LARP-гра як неформальний підхід до навчання: досвід викладачів та студентів спеціальності «Облік і оподаткування»
LARP-гра як неформальний підхід до навчання: досвід викладачів та студентів спеціальності «Облік і оподаткування»
18 грудня 2024 року
Екзаменаційна сесія студентів денної форми здобуття вищої освіти вже завершилась і для них розпочалася довогоочікувана пора зимових канікул. Проте, здобувачі ОП «Облік і аудит» і ОП «Аналітичне і обліково-правове забезпечення бізнесу» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «Облік і оподаткування» проводять цей час активно. Зокрема, нещодавно вони знову зібралися в навчальній аудиторії для того, щоб отримати нові знання в межах неформальної освіти. Здобувачі прийняли участь LARP –грі (Live action role-playing game – це живі рольові ігри) «PIG GROVE».
Фасилітатором гри виступила заступниця декана економічного факультету, викладачка дисципліни «Вступ до фаху та мовні комунікації» для здобувачів спеціальності «Облік і оподаткування» Леся Воляк (з 26 листопада по 4 грудня 2024 року Леся Воляк у рамках проходження міжнародного стажування за проєктом Erasmus+ взяла участь у практичному тренінгу LARP ALCHEMY «Youthworker Toolbox», організованому Nausika Educational Foundation у м. Рабка-Здруй (Польща). Під час стажування вона ознайомилася з потенціалом LARP-ігор (рольових ігор живої дії) у контексті формальної та неформальної освіти, а також отримала знання й практичні навички їх організації і проведення).
Така бізнес-гра живої дії проводилась ще й в рамках запланованих заходів наукових гуртків «Студія професійного бухгалтера» (кафедра обліку та оподаткування) і «Бізнес-аналітика» (кафедра статистики та економічного аналізу). Умовами гри передбачалось, що гравці, які беруть участь в ролі 5-ти сімей місцевих фермерів, використовують громадський гай, щоб годувати своїх свиней. Доречно зауважити, на відміну від настільної рольової або комп'ютерної ігор, ігри живої дії більше наближені до реальної дійсності, а всі дії, що проробляються гравцями, сприймаються як дії певних персонажів. В рамках гри «PIG GROVE» кожна з утворених 5 сімей місцевих фермерів мала за мету виграти гру, розбагатівши, проте вони були обмежені кількістю спільних ресурсів, що могло призвести до того, що всі вони разом можуть програти (збанкрутувати) за умови, якщо будуть використовувати ресурси нераціонально.
Цікаво ще й те, що до «сімей фермерів» входили не лише здобувачі, але й колишні випускники, а нині – провідні бухгалтери ТОВ «НУМЛЕКС», м. Київ. Зокрема, активними гравцями були Віта Касяненко та Ольга Бутрик (випускниці 2020 року спеціальності «Облік і аудит» (нині – «Облік і оподаткування»)), Оксана Матвійчук (Ківель), випускниця 2019 року та Алла Олійник. Випускниці стали невимушеними гравцями й зініціювали свою участь, будучи присутніми на кафедрі обліку та оподаткування під час проведення гри з метою обговорення практико-орієнтованого навчання за освітніми програми спеціальності «Облік і оподаткування».
Гра мала запальний характер, гравці купували та продавали тварин на активному ринку, водночас вчилися планувати бюджет, розподіляти фінанси та сплачувати податки в кінці кожного ігрового року. Важливим елементом гри було передбачення дій сімей-конкурентів та прогнозування їхніх можливих рішень. Раціональне використання ресурсів і вміння правильно розподіляти кошти ставали ключовими факторами успіху за результатами гри. Участь у грі досвідчених гравців-бухгалтерів і гравців-студентів створювало справжній дух змагання і взаємодії. Це дозволяло кожному учаснику навчатися на практичних прикладах й «відточувати» свої навички в умовах, наближених до реальних. У грі живої дії «PIG GROVE» кожен міг відпрацювати вміння стратегічного мислення й фінансового планування в умовах ринкової конкуренції. Одним словом, це було неперевершено!
Ми дякуємо найактивнішим гравцям-студентам – Катерині Борохович, Дар’ї Глибовець, Володимиру Гусарову, Микиті Гребенщикову, Богдану Левді, Катерині Омельченко, які продемонстрували вміння працювати в команді, стратегічно мислити та креативно підходити до вирішення ігрових завдань. Усі – і здобувачі, і випускники – переконані, що навчання у формі ділових ігор живої дії сприяє кращому засвоєнню теоретичних знань та розвитку практичних навичок, необхідних для майбутньої професійної діяльності.
Окрему подяку висловлюємо фасилітаторці Лесі Воляк за створення інтерактивного й мотивуючого навчального середовища, яке сприяє розвитку важливих професійних компетентностей здобувачів ОП «Облік і аудит» та ОП «Аналітичне і обліково-правове забезпечення бізнесу». Подібні ініціативи відкривають нові можливості для інтеграції неформальної освіти у навчальний процес. Переконані, що такі ігрові проєкти допоможуть здобувачам освіти отримувати нові знання, розвивати набуті навички й досягати професійного зростання!
Наталія КУЗИК,
гарант ОП «Облік і аудит»,
Анатолій ШИШ,
гарант ОП «Аналітичне і обліково-правове забезпечення бізнесу»
першого (бакалаврського) рівня вищої освіти