Результат засідання разової спеціалізованої вченої ради ДФ 26.004.039 – успішний захист дисертації на здобуття ступеня доктора філософії
22 листопада 2021 року на засіданні разової спеціалізованої вченої ради ДФ 26.004.039 Національного університету біоресурсів і природокористування України, молодший науковий співробітник НУБіП України Денис Муштин успішно захистив дисертацію «Оптимізація режимів руху механізмів зміни вильоту та повороту баштового крана» на здобуття освітнього ступеня доктора філософії з галузі знань 13 «Механічна інженерія» за спеціальністю 133 «Галузеве машинобудування».
Голова спеціалізованої вченої ради з правом прийняття до розгляду та проведення разового захисту дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії доктор технічних наук, старший науковий співробітник, декан механіко-технологічного факультету НУБіП України Вячеслав Братішко.
Рецензенти: доктор технічних наук, професор, член-кореспондент НААН Головач Іван Володимирович, професор кафедри механіки НУБіП України; доктор технічних наук, старший науковий співробітник Роговський Іван Леонідович, в. о. завідувача кафедри технічного сервісу та інженерного менеджменту імені М. П. Момотенка НУБіП України.
Опоненти: доктор технічних наук, професор Фідровська Наталія Миколаївна, професор кафедри будівельних і дорожніх машин Харківського національного автомобільно-дорожнього університету Міністерства освіти і науки України; кандидат технічних наук, доцент Стрижак Мар’яна Георгіївна, доцент кафедри деталей машин та гідропневмосистем Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» Міністерства освіти і науки України
Дисертаційна робота Дениса Муштина є актуальним дослідженням, що має за мету підвищення ефективності роботи баштового крана шляхом оптимізації режимів руху механізмів зміни вильоту вантажу та повороту крана. Здобувачем встановлено, що більшість математичних моделей руху механізмів стрілових кранів представлені нелінійними математичними моделями, що ускладнює синтез оптимальних керувань. Застосування лінійних моделей дозволяє знайти оптимальні керування із усуненням маятникових коливань вантажу. Однак, більшість отриманих результатів не забезпечують усунення коливань вантажу при сумісній роботі механізмів зміни вильоту вантажу та повороту крана. Розроблено комплекс математичних моделей руху механізмів зміни вильоту вантажу та повороту башти крана: при роботі одного із механізмів в усталеному режимі з розгоном іншого, при сумісному розгоні обох механізмів. Отримані математичні моделі представлено системами нелінійних диференціальних рівнянь. Проведений аналіз режимів сумісного руху механізмів показав, що приводи механізмів протягом перехідних режимів руху перевантажуються за крутним моментом та за потужністю (до 55,4 % для механізму повороту крана та до 44,7 % для механізму зміни вильоту вантажу), а усталене значення потужності механізму повороту крана пропорційно залежить від відстані від візка до осі обертання крана. Встановлено, що максимальне значення сумарної потужності обох механізмів при різних початкових положеннях візка на стрілі приблизно однакові. Крім того, досліджено виникнення маятникових коливань вантажу та їх дисипація, які пов’язані з дією відцентрової сили, сили Коріоліса з демпфуючою здатністю приводів.
Вітаємо Дениса Муштина та його наукового керівника Вячеслава Ловейкін, доктора технічних наук, професора, завідувача кафедри конструювання машин і обладнання НУБіП України! Бажаємо успіхів у подальшій науковій діяльності, наснаги в професійному зростанні й у майбутніх наукових пошуках!
Іван Роговський, гарант освітньо-наукової програми "Галузеве машинобудування" підготовки фахівців третього рівня вищої освіти НУБіП України