Триває навчальна практика у бакалаврів за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування»

1 липня 2022 року

 

Добігає завершення навчальний рік для бакалаврів, які навчаються за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування». Керівництво ННІ неперервної освіти і туризму разом з кафедрою публічного управління, менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва докладають усіх зусиль, щоб навчальна практика, яка підсумовує і закріплює здобуті за рік навчання знання, підкріпила їх сформованими і розвинутими загальними і фаховими компетентностями.
Саме тому, до навчальної практики бакалаврів, які готуються поповнити ряди службовців органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування залучили найбільш успішних серед успішних представників влади, які власним прикладом демонструють, що служіння державі і народу - це покликання для кращих представників української нації. А саме наші бакалаври, які проходять серйозний відбір при вступі в університет (повинні мати не менш ніж 140 балів за підсумками ЗНО) та протягом навчання вибороли найвище місце в університетському рейтингу за денною формою навчання - безперечно є кращими представниками молоді України.
Наші бакалаври, удосконалюючи знання з системи державного управління, мали можливість спілкування із заступником керівника Координаційного центру забезпечення взаємодії з Кабінетом Міністрів України, членом Комісії з питань вищого корпусу державної служби Уляною Грачовою, яка розповіла про основні напрями діяльності Офісу Президента України, акцентувала увагу на проведенні системного моніторингу виконання органами влади актів Президента України, рішень Ради національної безпеки і оборони України, окреслила питання взаємодії Президента України, утворених ним консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів і служб з Кабінетом Міністрів України.
Богдан Тирусь, завідувач Відділу забезпечення зв’язків Президента України з Кабінетом Міністрів України Офісу Президента України, кандидат наук з державного управління поспілкувався зі студентами про різні напрями діяльності, зокрема: про підготовку для Президента України щорічного Послання про внутрішнє і зовнішнє становище України; про необхідність підготовки аналітиків, яких наразі потребує Україна, адже лише в Офісі Президента працює близько 400 аналітиків, щоб проаналізувати та передбачити управлінські рішення та їх впливи на суспільство.
Дмитро Соломчук, народний депутат України поточного IX скликання поспілкувався зі студентами про організаційну структуру Верховної Ради України. Розповів про діяльність Комітетів Верховної Ради України, підготовку до сесійних засідань та роботу у виборчих округах. Особливо жваву дискусію викликали питання про проходження законопроєктів і прийняття рішень, особливості роботи Верховної Ради України під час воєнного стану.

 
Олександр Старинець, керівник Секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики окреслив основні завдання секретаріатів Комітетів Верховної Ради. Розповів про порядок підготовки і проведення сесій Верховної Ради, її засідань, законодавчу процедуру, процедуру розгляду інших питань діяльності ВРУ, порядок здійснення контрольних функцій Верховної Ради. Найбільше запитань студентів було спрямовано на уточнення дій України щодо: недопущення світової продовольчої кризи через блокування експорту сільськогосподарської продукції з України; заходи, які вживає Україна для підтримки вітчизняних сільгоспвиробників, що постраждали внаслідок воєнних дій; дій держави, спрямованих на збереження наявних більше 20 млн тонн зерна минулорічного врожаю; збереження ринків збуту продукції.
Олег Войтович, заступник Державного секретаря Кабінету Міністрів України, голова Комісії з питань вищого корпусу державної служби поспілкувався зі студентами про структуру та діяльність Кабінету Міністрів України, окреслив основні блоки реформування державної служби, детально зупинився на процедурі відбору на вищі посади державної служби. Майбутні державні службовці з непідмінною цікавістю наперебій задавали питання представнику уряду України про основні якості, якими повинен володіти претендент на найвищі посади державної служби, про критерії відбору на посади.
 
Про діяльність центральних органів виконавчої влади, роботу міністерств, основні реформи, які навіть під час війни впроваджуються в Україні, основні виклики в тій чи іншій сфері розповіли:
Денис Іванов, керівник експертної групи впровадження та оцінки якості електронних послуг Міністерства цифрової трансформації України. Він настільки зацікавив студентів своєю презентацією діяльності міністерства, та тим, що саме цю презентацію він представляє 15 делегаціям із різних країн, які вишикувалися в чергу, щоб перейняти досвід України про «державу у смартфоні». Студенти були вражені цим потоком інноваційних ідей, які вже реалізуються в Україні, і які надзвичайно допомагають Україні під час війни боротися з корупцією, наповнювати бюджети, адресно допомагати постраждалим, зокрема і від військових дій.
Ольга Шевченко, заступник Голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів окреслила основні завдання Держпродспоживслужби, основні напрями діяльності, а також ґрунтовно зупинилася на заходах, які вживає Україна для реалізації державної політики у сфері безпечності харчових продуктів, зокрема продуктів, які повинні мати довготривалий термін придатності для потреб Збройних Сил України. Розповіла про особливості завезення в Україну племінної великої рогатої худоби, щоб, знову ж таки, забезпечити власне виробництво збалансованих харчових пайків для захисників України.
Олександр Жемойда, директор Департаменту багатосторонніх та двосторонніх торговельних угод Міністерства економіки України, окреслив структуру міністерства та розповів про пріоритетні напрями роботи під час війни, спрямовані на утримання економіки України, підтримку діючих торговельних угод та налагодження нових контактів щодо ринків збуту українських товарів та послуг.
 
Навчальна практика триває, тому буде ще багато цікавих зустрічей наших студентів з людьми, які формують і реалізують державну політику України в різних сферах життєдіяльності суспільства.
Така представницька навчальна практика для бакалаврів за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування» демонструє чітке розуміння членами кафедри твердження: «Якщо запастися терпінням і виявити старання, то посіяне насіння знання неодмінно дасть добрі сходи. Вчення корінь гіркий, та плід солодкий».
Це надзвичайно актуально, оскільки, досліджуючи тенденції розвитку управління, підготовки кадрів для органів публічної влади, члени кафедри виявили, що європейські країни, які постійно вдосконалюють публічне управління шляхом реалізації реформ, зіштовхнулися з проблемою, яка нині гостро повстала в Україні - система державного управління (органи державної влади та органи місцевого самоврядування) опирається будь-яким змінам, які вона ж сама і запроваджує, тобто система фактично є інертною до змін. Війна примусила по новому поглянути на цю проблему і звернути увагу на інструменти, що дозволили розв’язати цю проблему в зарубіжних країнах.
Реформування органів публічної влади не відбувається само по собі, необхідні люди, спроможні взяти на себе відповідальність з реалізацію цих реформ.
Для того щоб вирішити цю проблему такі країни, як Іспанія, Німеччина, Велика Британія, Франція, Нідерланди та ін. запровадили так звані «спеціальні програми з визначення потенційних лідерів/керівників» для відбору управлінців високого рівня для управління процесом реалізації реформ.
Зважаючи на той факт, що система публічного управління опирається будь-яким змінам, уряди різних країн створюють прошарок так званих управлінців високого рівня для управління процесом реалізації цих реформ.
У Нідерландах запроваджено програму для талановитих випускників вищих навчальних закладів (Programme for young academic talent), які свою кар’єру на державній службі розпочинають так, щоб через декілька років обійняти управлінські посади (у вищому корпусі) у разі наявності вакансій у вищому корпусі державної служби.
У Великій Британії, існує Програма швидкого просування (Fast Stream Programme), що дає змогу просуватися державним службовцям, які наділені управлінськими та лідерськими здібностями, швидше (минаючи певні ієрархічні щаблі, обов’язкові для побудови кар’єри), ніж для звичайних службовців.
Схема реалізації Програми швидкого просування:
-          персонал із хорошими академічними результатами (за результатами навчання у вищих навчальних закладах);
-          призначення державних службовців шляхом проведення відкритого конкурсу (близько 500 осіб);
-          просування (кар’єрне зростання) до вищого корпусу шляхом відкритого конкурсу.
Кафедра публічного управління, менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва, вивчаючи тенденції розвитку управління, працюючи у тісній взаємодії з роботодавцями, випускниками та студентами, системно працює над удосконаленням підходів до організації освітнього середовища, яке формує не лише фахівця-управлінця, але й громадянина з сформованим світоглядом, чіткім розумінням процесів, що відбуваються в світі, державі, регіоні, територіальній громаді - це є основоположним для людей, які будуть виконувати функції держави.
 
Ірина Грищенко,
доктор наук з державного управління,
гарант ОНП «Публічне управління та адміністрування»

 

 

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook