МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ: ПОПИТ, СТРАТЕГІЇ, УПРАВЛІНСЬКІ РІШЕННЯ
МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ: ПОПИТ, СТРАТЕГІЇ, УПРАВЛІНСЬКІ РІШЕННЯ
25 січня 2021 року
Управлінські рішення – які вони? Що для менеджера є основним в прийнятті рішення? Як змоделювати свій бізнес та не збанкрутувати? Як впливають закономірності всесвіту та підйоми і спади на глобальному фінансовому ринку? Відповіді на ці питання поєднують закони математики.
Стрімкий розвиток сучасного світу диктує потребу у формалізації задач економічної теорії та практики, а для вивчення різних економічних процесів та явищ науковці використовують їх спрощені формалізовані описи – економічні моделі. Існують певні системи, що важко піддаються дослідженню звичайними теоретичними методами, тому, що прямий експеримент над ними майже не можливий, а ціна помилки чи прорахунку занадто велика. Тому, математичне моделювання є неминучою складовою науково-технічного прогресу.
Як показує практика, обґрунтованість управлінських рішень потребує комплексного врахування взаємодії внутрішніх і зовнішніх факторів середовища, в якому ці рішення будуть реалізовані і їх всебічного аналізу, що вимагає значного обсягу достовірної інформації. Обробка інформації, її аналітичне дослідження з точки зору прийняття управлінських рішень перш за все проходить етап економіко-логічних досліджень, в результаті пошуку знаходимо модель системи, в якій приймається рішення, або ж встановлюється модель організації проведення дослідження економічних явищ.
Кожна конкретна ситуація потребує проведення певної аналітичної роботи, яка базується на певних методичних підходах обґрунтування управлінських рішень задля зростання достовірності очікуваних результатів та зменшення ризику втрат.
Багато людей мріють відкрити свій бізнес, але найчастіше гострою проблемою постає вибір сфери діяльності. Бізнес по вирощуванню і продажу горіхів може стати досить вигідним, головне розуміти специфіку такої справи. З чого ж починають вести горіховий бізнес?
Завідувач кафедри адміністративного менеджменту та зовнішньоекономічної діяльності, доктор економічних наук, професор, Луцяк Віталій, в межах теми: «Від ідеї до здобутків. Історія однієї звичайної думки!», розповів як саме працює горіховий бізнес, який необхідний стартовий капітал та які складові витрат для започаткування бізнесу. Він розкрив питання економічного та маркетингового моделювання, показав декілька сценарів та бізнес-моделей в горіховому бізнесі.
Анна Слободяник, доцент кафедри менеджменту ім. проф. Й.С Завадського, поділилась досвідом, як навчитися розпізнавати найбільш поширені моделі, розповіла за яких умов можна відкривати торговельні угоди. Починаючи торгівлю на фінансовому ринку, обираємо Теорію Хвиль Елліотта як опорного і допоміжного методу для аналізу. Суть хвильового аналізу полягає в тому, що рух ціни є закономірним і постійно повторюється одна і та ж модель цінового «шляху». Головна складність застосування хвильового аналізу полягає у правильному знаходженні хвилі, адже потрібно правильно відділити шуми та інші явища циклічного характеру від власне хвилі Еліота.
На завершення зустрічі, методист КОКПНЗ «Мала академія наук учнівської молоді» Валентина Цибко, проанонсувала низку спільних з факультетом аграрного менеджменту заходів, які будуть проведені для учнів-членів наукового відділення математики Київського обласного територіального відділення МАН, педагогів-керівників учнівських дослідницьких проектів.
Наталя Драгнєва,
доцент кафедри менеджменту ім. проф. Й.С. Завадського