Студенти ОС «Магістр» та «Бакалавр» освітніх програм «Водні біоресурси та аквакультура» відзвітували за результатами проходження виробничої практики

1 липня 2024 року
Однією з пріоритетних вимог потенційних роботодавців на сьогодні є професійна компетентність працівника. Даний факт враховується при розробці навчальних планів для студентів Національного університету біоресурсів і природокористування України за спеціальністю 207 «Водні біоресурси та аквакультура». Освітній процес на факультеті тваринництва та водних біоресурсів передбачає синтез теоретичних та практичних знань, що дозволяє закріпити та розширити знання, отримані студентами. Так, виробнича практика, як обов’язковий компонент робочої програми підготовки здобувачів спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» усіх рівнів освіти, сприяє набуттю необхідних практичних професійних вмінь роботи за фахом в умовах виробництва, оволодіти методами та способами праці в галузі майбутньої професійної діяльності, а також розвиває аналітичні здібності студентів.

У процесі виробничої практики у студентів з’являється можливість отримати первинні професійні уміння та повною мірою освоїти загальні та спеціальні компетентності та програмні результати навчання із загально-професійних та спеціальних дисциплін. Водночас, виробнича практика є першим кроком психологічної та професійної адаптації майбутнього фахівця до виробничих умов, прищеплює йому відповідальність за свої рішення та дії, дає змогу відчути себе повноцінним учасником виробничого процесу. Саме тому, відповідно до наказів №№460 «С» та 461 «С» від 25.03.2024 р. (ОС «Бакалавр») та №462 «С» від 25.03.2024 р. (ОС «Магістр») студенти спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» проходили виробничу практику, тривалістю згідно навчального плану 8 тижнів для здобувачів першого (бакалаврського) рівня освіти та 10 тижнів для здобувачів другого (магістерського) рівня освіти.

Базами для проходження виробничої практики слугували провідні рибні господарства та підприємства всіх форм власності, розміщені в різних куточках України (м. Київ, Київська обл., Хмельницька обл., Черкаська обл., Вінницька обл. та ін.): ДП «Ірліївський розплідник рослиноїдних риб», ПАТ «Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство», рибне господарство «Вільшанка», ТОВ «Аква систем органік», ННВЛ рибництва кафедри аквакультури, ННВЛ «Водні біоресурси та аквакультура» та інші.

Робота студентів протягом даного періоду виконувалася згідно із індивідуальними завданнями, які студенти отримували від керівника практики від університету, що включали перелік основних питань, які підлягали самостійному вивченню здобувачем в умовах конкретного підприємства, а також збір фактичних матеріалів для підготовки курсових робіт та дипломного проєкту. Формування індивідуальних завдань було проведено таким чином, що здобувачу необхідно було організувати свою роботу самостійно, свідомо та раціонально із доведенням до конкретного результату з оволодінням практичного використання теоретичної інформації.

Прийом звітів здійснювався комісією у складі викладачів кафедри аквакультури (доцент, к.с.-г.н. Ірина Кононенко) та кафедри гідробіології та іхтіології (доцент, к.с-г.н. Меланія Хижняк, асистент Олександр Тімченко) за головування д.с.-г.н., професора, завідувача кафедри аквакультури Віталія Беха.

Звітуючи про результати виконання індивідуальних завдань протягом виробничої практики, студенти обох рівнів освіти зазначили, що під час проходження виробничої практики отримали змогу усвідомити, проаналізувати і оволодіти інформацією та навичками, що отримували в процесі навчання під час аудиторних занять, навчилися відбирати та систематизувати інформацію в рамках поставлених перед ними індивідуальних завдань, більш детально вивчити технології, обладнання та устаткування, що використовується в межах конкретного господарства для конкретного виду риб, розвинули навички роботи в колективі та здійснювати самоконтроль.

 

Водночас, студенти зазначили, що проходження виробничої практики дозволило їм реально оцінити рівень своєї компетентності та визначити необхідність її коригування в процесі подальшого навчання НУБіП України.

Під час своєї доповіді багато студентів наголошують на тому, що під час проходження виробничої практики вони дійсно надихнулися майбутньою професією, оскільки отримали змогу бути залученими до реальної професійної праці, отримали навички взаємодії з колективом та керівництвом у виробничих умовах, засвоїли основи професійного спілкування на прикладі керівник-робітник-практикант.

 

  

 

Таким чином, виробнича практика, як елемент навчального процесу, дозволяє усвідомити правильність обраного ним фаху, розвивати та закріплювати у здобувачів інтерес до обраної спеціальності, а також виховувати професійні якості молодого фахівця через залучення до реальної професійної праці.

Ірина КОНОНЕНКО,
доцент кафедри аквакультури, к.с.-г.н.

Меланія ХИЖНЯК,
доцент кафедри гідробіології та іхтіології, к.с.-г.н.

 


Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook