Спецпрактикум з аналітичної хімії студентів спеціальності 101 "Екологія"

9 липня 2024 року
кафедра аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води

Логічним продовженням курсу «Аналітичної хімія» є спецпрактикум, мета якого – сформувати у студентів практичні вміння та навички, отриманих теоретичних знань під час навчання. 

Оскільки під час навчальної практики студенти повинні виконати значний обсяг роботи, що можливо зробити лише в лабораторних умовах, саме це і дозволяє сформувати практичні уміння і навички зважування, розчинення, нагрівання, випаровування, осадження, фільтрування, центрифугування, промивання осадів, приготування розчинів заданої концентрації. Виконуючи якісний аналіз невідомої речовини, студенти застосовують вивчені аналітичні реакції, порівнюють візуальні ефекти аналітичних реакцій, умови їх виконання та чутливість. Виконуючі кількісний аналіз – гравіметрію, студенту необхідно застосовувати і пам'ятати техніку виконання основних операцій, точність методу, зробити розрахунки маси наважки, осаджувача та відсоткового вмісту сульфат аніону. Якщо ж використовують титриметричні методи аналізу, то підбирають спосіб прямого або зворотного титрування, індикатор, використовують розчин з приготованим або встановленим титром і т.д.
 
Виконавши індивідуальне практичне завдання, отримавши і проаналізувавши інформацію з різних джерел, провівши якісний та кількісний аналіз, розрахунок та інтерпретацію отриманих результатів, кожний студент оформив курсову роботу. Хочеться зазначити, що всі студенти впоралися із завданням і отримали цінний досвід і позитивні емоції.
Студенти висловили свої враження від проходження практики:
"Цей практикум став важливим етапом у навчанні для нас, дозволяючи студентам отримати поглиблені знання та практичні навички з аналітичної хімії, які є важливими для подальших досліджень у галузі екології та становлять основу для розуміння та моніторингу хімічного складу різних сполук", – зазначила староста першої групи екологів Резвін Катерина.
"Це був неймовірний досвід! Ми отримали можливість працювати з сучасним обладнанням і застосовувати знання на практиці. Це допомогло нам зрозуміти, як важливо точно та ретельно проводити аналізи." – поділився студент Клямар Антон.
"Практика була дуже корисною. Ми навчилися не лише теоретично, а й на практиці визначати склад речовин. Це дало нам впевненість у своїх знаннях і навичках." – зауважила Кириченко Ольга.
 
Студентка 2 курсу спеціальності
101 "Екологія" Резвін Катерина
В.о. завідувача кафедри к.х.н.,
 доцент Ущапівська Тетяна
 
 


PS
: коментар професора Копілевича В.А.
Цей вид інтегрального практичного навчання було започатковано на кафедрі  більше як 20 років тому і жодного разу студенти не жалкували, що їх навчили  використовувати набуті теоретичні знання для вирішення практичних завдань –  експериментальних досліджень для виконання курсової роботи або дипломної роботи  або навіть наукової роботи.
Все тече і все змінюється, бо у сьогоднішньому баченні адміністрації факультету  такий вид навчання вже стає не потрібним з наступного навчального року.   
Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook