Конструктивний діалог зі здобувачами третього рівня вищої освіти
Істина народжується у суперечках. Ідеї народжуються у діалозі. Якість процесу є наслідком його аналізу. Саме такими простими істинами керуються викладачі кафедри педагогіки гуманітарно-педагогічного факультету, коли стають ініціаторами зустрічей зі здобувачами освіти різних рівнів: бакалаврами, магістрами, аспірантами. Вислухати, висловити власну думку, надати і обговорити пропозиції на таких зустрічах можуть усі: і кожен зі здобувачів, і кожен із викладачів. Саме такі конструктивні відверті діалоги сприяють аналізу і виявленню якості освітнього процесу та найбільш ефективних форм подання навчального матеріалу, окресленню подальших шляхів співпраці.
У рамках співпраці кафедри педагогіки із здобувачами третього (науково-педагогічного) рівня вищої освіти 21 січня 2022 року викладачі провели он-лайн зустріч з аспірантами. На початку зустрічі до всіх присутніх звернувся завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, доцент Руслан Васильович Сопівник. Він звернув увагу присутніх на унікальність і важливість обраної здобувачами ступеню PhD спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки», частково зупинився на акредитаційних вимогах до рівня надаваної освіти, а також привітав колег, які успішно пройшли захист дисертацій у 2022 році (Наталія Шелепницька-Говорун, Надія Діра, Павло Смоляк, Марія Юзик). Руслан Васильович розповів про особливості кожного з обов’язкових освітніх компонентів навчального плану ОНП Освітні, педагогічні науки, про необхідність тих компетентностей, формуванню яких вони сприяють, у професійній діяльності молодих науковців.
Далі мова йшла про вибіркові освітні компоненти, змістове наповнення і програмові результати яких відповідають вимогам сьогодення і сучасного освітнього простору.
Під час подальшої розмови аспіранти високо оцінили рівень знань, які вони отримали у період навчання, та високу якість отриманих освітніх послуг. Звичайно, були обговорені питання написання дисертаційних робіт, піднімалось і обговорювалось питання академічної доброчесності. Аспіранти кафедри мали змогу поставити запитання щодо наукових публікацій, експериментальної складової власних наукових досліджень тощо та отримали вичерпні і корисні для себе відповіді.
Безсумнівно, таке регулярне спілкування є чудовою можливістю для кожного відчути себе частиною команди, тому аспіранти вдячні своїм науковим керівникам за підтримку і з нетерпінням чекають на наступну зустріч.
Олена Туріцина,
здобувач ступеню PhD спеціальності
011 «Освітні, педагогічні науки»
Лідія Чередник,
старший викладач кафедри педагогіки