. Набуття студентами професійно важливих компетентностей, забезпечення їх вторинної зайнятості та подальшого працевлаштування можливе за умови ознайомлення з сучасними технологіями та реально діючими моделями агровиробництва. Саме такі зустрічі зі стейкхолдерами забезпечують синергетичну взаємодію комплексу «бізнес – наука – освіта».

     Заступник директора з персоналу МТЦ «Сільпо» Юлія Євтушенко (до речі, випускниця спеціальності «Педагогіка вищої школи» НУБіП України, яка плідно співпрацює з кафедрою педагогіки) зазначила, що розумні та ініціативні студенти є цільовою аудиторією мережі; для них розроблено безліч адаптаційних програм.

     Надзвичайно корисною інформацією поділився директор з персоналу мережі супермаркетів «Сільпо» Павло Вікторович Сич, ознайомивши аудиторію з системою мотивації персоналу в мережі «Сільпо» - одного із найбільших роботодавців України небюджетної сфери, що налічує біля 30 тисяч працівників. Павло Вікторович зумів залучити аудиторію до конструктивного діалогу і був задоволений тим, що студенти орієнтуються в таких менеджерських питаннях, як чинники, що впливають на встановлення грошової винагороди працівникам; обізнані в тому, що таке принцип грейдерства та як визначити зовнішню конкурентоспроможність компанії.

     Неформально, з презентацією відеороликів гість розповів про те, як корпоративна культура ТМЦ «Сільпо» сприяє покращенню результатів діяльності (система пільг, визнання, заходи для працівників, умови праці, навчання, кар’єра, баланс робота/життя). Особливо студентів зацікавили програми визнання – конкурси «Кращий працівник», «Битва професіоналів», «Талант-шоу». Грандіозність та рівень цих заходів підтверджується рівнем запрошених на них «зірок»: Юрія Горбунова, Ігоря Ласточкіна, Володимира Дантеса, Влада Ями та інших. Зацікавили молодь й такі способи тімбілдінгу, як командне сходження на Говерлу та День скидання негативних емоцій.

     Павло Вікторович акцентував увагу на тому, що швидкій адаптації та кар’єрному росту молодих фахівців сприяють різноманітні навчальні програми, розроблені під кожну посаду; тренінги сучасних форматів; вебінари з застосуванням електронних технологій; закордонні десанти працівників.

     В ході інтерактивної зустрічі майбутні випускники спеціальностей «Професійна освіта», «Інформаційно-комунікативні технології в освіті» та «Педагогіка вищої школи» мали можливість поставити питання високоповажному гостю. Цікавило їх різне. Наприклад, який метод нематеріальної мотивації є найкращим; які цікаві ідеї привозили представники компанії з гастрономічних турів; скільки студентів працює в мережі; скільки часу має пройти, щоб зайняти посаду; які якості потрібні для підвищення; яким soft skills навчають під час тренінгів; як компанія вирішує проблему турботливого ставлення до довкілля і чи планує вона позбавлятись поліетиленових пакетів; чи є програми мотивації для тих студентів, які працюють в компанії погодинно; які поради можна надати тим, хто влаштовується на роботу і багато чого іншого.

  

     По-діловому стисло, але ємко ділився секретами успіху й радник із зовнішньо-економічних питань голови правління та власника агроіндустіального холдингу «Миронівський хлібопродукт» Дмитро Георгійович Лось. Високоосвічена людина та професіонал, він наполягав на тому, що молоді ще навчаючись за студентською лавою необхідно багато читати додаткової аналітичної інформації, прогнозів на найближчі 5-10 років, орієнтуватись в трендах та їх динаміці, опановувати іноземні мови, вчитися планувати свою кар’єру, бути готовими до тих реалій, які сьогодні ще тільки-но зароджуються, а завтра стануть справжніми викликами для майбутніх фахівців («досвід майбутнього»). Дмитро Георгійович розповів про досвід виробництва курячого м’яса; підкреслив необхідність дбати про якість і відповідність цієї продукції європейським стандартам на усіх етапах (виробництво, споживання, імпорт, транспортування, реекспорт). Він заперечив міф про те, що сьогодні молоді в Україні нічого робити, навпаки, кожний холдинг потребує нових і різних кадрів. А в умовах, коли український виробник вийшов за межі своєї країни, це стає все більш очевидним. Гість закликав студентів не обмежуватись підручником і суто теоретичним навчанням; прагнути отримувати досвід інших країн через дистанційне навчання; прагнути навчитись чомусь реальному, планувати свою освітню траєкторію. Адже в світі цінується тільки те, що вміє кожний конкретний фахівець. І студентський вік, на думку бізнесмена, є найсприятливішим для навчання і самовизначення.

     Резюмуючи свій виступ, Дмитро Георгійович підкреслив, що холдинг «Миронівський хлібопродукт» завжди чекає на молодь із НУБіП; що кожний майбутній фахівець має привчити себе конкурувати не з українцями, а з усім світом і що визначальним для кожного роботодавця є вмотивованість фахівця та його прагнення діяти і розвиватись.

     Свідченням зацікавленості студентів у неформальному живому спілкуванні з представниками великого бізнесу стало те, що зустріч вийшла за межі запланованого часу, а аудиторія була вщент заповненою. Масштабність запрошених особистостей, можливість продовження діалогу ними, мотиваційні призи за кращі запитання та головні поради «Знайдіть для себе те, що приносить вам задоволення» та «Слухайте своє серце, чого ви насправді хочете, немає наперед визначеної траєкторії життя; ви повинні вірити, що у вас все вийде» стали подарунком до Дня студента від кафедри педагогіки для тих, хто зовсім скоро почне будувати свою кар’єру.

Олена Варава,

асистент кафедри педагогіки

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook