Виробнича практика студентів 3 курсу спеціальності 101 Екологія очима студентів

24 липня 2023 року
  У сучасних умовах розвитку освітнього процесу вищої школи центральне місце займає практикоорієнтоване навчання, що в освітньому процесі проявляється навчальною та виробничою практиками студентів.
  На факультеті захисту рослин, біотехнологій та екології студенти проходять виробничу практику на різноманітних підприємствах, а цього навчального року студенти 3 курсу спеціальності 101 Екологія проходили виробничу практику на базі стейтхолдерів, партнерів університету та інших зацікавлених організацій і структур. Основна частина студентів проходили практику на підприємствах, зокрема, на фірмі BioNorma («Інститут Агробіології»), у ННЦ «Інституті землеробства НААН України» та у Національному ботанічному саду імені М. М. Гришка НАН України.
  Студенти 3 курсу спеціальності 101 Екологія факультету захисту рослин, біотехнологій та екології поділилися своїми враженнями та думка щодо важливості проходження виробничої практики.
 
BioNorma («Інститут Агробіології»)
  З 26 червня по 07 липня 2023 р. студенти проходили виробничу практику на фірмі BioNorma («Інститут Агробіології»), де нас привітно зустріли і познайомили з основною інформацією про компанію, представили графік, за яким працювали два тижні та поділили на групи.
  Ми побували у всіх відділах компанії, а найпершим ми відвідали «Виробництво», де робили марлево-бинтові накладки на банки з поживним середовищем під час аеробного культивування. Це дуже важливий і кропіткий процес, оскільки саме ці накладки не допускають потрапляння сторонніх бактерій та забезпечують так зване дихання середовища. Наступного дня ми робили підготовку та стерилізацію поживного середовища, оскільки для культивування мікроорганізмів важливо підібрати відповідне середовище. Також студенти розливали готовий препарат в підготовлену тару і ми їх маркували. Це був дуже цікавий початок практики.
  Наступним ми відвідали відділ «Маркетингу», де досліджували конкурентні підприємства, які виробляють препарати з мікоризою та заносили в таблицю всі дані. Нам довірили таке важливе завдання і це був вагомий досвід саме у вивченні та порівнянні даних про інші підприємства.
  Значне місце у практиці було приділено проведенню польового та лабораторного досліду з соєю за різного рН, під час якого ми аналізували зразки на наявність на корінчиках ризобії, а саме гетерогенної групи азотфіксуючих бактерій, що живуть у ґрунті, в кореневих вузликах рослин родини бобових у симбіозі з ними.
 
 
 
  Ми відвідали дослідницьке поле в Житомирській області, де проводили обстеження посівів соняшнику та кукурудзи системою фенологічного розвитку BBCH.
  У відділі «Продажу» нам розповідали ази продаж та правильного і коректного спілкування з клієнтами. Потім відділ «Кадрів» показав як йде процес прийняття людей на роботу, організація робочого процесу та систематичне удосконалення кадрового забезпечення, а також розповіли та ознайомили з презентацією про підприємство. У відділі «Реєстрації» переглядали підручники та посібники, які стосуються сільського господарства та агрономії, перекладали та заносили назву та авторів у реєстр. Нам показували як правильно та швидко працювати з комп’ютерними програмами.
  Хочу сказати, що це був неймовірний досвід за два тижні. Нам всім сподобалась виробнича практика, те що нас гостинно прийняли та цікаво розповіли всю потрібну інформацію та навчали новому. Було дуже приємно, що нас зустрів дружній колектив, з яким ми плідно співпрацювали два тижні. Ми дуже вдячні, що у нас тепер є такий досвід, побувавши на такому підприємстві ми справді дізналися як працює справжній бізнес, тому ми дякуємо організаторам, що у нас з’явилась така можливість побувати на виробничій практиці у провідному агропідприємстві.
Ольга Певно, студентка 3 курсу
спеціальності 101 Екологія
 
ННЦ «Інститут землеробства НААН України»
  Я проходила практику разом із одногрупниками у Національному науковому центрі «Інститут землеробства Національної академії аграрних наук України», що на сьогоднішній день залишається однією із провідних установ у галузі землеробства, розроблення адаптивно-ландшафтних систем землеробства на основі стабілізації землекористування, збереження і підвищення родючості ґрунтів, підтриманні екологічної рівноваги в агроекосистемах, розроблення новітніх адаптивних технологій вирощування конкурентоспроможної продукції, сільськогосподарських культур та їх селекції, заходів ефективного використання інновацій і інвестицій у землеробстві.
  Наша виробнича практика стартувала із детального Інструктажу з техніки безпеки під час виконання робіт у службових приміщеннях та у польових умовах, зокрема, з охорони праці під час виконання польових механізованих та інших робіт, з охорони праці під час виконання робіт з пестицидами та агрохімікатами, приготування робочих розчинів і сумішей у лабораторіях.
  Ми детально ознайомилися із загальною характеристикою підприємства, його структурою та робочими завданнями кожного підрозділу. Також важливим етапом практики було вивчення законодавчих актів і нормативних документів щодо використання і захисту природних ресурсів, якими керується підприємство в своїй діяльності (закони, санітарні норми, ДСТУ) тощо.
  Основну частину нашої роботи складало вивчення основних методів вимірювань параметрів навколишнього середовища, які застосовує в своїй роботі підприємство. Ми вивчили правила проведення польового досліду та взяли участь у експериментальній частині, зокрема, у виконанні виробничих завдань та індивідуального завдання «Визначення нітратів на дослідних ділянках».
  Проведення порівняльного аналізу отриманих результатів із нормативними показниками якості навколишнього середовища показало, що в умовах Панфильських дослідних ділянок на чорноземі типовому органічні та мінеральні добрива забезпечили високі показники продуктивності та якості врожаю основних зернових культур.
 
  Проходження цієї практики допомогло сформувати професійні та практичні знання з екологічних аспектів сільськогосподарської діяльності, закріплення набутих під час навчання теоретичних знань та підготовка до самостійної високоефективної роботи на виробництві. Я навчилася аналізувати різноманітні агротехнічні, екологічні, геоекологічні карти, збирати і обробляти інформацію про розвиток небезпечних антропогенних процесів, використовувати методики та технічні засоби, необхідні для здійснення природоохоронних робіт, ознайомилася із заходами охорони грунті та навколишнього середовища, приймала участь в комплексному екологічному моніторингу грунту.
  Дякую керівникам практики за можливість навчитись і здобути безцінний досвід роботи у науковій установі, а також роботи у лабораторія та у польових умовах.
Катерина Бакумова, студентка 3 курсу
спеціальності 101 Екологія
 
Національному ботанічному саду імені М. М. Гришка НАН України
  На сьогодні НБС ім. М.М.Гришка НАН України за різноманітністю колекцій живих рослин, масштабами території, рівнем наукових досліджень, займає одне з провідних місць серед найбільших ботанічних садів Європи. До складу ботанічного саду входить 8 наукових відділів, унікальний колекційний фонд НБС налічує близько 11180 таксонів, що відносяться до 220 родин та 1347 родів.
  Національний ботанічний сад складається з 8 наукових відділів та 2 лабораторій, які проводять дослідження з проблем інтродукції та акліматизації рослин, збереження генофонду ендемічних, реліктових, рідкісних та зникаючих видів, селекції квітниково-декоративних, плодових, овочевих та кормових культур, біотехнології, медичної ботаніки, фітодизайну, хімічної взаємодії рослин.
  НБС очолює Раду ботанічних садів та дендропарків України, координує їх діяльність, готує наукові кадри з ботаніки, екології та фізіології рослин для університетів і ботанічних установ України. В науковій, науково-організаційній та культурно-просвітницькій діяльності НБС досяг найвищих показників серед вітчизняних ботанічних садів щодо мобілізації та використання рослинних ресурсів нашої країни і світу, збереження різноманіття рослин, розвитку зеленого будівництва і сільського господарства, підвищення ботанічної та екологічної культури широких верств населення. Студенти ознайомилися із структурою ботанічного саду, спрямованістю його наукової роботи, екскурсіями та експозиціями.
  Студенти мали можливість ознайомитись із дослідними ділянками, які створені у ботанічному саду для проведення наукових досліджень, їх особливостей та вимог до їх організації.
  Також було відвідано і взято участь у роботі наукових лабораторій ботанічного саду, результати якої в подальшому будуть використані при написання бакалаврської роботи.
  Величезне спасибі керівництву і співробітникам ботанічного саду у сприянню навчання та здобуття практичних навичок для майбутньої професійної та можливо наукової діяльності.
Андрій Гапоненко, студент 3 курсу
спеціальності 101 Екологія
 

  В свою чергу викладацький колектив факультету буде сприяти подальшій активній професійній діяльності студентів як в університеті, так і під час практик на різноманітних профільних установах та організаціях. Щиро вдячні партнерам за плідну співпрацю у освітній діяльності.

 
Анна Сальнікова,
керівник практики, старший викладач кафедри

загальної екології, радіобіології та безпеки життєдіяльності 


Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook