Підбиваємо результати навчання, ділимося враженнями…

May 19, 2020
 

 «Історія – скарбниця наших діянь,

свідок минулого, приклад і повчання

для сьогодення, застереження для майбутнього».

(М. Сервантес)
 

     Викладання дисципліни «Історія держави і права України» вимагає від викладача нестандартного креативного підходу для досягнення основної мети курсу, яка полягає у формуванні системи загальнотеоретичних сучасних знань про загальні закономірності та особливості виникнення, становлення, розвитку різних типів і форм держави та права, а також державно-правових інститутів і суспільно-політичних систем, що функціонували на території України, в їхній історичній конкретності та хронологічній послідовності. Полегшує викладання дисципліни вже наявні у студентів першокурсників знання з Історії України, що дозволяє звернути більше уваги саме на правову складову.

         Перехід навчального процесу на дистанційну форму вніс свої суттєві корективи у методику викладання лекційних і практичних занять з дисципліни «Історія держави і права України». Звичайно базисом викладання стала платформа Elearn, завдяки якій навчальний процес не був жодного разу перерваний. Хочеться щиро подякувати завідувачу кафедри теорії та історії Вірі Качур за всебічну підтримку, розуміння і надання кваліфікованої допомоги при підключенні до різних сервісів (Zoom, Meet, Webex), а також за зручну форму подачі звітності на гугл диску, де її зусиллями була розміщена вся необхідна документація кафедри, що дає можливість їх своєчасного подання та заповнення. Про турботу Віри Качур до викладацького складу кафедри свідчать записані нею відео уроки, щодо вміння працювати на цій платформі, за що ми їй дуже вдячні. 

           Втім ніхто краще не оцінить роботу викладача як самі студенти. Ось їхні коментарі: 

         «Що можна сказати про історію))). Історія – це завжди цікаво, особливо, коли це історія рідної землі, нашої Батьківщини! Звичайно, ми всі здавали історію на ЗНО, навіть набрали прохідний бал, щоб вступити в наш чудовий університет. З величезною впевненістю на першій парі ми думали, що знаємо все, чи, принаймні, відсотків 50). На першій парі ми розуміємо, що ми вчимо історію не звичайну, а «Історію держави і ПРАВА України. Наш викладач Ірина Михайлівна – розуміючий професіонал, який нас познайомив з усіма хитрощами права Руської держави, судочинства Київської держави……. Всі лекції та практичні були дуже пізнавальними та захоплюючими. Дякуємо!!!!» (Дар’я Будімірова);

         «Мої враження щодо дисципліни "Історія держави і права". Якщо чесно, дуже сподобалась ця дисципліна. З історією я дружу ще зі школи і дуже люблю. А ця дисципліна дозволила погодити свої знання не тільки в історії, а й у формуванні нашої держави ще задовго до її створення. Цікавим були надані викладачем відомості, яких ми навіть і не знали до цього. Новим підходом викладача було неформальне для всіх проведення семінару, що ще більше зацікавило всю групу. Неформальним воно є тому що, семінар проводився у формі брейн-рингу. Така форма закріплення матеріалу дала нам багато корисного. Наприклад, жива конкуренція, яку ми могли не відчувати до цього. В одному з брейн-рингів я була суддею. Це дало мені змогу спробувати себе в такій ролі. Побути неупередженою, не дивлячись на те, що в командах були мої друзі. Загалом хочу сказати, що ця дисципліна є дуже цікавою та пізнавальною для майбутнього юриста і не тільки. Всі, незалежно від професії мають знати історію своєї держави і про її становлення». (Вікторія Дейнеко);

         «Ще зі школи я дуже любив такий предмет, як історія. Чомусь мені завжди цікаво дізнаватися про те, як колись усе відбувалося і проводити паралелі із сучасністю. У школі моїм улюбленим вчителем був учитель історії. Адже ніхто не міг так швидко і вміло знайти спільну мову з дітьми. Будучи уже в університеті, я дуже зрадів, що предмет історії нікуди не зник, а буде у першому і другому семестрах. До речі, про викладача від старших курсів ми також нічого не знали, на відміну від інших. Спочатку трішки боявся, бо не знав чого очікувати, ще й при тому лекції і практику вели дві різні викладачки. Але, на щастя, нам неабияк пощастило, адже обидві завжди знаходили час для спілкування зі студентами, будучи навіть сильно втомленими від роботи. Жодного разу не відмовили у консультації на якусь тему, а тим, хто аж надто цікавиться історією, рекомендували літературу. Дуже вдячний вам за таке хороше ставлення до студентів і відданість предмету, який ви викладаєте. Ще від себе, дякую, що не відбили це захоплення історією, а навпаки ще більше підштовхнули до її вивчення (Андрій Шостак);

         «Історія держави і права, для мене дала поштовх для зміни світогляду, внаслідок чого я почав змінювати своє життя і намагатись не повторювати історичні помилки» (Нікіта Поляченко);

         «Якщо брати в загальному, то враження «супер». Саме завдяки дистанційному навчанню більшість із нас стала краще працювати над цією дисципліною, самостійно опрацьовуючи заданий матеріал. Викладач всіляко допомагав нам у цьому. Але, звісно, цей метод навчання більшою мірою втомлює як фізично, так і емоційно, адже ми багато часу проводимо за різними пристроями. Це негативно впливає на зір. Також зазначений метод навчання не підходить для певної групи студентів, саме через це в групі така присутність. Якщо підбивати висновки, то дане дистанційне навчання було дуже цікаве. Воно дає нам новий досвід, який знадобиться для подальшого життя. Саме завдяки цим умовам ми змогли опанувати нові програми і навчилися користуватися ними. На цьому все. Ще хотілося б побажати наснаги і терпіння, адже без нього ніяк (Владислав Лук’яненко).

   

          Зі свого боку хочу сказати, що основної поставленої мети в ході викладання дисципліни: навчити студента аналізувати, проводити паралелі між минули і сучасним, та вчитися на своїх помилках, більшою мірою мною було досягнуто, про що свідчать студентські коментарі в чаті на платформі Elearn під час занять.
 

       

 Бажаю всім студентам успішного складання іспиту! Завершити хочу словами Максима Рильського: «Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього ».

 

 

Ірина Єрмоленко,

доцент кафедри теорії та історії держави і права 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook