Загальноінститутський семінар-навчання для науково-педагогічних працівників
23 січня відбувся загальноінститутський семінар-навчання для науково-педагогічних працівників, присвячений нагальним питанням діяльності закладів вищої освіти, законодавчим новаціям.
Зі вступним словом до присутніх звернувся директор інституту Мирон Жибак. Основна увага очільника була зосереджена на новій системі фінансування вищої освіти. Найголовнішими змінами він назвав запровадження формульного підходу, коли вишу буде виділятися 80% базового фінансування, а решта розподілятися за низкою показників; індикативної вартості навчання – передбачається, що в 2020 році вартість навчання для контрактників буде складати не менше 60% від фактичних витрат на підготовку фахівця, щороку коефіцієнт буде збільшуватися до 70%, 80%. Мирон Миколайович також проінформував про фінансовий стан інституту та окреслив основні завдання розвитку навчального закладу.
Про організацію пожежного нагляду і безпеки у ЗВО доповів заступник директора з навчально-науково-виробничих питань розвитку та адміністративно-господарської діяльності Петро Матвіїшин. Зокрема проаналізував Положення про організацію роботи з охорони праці в закладах освіти, діяльності служби з охорони праці, безпеки життєдіяльності. Ознайомив з обов’язками заступників директора, деканів, завідувачів кафедр, лабораторій, викладачів, інструкціях та навчанні з охорони праці та пожежної безпеки, наявності відповідних розділів в посадових інструкціях, проінформував про заходи та матеріально-технічне забезпечення пожежної безпеки в закладі.
Заступниця директора з навчальної та навчально-методичної роботи Степанія Білик презентувала слухачам семінару доповідь на тему: «Підвищення якості вищої освіти: сучасні вимоги та підходи». Основна увага була зосереджена на важливих засадах Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення освітньої діяльності у сфері вищої освіти» від 18.12.2019 № 392-IX.
Степанія Григорівна зосередила увагу на змінах в кількох важливих напрямах діяльності ЗВО. Серед них – вимоги до керівників закладів вищої освіти, ліцензування, дуальна освіта, міждисциплінарність та дотримання академічної доброчесності. Такожознайомила слухачів семінару із низкою змін для вступників та студентів, зокрема скасування поняття «диплом державного зразка»; застосування технологій ЗНО для вимірювання результатів навчання, здобутих на першому (бакалаврському) рівні; укладання договору зі вступниками, яких зараховуватимуть як на контракт, так і на бюджет; запровадження мотиваційних листів для вступників; платне переслуховування дисциплін; запровадження для здобувачів вищої освіти індивідуального навчального плану.
Доповідачка відмітила, що реформа передбачає перегляд ролі викладача. Виші самостійно визначатимуть норми педагогічного навантаження, планується відміна норм встановлення чисельності студентів на одного НПП. ЗВО будуть видавати документи про вищу освіту за зразком, затвердженим власною вченою радою. Однак видавати дипломи заклад зможе лише за освітніми програмами, акредитованими НАЗЯВО, іноземними або незалежними українськими акредитаційними агенціями.
До першочергових завдань щодо провадження освітньої діяльності в інституті слід віднести: перегляд освітніх програм, підвищення якості підготовки фахівців, публічність інформації, складання рейтингу НПП, підвищення відповідальності за виконання своїх обов’язків кожного члена трудового колективу.
Інформацію про організацію практичного навчання студентів представив завідувач структурного підрозділу з навчально-виробничої діяльності та професійно-технічної освіти Іван Логуш. Зокрема зупинився на основних поняттях та формулюваннях організації процесу практичного навчання в інституті, ознайомив присутніх з оновленим Положенням про організацію практичного навчання студентів в БАТІ, наголосив на питаннях проведення практичних занять на виробництві, удосконалення програм практик.
Наступним питанням семінару була доповідь завідувачки відділу навчально-науково-інноваційної діяльності Світлани Судомир на тему «Розширення можливостей реалізації форм академічної мобільності студентів і викладачів ЗВО». В своєму виступі головну увагу доповідачка акцентувала на розумінні специфіки подання документів і процедури відбору проектів, підготовки проектних заявок, отриманні грантів на навчання та стажування, участі в конкурсі відбору спільних магістерських програм з країнами ЄС.