Занурення у світ «іхтіології»: навчальна практика майбутніх фахівців зі спеціальності «Водні біоресурси та аквакультура»

4 липня 2024 року
Навчальна практика є ключовим елементом у формуванні професійної компетентності студентів та їх підготовці до майбутніх викликів у рибній галузі. Вона не лише допомагає зрозуміти особливості роботи з водними біоресурсами, а й сприяє розвитку практичних навичок, критичного мислення і здатності до аналізу. Крім того, практика сприяє розвитку комунікативних навичок та співпраці в команді, оскільки студенти працюють разом з викладачами і спеціалістами галузі. Вони вчаться ефективно взаємодіяти з колегами, обмінюватися досвідом та розв’язувати професійні завдання в колективі.
 
Навчальна практика з дисципліни «Іхтіологія» для студентів 1 курсу скороченого терміну навчання та 2 курсу факультету тваринництва та водних біоресурсів проходила відповідно до робочої програми ОПП «Водні біоресурси та аквакультура» та наказів ректора.
 
Практика виявилася захопливою подорожжю у світ водних глибин та розмаїття гідробіоресурсів. Для студентів – це було не лише можливістю поглибити знання, але й зануритися у практичне використання теорії, вивченої на лекціях. Навчальна практика проводилася під керівництвом завідувача навчально-науково-виробничої лабораторії водних біоресурсів та аквакультури ім. В.М. Кондратюка, доцента Петра ШЕВЧЕНКА, доцента кафедри гідробіології та іхтіології Аліни МАКАРЕНКО та старшого викладача кафедри Максима ХАЛТУРИНА.
Студенти розпочали практичний шлях у Галерній затоці на річці Дніпро, серед жвавого міста Києва. Це місце виявилося ідеальним для вивчення іхтіофауни завдяки своїй унікальній екосистемі та різноманіттю видів риб. Під керівництвом досвідчених викладачів студенти вивчили методику визначення видів риб, а також здійснили відбір іхтіологічного матеріалу та подальший його аналіз.
Одним із найцікавіших аспектів практики стало проведення морфометричних промірів аборигенних, а також інвазійного виду риб – голки пухлощокої. Цей вид виявився особливим об'єктом вивчення завдяки своїм унікальним адаптаціям та впливу на місцеву екосистему. Розгляд морфологічних особливостей дозволив краще зрозуміти пристосування цих риб до умов середовища.
Заняття в сучасних лабораторіях були не лише навчальними, але й надзвичайно стимулюючими в інтелектуальному плані. Висококваліфіковані викладачі надали можливість студентам не лише вивчати теоретичні аспекти, а й самостійно застосовувати отримані знання на практиці.
Завдяки навчально-науково-виробничій лабораторії рибництва кафедри аквакультури Національного університету біоресурсів і природокористування України (смт. Немішаєве), студенти змогли зануритися в унікальний світ іхтіофауни іншої типології водойм, щоб краще зрозуміти і дослідити гідробіонтів. Студенти мали можливість глибше вивчити їхню зовнішню будову. Аналіз морфологічних особливостей – ключ до розуміння адаптаційних механізмів риб до життя у водоймах.
Зовнішні ознаки, такі як форма тіла, місце розташування та будова плавців, положення рота, особливості покривів і забарвлення, відображають роль кожного виду риб в харчовому ланцюгу та його взаємодію з іншими організмами у екосистемі водойм.
Результати досліджень дозволили студентам глибше пізнати не лише біологічні особливості іхтіофауни, а й визначити їхнє місце і значення в природних умовах. Вони змогли оцінити важливість зовнішньої будови як адаптаційного механізму, що впливає на поведінку та способи живлення риб. Це знання є основою для розробки ефективних стратегій управління рибним господарством, спрямованих на збереження і раціональне використання водних ресурсів.
 
Проведення навчальної практики на різних типологіях водойм підкреслює важливість практичного навчання в навчально-науковій діяльності та нагадує про те, що найкращі заняття приходять саме під відкритим небом, серед природи, де кожен момент переповнений вивченням і відкриттям.
Навчальна практика з фахової компоненти «Іхтіологія» стала важливим кроком у формуванні майбутніх фахівців у рибній галузі, які здатні не лише аналізувати, а й забезпечувати стале функціонування екосистем водойм. Вони отримали не лише теоретичні знання, а досвід, що дозволить їм успішно впроваджувати новітні наукові підходи у своїй професійній діяльності. Студенти наголосили, що навчальна практика виявилася запальною подорожжю у світ гідробіоресурсів, яке залишиться в їхній пам’яті назавжди.
Навчальна практика закінчилася цікавим брифінгом. Студенти виявили зацікавленість та старанність до виконання поставлених завдань, приймали активну участь в обговоренні актуальних питань розвитку рибної галузі.
        

Безмежно дякуємо ЗСУ за можливість жити і працювати. Допомагаймо нашим захисникам і захисницям кожен на своєму фронті. Разом до перемоги!

 
 
Петро Шевченко,
завідувач ННВЛ «Водних біоресурсів та
аквакультури ім. В.М. Кондратюка»
 
Аліна МАКАРЕНКО,
доцент кафедри гідробіології та іхтіології
 
Максим ХАЛТУРИН,
старший викладач
кафедри гідробіології та іхтіології

  


Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook