Кафедра біохімії і фізіології тварин ім. акад. М. Ф. Гулого повною мірою забезпечує навчальний процес в умовах карантину
Кафедра біохімії і фізіології тварин ім. акад. М. Ф. Гулого повною мірою забезпечує навчальний процес в умовах карантину, який передбачає суворі обмеження у спілкуванні наживо та вільному пересуванні. Як викладачі, так і студенти швидко пристосувалися до нової реальності – дистанційного навчання. І в цьому важлива роль розроблених співробітниками кафедри електронних навчальних курсів, які функціонують в НУБіП України вже більше 10 років, спочатку на платформі Moodle, пізніше на її основі – еlearn. На сьогодні використання цих платформ є найпопулярнішим видом дистанційного навчання в усьому світі.
Наразі ми підготували інформацію разом із студентами 10 і 11 груп 1 курсу факультету ветеринарної медицини (скорочений термін навчання) про використання еlearn, форумів, чатів, Viber-листування та електронної пошти для дистанційного опанування дисципліни «Біохімія тварин з основами фізичної і колоїдної хімії».
Розробниками цього курсу є професори кафедри Григорій Калачнюк і Лілія Калачнюк. У цьому навчальному семестрі зазначену дисципліну викладають професор Вікторія Грищенко і доцент Олексій Арнаута.
Робоча програма з дисципліни передбачає п’ять модулів за один семестр. Томунавчальний процес триває напружено. Головна мета курсу – сформувати у студентів цілісну систему знань про хімічний склад живих організмів, фізико-хімічні і біологічні властивості природних сполук, основні шляхи обміну речовин, механізми регуляції та взаємозв’язку метаболічних процесів, тобто оволодіти теоретичними основами метаболічних перетворень та їх регуляції в тварин і практичними навичками їх вивчення.
Досить зручно працювати on-line на цій електронній платформі, оскільки доступною є вся необхідна інформація і навчальний матеріал. Зокрема, це робоча програма з навчальним планом, повний текст лекцій та їх презентації, а також навчально-методичне забезпечення виконання лабораторних і самостійних робіт, основна і додаткова література, глосарій і багато іншого.
На електронному курсі викладачам легко керувати роботою студентів, оскільки, насправді, все ”прозоро”. Можливо здійснювати моніторинг їх активності, перевіряти результати проміжної і заключної атестації, спілкуватися індивідуально чи з усією групою одночасно через форум та оголошення.
Важливо, що за такої форми навчання викладачі на зв’язку із студентами повсякчас. Сучасна молодь добре володіє комп’ютерними технологіями, тому швидко опановує дистанційну форму навчання.
Дистанційна форма навчання є вдалою альтернативою класичному викладанню навчальних дисциплін у системі закладів вищої освіти за виникнення загрози здоров’ю і життю населення країни. Позитивним моментом є зручність, доступність навчального матеріалу, проміжний моніторинг рівня знань і проведення заключної атестації, де на перший план виходить самостійна та індивідуальна робота студентів під керівництвом викладача. Така форма навчання дозволяє забезпечити високу якість освітнього процесу, не порушуючи графіка та термінів навчання.
Будьте здорові і успішні!
Підготували:
професор кафедри біохімії і фізіології тварин ім акад. М. Ф. Гулого Вікторія Грищенко,
староста 10 групи 1 курсу Назар Демидюк,
староста 11 групи 1 курсу Валерія Самаріна