Педагогіка і психологія як шальки на терезах навчально-виховного процесу
Педагогіка і психологія як шальки на терезах навчально-виховного процесу
20 травня 2015 року
20 травня. Сьомим – і останнім за ліком – науково-методичним семінаром з підвищення психолого-педагогічної майстерності завершився цикл аналогічних заходів для науково-педагогічних працівників університету. В його роботі взяли участь ректор Станіслав Ніколаєнко, проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша, учений секретар Оксана Барановська та начальник відділу кадрів Микола Михайліченко.
Цього разу семінар проводили для факультетів аграрного менеджменту та економічного і ННІ післядипломної освіти. Як і на попередніх, постійний модератор – декан гуманітарно-педагогічного факультету Василь Шинкарук – зазначив: тематика вибудувана так, аби показати, як викладачеві під час занять налагодити взаємодію з студентством, запобігти професійному вигоранню і, відповідно, зберегти власне здоров’я.
Як показують результати соціологічних опитувань, більшість наших викладачів не мають… педагогічної освіти. У цифрах це виглядає так: тільки 9% опитаних самостійно поглиблюють знання з психології та педагогіки, і це при тому, що лише 17% мають педагогічну освіту. Тож семінари, організовані науковцями гуманітарно-педагогічного факультету, покликані хоча б частково виправити означене.
Вся четвірка виступаючих, які належать до числа педагогів-практиків, прекрасно знають і теоретичні основи педагогіки та психології, намагалися залучати до діалогу слухачів. І це їм вдалося.
Перша доповідь, яку презентувала доцент кафедри педагогіки Вікторія Кручек, стосувалася теоретичних і практичних аспектів організації педагогічної взаємодії. Психологічним аспектам, зокрема, конфліктам та психологічному захисту, присвятили свої виступи доцент кафедри соціальної роботи та психології Людмила Омельченко та завідувач цієї кафедри Віталій Шмаргун. А завідувач кафедри методики навчання і управління навчальним закладом Микола Пригодій, звернувшись до діючого законодавства, переконував: викладач може використовувати різні форми, методи і засоби навчання, але при цьому повинен забезпечити високу його якість.
Цьогорічний цикл семінарів з підвищення психолого-педагогічної майстерності добіг до кінця. Але восени вони матимуть продовження – вже з урахуванням педагогічного досвіду викладачів і їх віку. Бо інтуїція викладача у педагогічній взаємодії може важити багато, але жодним чином не переважить психолого-педагогічні ази на терезах навчально-виховного процесу.
Валентин Обрамбальський,
Ольга Наконечна