Шлях до себе: науково-практичний семінар (тренінг) для студентів гуманітарно-педагогічного факультету
З метою підвищення комунікативних навичок, формування науково-дослідницьких компетенцій, розвитку міжособистісних відносин в студентській групі 15 квітня викладачі кафедри філософії та міжнародної комунікації провели виховний науково-практичний семінар (тренінг) для студентів гуманітарно-педагогічного факультету «Шлях до себе».
Семінар-тренінг був проведений, щоб допомогти студентам розібратись в собі та можливостях налагодження продуктивних відносин із зовнішнім світом, в психологічних проблемах, які виникають у молодої людини, що навчається та працює в складних умовах сьогодення. Адже ситуація пандемії та карантину нерідко спричиняє психоемоційну втому та негативні емоційні стани у молодих людей.
Науково-практичний семінар-тренінг відбувся у дружній та невимушеній обстановці. Учасники заходу робили самопрезентацію, аналізуючи головні риси свого характеру, досліджували особливості емоційного інтелекту та його реакції на зовнішні подразники. Студентам було запропоновано невербально виразити себе, слухаючи музичні твори, вправи на асоціацію себе з різними явищами життя. Було проведене тестування з метою виявлення світоглядної позиції молодих людей: на скільки оптимістичним або песимістичним є їхній світогляд. Запропоновано вправи, що запобігають емоційному виснаженню, сприяють формуванню позитивної «Я-концепції». Адже світ насичений різноманітними подіями, і від нас залежить, який вектор ми оберемо, як поставимось до ситуації, до інших людей та, що не менш важливо – до самого себе. В діяльність емоцій необхідно підключати раціональний каркас, аби віднаходити вірні ключі при вирішенні різноманітних життєвих проблем.
Під час заходу розглядали і визначали поняття «емоційний стан», «емоції», «емоційний інтелект», а також учасники спробували змінювати свої емоції через зорові образи та різноманітні практичні вправи. Студенти активно старалися визначати поняття, висловлювали власну думку, а також дискутували та прийшли до висновку, що емоційний стан людини впливає не лише на її життя, але і на досягнення цілей та на власну реалізацію, що для майбутніх професіоналів є надзвичайно важливим.
Приємно відзначити, що студенти не просто відповідали на різні запитання, але і висловлювали власну позицію, використовуючи серед аргументів ідеї, які були сформульовані авторитетними дослідниками емоційного інтелекту, такими як Дж.Майер, П. Саловей та Г. Гарднер.
На завершення студентам було запропоновано пройти тести на визначення власного емоційного стану та запропоновано різні методики, як боротися зі стресом, і яким чином піднімати свій емоційний настрій.
Ірина Матвієнко,
доцент кафедри філософії та міжнародної комунікації