Кафедра тракторів і автомобілів

Наукова робота

Кафедра тракторів і автомобілів активно займається науковими дослідженнями, спрямованими на вдосконалення технічних характеристик і експлуатаційних властивостей сучасних тракторів і автомобілів. Наші наукові напрямки охоплюють ключові аспекти, що визначають ефективність і надійність транспортних засобів.

Основні наукові напрямки кафедри:

1. Надійність. У рамках цього напрямку ми досліджуємо фактори, що впливають на надійність колісних та гусеничних машин як цивільного, так і військового призначення. Зосереджуємося на методах оцінки міцності та надійності окремих конструктивних елементів та покращенні експлуатаційних характеристик, вивчаючи зносостійкість матеріалів та вплив навколишніх силових факторів на роботу машин. Результати наших досліджень допомагають збільшити та покращити довговічність і надійність колісних та гусеничних машин.

2. Стійкість. Вивчення стійкості машин є важливим для забезпечення їхньої безпеки на дорозі. Ми зосереджуємося на вивченні динаміки руху, впливу навантажень та умов дорожнього покриття. Це дозволяє забезпечити безпечну експлуатацію техніки в різних ситуаціях.

3. Керованість є критично важливим аспектом для забезпечення безпеки на дорозі. Ми досліджуємо системи управління, вдосконалюємо компоненти підвіски та інші елементи, що впливають на маневреність транспортного засобу. Це дозволяє досягати високої реакції на команди водія та покращувати загальну керованість.

4. Проектування та оптимізація конструкції. Зосередження на розробці інноваційних конструкцій, які відповідають сучасним вимогам безпеки, та ефективності. Ми вивчаємо та аналізуємо ринкові потреби, враховуємо стандарти безпеки та екології, а також прагнемо до оптимізації ергономіки і комфорту. Наші дослідження – це прагнення до створення високоефективних, комп’ютеризованих колісних і гусеничних машин, що забезпечують високу продуктивність та задовольняють потреби споживачів. Оптимізація конструкцій фокусується на зменшенні маси та покращенні енергетичних показників за рахунок збільшення потужності при зменшенні витрати палива. Застосування комп'ютерного моделювання та аналітичних методів дозволяє досягати високих результатів у розробці конкурентоспроможних колісних та гусеничних машин.

5. Оцінка якості паливно-мастильних матеріалів. Дослідження включають перевірку якості бензину та дизельного палива, зокрема визначення фракційного складу світлих нафтопродуктів згідно з ISO 3405:2019, визначення наявності води в нафтопродуктах згідно з ДСТУ 2477:2021, визначення вмісту водорозчинних кислот і лугів згідно з ДСТУ 2477:2021 та визначення густини нафтопродуктів згідно ДСТУ 3900-85 та ДСТУ 31072:2006. Важливо проводити контроль та тестування палива для забезпечення надійної та стабільної роботи техніки. Крім того, оцінюються мастильні матеріали для зниження зношуваності деталей і підвищення довговічності машин.

6. Автоматизація колісних і гусеничних машин та робототехніки. Цей напрямок передбачає розробку автоматизованих систем управління машинами, що забезпечують більшу точність і ефективність їх роботи. Впровадження технологій автоматизації дозволяє зменшити участь людини в управлінні, що знижує ризики помилок і підвищує безпеку. Окрім цього, досліджується впровадження елементів робототехніки, що дозволяє створювати автономні транспортні засоби та робочі машини для агропромислового комплексу, будівництва і промисловості.

7. Сервісний супровід колісних і гусеничних машин. Дослідження у цій сфері спрямовані на розробку нових підходів до технічного обслуговування та ремонту колісної і гусеничної техніки. Велика увага приділяється впровадженню систем діагностики, що дозволяють в режимі реального часу відстежувати стан техніки, виявляти потенційні проблеми та запобігати поломкам. Це не тільки знижує витрати на ремонт, але й продовжує термін служби техніки, підвищуючи її надійність і ефективність експлуатації.

Підготовка аспірантів за спеціальністю 274 «Автомобільний транспорт»

Кафедра активно займається підготовкою здобувачів третього рівня — аспірантів. Надає можливість для проведення наукових досліджень у зазначених напрямках, підтримуючи молодих науковців у їхньому професійному розвитку. Аспіранти мають змогу співпрацювати з провідними фахівцями, брати участь у наукових конференціях та публікувати результати своїх досліджень у визнаних наукових виданнях.
Наукова діяльність кафедри тракторів і автомобілів відіграє важливу роль у розвитку автомобільної інженерії та забезпеченні конкурентоспроможності українського транспорту на міжнародному ринку. Завдяки основним науковим дослідженням у сферах надійності, стійкості, керованості, проектування та оптимізації конструкції, кафедра не лише створює інноваційні рішення для сучасних транспортних засобів, але й готує висококваліфікованих спеціалістів, здатних впроваджувати новітні технології у виробництво. Це сприяє підвищенню безпеки, ефективності та екологічності автомобільного транспорту, а також формує нові горизонти для наукового та економічного розвитку України. 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook