Магістр факультету землевпорядкування Ілля Арчуадзе застосовує сучасні геоінформаційні та геодезичні технології у гідрографічному вивченні внутрішніх водних шляхів

7 серпня 2021, 9:35

     Україна володіє значним потенціалом збільшення обсягів вантажоперевезень внутрішнім водним транспортом. Для прикладу, тільки логістика зернових у 2019 р. збільшила транспортування водними шляхами на 54% більше порівняно з 2018 р., а з 2016 р. ці обсяги зросли більш ніж у 2,5 рази.

     На відміну від інших видів транспорту, що обмежені дефіцитом пропускної здатності, внутрішній водний транспорт має переконливу перевагу – можливість суттєвого збільшення обсягів вантажоперевезення. Для прикладу, баржа вантажопідйомністю 900 тонн замінює 18 вагонів або 45 двадцятитонних вантажівок. Водночас, розвиток внутрішнього водного транспорту напряму залежить від якісного стану річкової інфраструктури. Однією із складових якої є система навігаційного забезпечення судноплавства на внутрішніх водних шляхах. Вона передбачає ряд складних технологічних робіт, до яких належить гідрографічне вивчення внутрішніх водних шляхів і створення безпечних умов судноплавства.

     Магістр факультету землевпорядкування Ілля Арчуадзе долучився до вивчення внутрішніх водних шляхів, під час проходження виробничої практики у Київській дільниці водних шляхів Відокремленого структурного підрозділу Філія «Днопоглиблювальний флот» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (ДП «АМПУ»). Філія здійснює навігаційне забезпечення на внутрішніх водних шляхах, приналежних до категорії судноплавних та акваторіях морських портів. Зокрема, йдеться про забезпечення гарантованих габаритів, проведення промірних, тральних, днопоглиблювальних та дноочисних робіт, забезпечення безпеки судноплавства, а також ефективної експлуатації об’єктів інфраструктури.

     Фахівці підприємства володіють досвідом детальних знімань дна судноплавних річок України, створення карт і планів різних масштабів на основі промірів глибин тощо. Для виконання таких робіт використовуються сучасні геоінформаційні технології та геодезичне обладнання: високоточний GNSS приймач VS1000 з функцією визначення курсу, гідрографічний ехолот Teledyne Marine ECHOTRAC E20, система мілководного гідролокатора бокового огляду серії StarFish 990f, гідрографічне програмне забезпечення HYPACK та система автоматизованого проектування Autocad. Безпосередньо всі знімання виконуються з використанням промірного катера Ums Tuna 865, на якому встановлене вищезазначене обладнання.

     На момент проходження практики філія виконувала роботи з контрольних вимірів глибин Канівського водосховища річки Дніпро на території Київської області. Ілля Арчуадзе долучився до таких робіт: виконання промірів глибин на річці Дніпро, в акваторіях портів, причалів, каналів та укладання планів масштабу 1:5000. А результати його досліджень увійдуть до магістерської роботи, захист якої заплановано на початку грудня 2021 року.

Олег Дроздівський,
доцент кафедри геоінформатики і
аерокосмічних досліджень Землі

 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook