Якісне навчання – запорука успішної підготовки висококваліфікованих фахівців рибної галузі
Якісне навчання – запорука успішної підготовки висококваліфікованих фахівців рибної галузі
4 листопада 2022 року
У складний для України час, навчання – це надзвичайно важливий процес в освіті. Адміністрація університету, викладачі та студенти мають докласти максимальних зусиль, щоб в кінцевому результаті спільної плідної праці Україна отримала висококваліфікованих молодих фахівців, які б продовжили розквіт рибної галузі.
Під час очного навчання студенти зі спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» мали змогу провести лабораторно-практичні заняття на високому професійному рівні згідно навчального плану та робочих програм.
При наявності професійної мотивації пізнавальна діяльність студентів включала також наполегливий характер. Студенти проявляли ініціативу, створювали навколо себе творчу пізнавальну атмосферу. Вони демонстрували готовність до успішних, результативних лабораторно-практичних занять, що допомагала в цьому мотивація самоствердження, бажання відобразити свої реальні та можливі досягнення в практиці.
З-поміж різноманіття садово-паркових об’єктів Києва, найпопулярнішим залишається лісопаркова частина Голосіївського лісу, що входить до складу Національного природного парку "Голосіївський". Серед лісових нетрів Голосієва знаходиться затишне озеро Дідорівка, походження назви якого овіяне прадавніми легендами про дажбога, або діда Ора, як називали його наші предки. За легендою озеро поповнювалося водою із самої підземної річки життя – Долі, і вода його була святою. Озеро Дідорівка входить до каскаду водойм під назвою Голосіївські (Дідорівські) ставки, що утворилися на Голосіївському струмку, який протікає територією Голосіївського лісу. Його особливостями є слабка течія та наявність різних видів флори та фауни. Тому ці озера були обрані викладачами кафедри гідробіології та іхтіології для проведення студентам лабораторних робіт в найсправжніших польових умовах.
На початку роботи студенти закріпили знання та засвоїли алгоритм дослідження водного об’єкта, ознайомилися з загальною характеристикою водойми, зокрема морфометричними параметрами (площа, глибина, загальна конфігурація) та провели обстеження на предмет рекреаційного навантаження й надходження небезпечних стоків.
Свою польову лабораторну роботу наші студенти точно запам'ятають надовго, бо відчували себе як справжні фахівці блакитної ниви – самостійно відбирали проби в прибережній зоні водойми у новесеньких вейдерсах, які є невід’ємною частиною екіпірування при роботі на водоймах.
Також самостійно проводили визначення основних фізико-хімічних показників води (вміст розчиненого у воді кисню, рН-середовища, електропровідність, загальну мінералізацію, солоність води), вимірювали швидкість і напрям вітру з використанням сучасних приладів – Water Quality Meter, рН-метра, анемометра, які придбані за сприяння керівництва нашого університету.
Чітко дотримуючись методик студенти старанно відбирали гідробіологічні проби – фітопланктон, зоопланктон, зообентос та макрофіти. Усі, без винятку, були залучені в практичний навчальний процес і старанно виконували усі поставлені завдання, проявляючи набуті вміння та здібності.
Студенти, крім основної мети лабораторної роботи, мали змогу порибалити на озері Дідорівка й отримали при цьому додаткові позитивні емоції.
Студенти факультету тваринництва та водних біоресурсів НУБіП України, дякують за цю можливість адміністрації, викладачам та низько вклоняються воїнам ЗСУ, що дають нам можливість навчати офлайн-онлайн, передавати власний досвід майбутнім поколінням!
Наближаємо перемогу разом!
Наталія РУДИК-ЛЕУСЬКА,
в.о. завідувача кафедри гідробіології та іхтіології
Аліна МАКАРЕНКО,
старший викладач кафедри гідробіології та іхтіології