Три дні у вирі цифрової трансформації вищої освіти: проректор Олена Глазунова відвідала форум Digital Universities Europe 2025
Три дні у вирі цифрової трансформації вищої освіти: проректор Олена Глазунова відвідала форум Digital Universities Europe 2025
17 березня 2025 року
Digital Universities Europe 2025 об'єднав лідерів з вищої освіти, ІТ індустрії та державного управління, які зібралися разом, щоб об’єднати зусилля, ідеї, рішення для прискорення позитивних змін у викладанні і навчанні, оцінюванні, управлінні процесами цифрової трансформації. Європейські університети стикаються з різко мінливим світом і відповідним чином адаптуються до нових викликів. Один з таких викликів пов'язаний з технологіями штучного інтелекту, які увірвалися у всі сфери, в тому числі освіту. Цифрові технології та ШІ розкривають нові можливості для використання великих обсягів даних, які накопичуються під час організації управлінської та освітньої діяльності в університетах, для створення освітнього контенту та персоналізації навчання.
Вражаючий початок форуму у міській ратуші Вроцлава та чудова локація для продовження в університеті WSB Merito сприяли відкритому і вільному спілкуванню між учасниками та організаторами форуму.


Сесії, воркшопи, кращі практики та практичні кейси стосувалися багатьох аспектів цифрової трансформації. Питання побудови взаємопов’язаної європейської освітньої екосистеми та підтримки цифрової трансформації університетів були у фокусі уваги Times Higher Education (ТНЕ) та European Institute of Innovation and Technology’s (EIT) Higher Education Initiative (HEI). Обговорювали стандарти забезпечення якості та обміну даними між різними національними системами, гнучкі стратегії адаптації до швидких технологічних змін.

Інша ключова тема форуму — майбутнє освіти у світі штучного інтелекту. Визначення впливу ШІ на управління, навчання та дослідження, побудова етичного кондексу на європейському, національному та інституційному рівнях обговорювалися на панельній дискусії. Трансформація навчання і викладання з використанням ШІ — що університети мають розглянути, щоб робити це правильно? Саме така назва ще однієї панельної дискусії, яка викликала безліч запитань стосовно переваг та втрат, нову педагогіку та методику навчання, заміни рутинної роботи на ШІ та розвиток критичного мислення студентів в епоху ШІ. Цікаві кейси та кращі практики використання генеративного ШІ для навчання та оцінювання при вивченні іноземної мови були продемонстровані на воркшопі AI-enabled teaching case studies. Як ШІ може допомогти зробити навчання інтерактивним, розробити автентичні моделі оцінювання робіт студентів демонстрували науковці Лондонського університету у співпраці з європейським офісом Google.
Два кейси було розкрито з тематики побудови внутрішньої системи управління даними студентів з ШІ функціональністю. Низка воркшопів та сесій була присвячена питанням цифрової грамотності та ШІ грамотності викладачів та студентів. Практики формування відповідних навичок, ефективних стратегій управління впровадженням цифрових технологій і, зокрема, технологій ШІ, рамки компетенцій були не просто цікавими, а корисними для підвищення рівня розуміння усіма учасниками проблем та шляхів їх вирішення.
Кілька сесій зібрали думки стосовно побудови національних інформаційних систем для вищої освіти та пріоритетності розвитку ІТ департаментів в університетах Європи, значення вкладених інвестицій в ІТ, інформаційну та кібербезпеку. Імерсійні технології та гейміфікація також були в тренді на форумі. Дискусії стосовно переваг інвестицій у VR, AR, XR однозначно завершувалися прийняттям позиції стосовно ефективності та високого потенціалу імерсійних технологій в освіті.
У перервах між сесіями була можливість поспілкуватися у неформальних умовах та оглянути виставку цифрових технологій для вищої освіти.


Цікаву екскурсію по WSB Merito провели господарі форуму. Навчальні лабораторії, аудиторії для практичних та теоретичних занять обладнані сучасними приладами, стендами, презентаційною технікою.



Наш університет йде в ногу з інноваціями і такі форуми лише надають впевненості у тому, що ми рухаємося вірним шляхом. Продовжуємо цифрову трансформацію з новими ідеями та партнерами.
Олена Глазунова,
проректор з науково-педагогічної роботи
та цифрової трансформації