Антоніна Шушківська: «Асистентська практика збагачує цінним досвідом»
Чи можна поєднати читання статей Vogue, аналіз відео TikTok, цікаві інтерактивні завдання та вивчення французької мови? Звісно! Вивчення мов вже давно вийшло за рамки роботи з одним підручником, а також може та має бути цікавим.
Мене звати Тоня і три тижні в рамках своєї викладацької практики я працювала зі студентами та викладала французьку мову.
Я сама володію трьома іноземними мовами та знаю, як нудно буває зібратися та відкрити підручник, тому часто для себе шукала альтернативні шляхи вивчення іноземних мов: перегляд фільмів, читання книг та статей, пошук цікавих відео іноземних блогерів. Саме тому під час розробки планів занять я намагалася наповнити пару максимально різноманітними та цікавими завданнями, які є ревантними до теми.
Наприклад, під час занять на тему «La Mode – Мода», я підготувала адаптовану статтю під рівень про татуювання, з якої ми розглянули невідому лексику, а потім виконали тести на розуміння прочитаного матеріалу. Далі ми переглянули відео на схожу тему «10 речей, про які слід знати перед тим, як робити татуювання». Протягом усього часу, студентів можна запитувати про переклад окремих слів/фраз/речень, ставити рандомні питання французькою мовою, питати про їх думку, досвід тощо. Таким чином, відпрацьовуються не лише лексичні компетенції, але й покращуються навички говоріння – що є найважливішим при вивченні мов – вміння вільно та без жодних бар’єрів розмовляти.
Вивчення мов може та має бути цікавим та сучасним, навіть якщо йдеться про навчання в університеті. Тому, під час занять, я часто розробляла цікаві завдання: послухати пісню та вставити пропущені слова в лірикс, прочитання анотації та цитати з книг, перегляд відео чи тік токів з подальшим виконанням завдань (наприклад, сказати переклад або вибрати із запропонованих варіантів відповідей про що йшлося в відео, а про що ні), брейнсторм (коли дається питання, а кожен має висловити свою думку).
Я обрала саме такий підхід до роботи, адже тема моєї магістерської роботи пов’язана з комунікаціями, тому мені було цікаво зробити спостереження, як за допомогою комунікативного методу навчання можна викладати та вчити іноземну мову – спойлер: це набагато цікавіше, сучасніше та допомагає постійно тримати студентів включеними та зацікавленими.
Завдяки такому підходу в роботі на заняттях завжди панує дружня атмосфера, відбувається постійне та одночасне залучення усіх студентів, студенти використовують набуті раніше знання та досвід, так як діапазон тем, що обговорюється є широким та охоплює різноманітні сфери повсякденного життя. Як результат: студенти і під кінець пар лишаються активними та жвавими, а сама пара проходить швидко та продуктивно. Ця практика допомогла мені усвідомити процес реалізації деяких теоретичних моментів та закріпити практичні вміння в ході роботи, а саме: аналіз навчальних програм для викладання іноземної мови, складання планів та підбір навчальних матеріалів для проведення занять, розробка власних інтерактивних завдань, вдосконалення комунікативної складової викладацької діяльності.
Шушківська Антоніна,
магістрантка другого року навчання
спеціальності «Філологія (німецька)»