Фінішував семінар-навчання для керівників структурних підрозділів університету

4 лютого 2015 року

 4 лютого завершився семінар «Про науково-методичні заходи щодо підвищення якості підготовки фахівців та реалізація програми «Голосіївська ініціатива-2020». Протягом перших двох днів керівники структурних підрозділів університету ознайомилися із нормативно-правовою базою організації навчально-виховного процесу, плануванням роботи декана факультету, директора ННІ, порядком видання навчально-методичної літератури, особливостями прийому на навчання іноземних студентів, розглянули перспективи науки в університеті. 

 
Третього дня учасників семінару зібрала ще одна важлива його тема, присвячена фінансово-економічним питанням та соціальній складовій. І дуже важливо, як зазначив ректор університету Станіслав Ніколаєнко, щоби отримані сьогодні знання кожен керівник застосував на практиці. Він також звернув увагу на необхідності підняття викладацького рівня, адже в майбутньому студенти самі обиратимуть ряд дисциплін, які хочуть опанувати. Ще одне важливе завдання – проведення профорієнтаційної роботи. Ті, хто ще не відвідав школи, мають зробити це протягом лютого-березня.
 
 
Начальник планово-фінансового відділу Наталія Дробот розповіла учасникам семінару про основні принципи бюджетного фінансування вишів, процес формування загального фонду. Детальніше спинилася   на грошових надходженнях до спеціального. Вимоги до порядку, термінів його формування ідентичні загальному. Спецфонд поповнюється за рахунок надходжень від оплати за гуртожитки, контрактної форми навчання, оренди тощо. В минулому році відбулося деяке його збільшення, але викликане воно переважно за рахунок діяльності Боярської ЛДС. До речі, саме за кошти спеціального фонду виконано ремонтні роботи в корпусах і гуртожитках університету. Однак зменшення набору студентів-контрактників призвело до недоотримання фінансових ресурсів. Тому Наталія Дробот запропонувала переглянути вартість навчання у наступному навчальному році, збільшити контингент студентів, які навчатимуться за контрактною формою. 
 
Слід подумати і про розширення спектру додаткових освітніх послуг, впровадження інновацій у виробництво, залучення грантів. На першому місці – зменшення витрат на електроенергію та заходи енергозбереження. Вкотре ректор Станіслав Ніколаєнко наголосив на тому, що в університеті необхідно створювати студентські будівельні загони, щоб ремонтувати гуртожитки та корпуси власними силами. 
 
До обговорення долучилися також проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша, директори ННІ Григорій Демидась, Володимир Козирський, заступники директора ННІ післядипломної освіти Тереза Микицей, Віктор Пабат.
 
 
Про те, як потрібно формувати штатний розпис інститутів та факультетів, повідомила заступник начальника планово-фінансового відділу Тетяна Костюк. Вона зауважила, що при цьому слід зважати на нормативи чисельності студентів. У штатному розписі обов’язково потрібно зазначати вакантні посади, щоби спланувати фонд оплати праці.
 
 
Проректор з навчально-науково-виробничих питань і адміністративно-господарської діяльності Валерій Іщенко повідомив про структурні зміни, які відбулися у підпорядкованій йому службі. Він поділився баченням про те, як мають функціонувати відділи головного енергетика і головного механіка. На переконання проректора, фахівці цих служб мають безпосередньо комунікувати з комендантами корпусів та завідувачами гуртожитків. Для того, щоб виконавці були зацікавленими в економії енергоресурсів, передбачається їх преміювання. Крім того, запропонований проректором механізм дозволить рівномірно розподілити обов’язки між усіма виконавцями. Також планується закріпити за гуртожитками та навчальними корпусами відповідальних осіб з числа директорів ННІ, деканів факультетів та співробітників адміністративно-господарської частини. 
 
 
Активну участь в обговоренні господарської діяльності взяли участь директор ННІ лісового і садово-паркового господарства Петро Лакида, директор ННЦ виховної роботи та соціального розвитку Дмитро Черкашин, доцент Євген Томін та інші.
 
Головний бухгалтер Тетяна Кондрицька наголосила на своєчасності оприбуткування і списання матеріальних цінностей. Також розповіла про роботу із студентами контрактної форми навчання, ознайомила з порядком оформлення документів на призначення академічних стипендій. Вона закцентувала увагу на термінах підготовки наказів на призначення стипендій, зарахування, відрахування студентів, поновлення після академічної відпустки, переведення – не пізніше 10-го числа кожного місяця. 
 
 
В продовження цього начальник навчального відділу Оксана Зазимко повідомила про порядок формування стипендіальної комісії університету. Згідно із законодавством, комісію факультету та ННІ очолює відповідно декан та директор. Її склад затверджується наказом ректора. Ця комісія створюється для вирішення питань призначення, позбавлення академічних або соціальних стипендій. На майбутнє потрібно враховувати вимогу Закону України «Про вищу освіту», за якою стипендії можуть отримувати не менш як дві третіх і не більш, ніж 75% студентів денної форми навчання. А провідний фахівець відділу соціальної роботи Валерій Шовкалюк розповів про порядок призначення соціальних стипендій. 
 
 
Начальник юридичного відділу Андрій Бова проінформував про локальні нормативні акти університету. Зокрема, мова йшла про статут, колективний договір та посадову інструкцію. В разі невиконання працівником своїх посадових обов’язків, до нього застосовуються дисциплінарні стягнення. 
 
 
Завершив семінар презентацією роботи кафедри військової підготовки її завідувач Анатолій Есаулов.
 
На цьому навчання керівників структурних підрозділів університету не закінчується. Наступним етапом буде проведення таких семінарів на всіх факультетах та ННІ.
 
Ольга Наконечна
 
Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook