Мотивація: навчання як необхідна умова успіху

3 березня 2019 року
     В сучасному світі постійних змін ми, учасники навчального процесу, перебуваємо в перманентному стресовому стані, адже постійно змушені докладати максимум зусиль, щоб відповідати цим змінам. В пошуках кращого ми експериментуємо і часто робимо помилки.

     Викладач може, у прагненні відповідати всім методичним вимогам до своєї роботи, може приділяти зайву увагу формі і не встигати оновлювати зміст інформації для навчання, та, як наслідок, стає нецікавим для вимогливого студента. Зі свого боку студент, часто у прагненні отримати все й відразу, зарано переорієнтовується на трудову діяльність, радіючи, часто сумнівній, матеріальній самостійності і легковажачи навчанням.
    Аналіз успішності за останні кілька сесій на факультеті аграрного менеджменту засвідчив, що особливо відчутне зниження мотивації до аудиторного навчання спостерігається серед студентів-випускників коледжу. І це не дивно, адже після 3,5 років навчання в стінах своєї альма-матер та 4-х місяців пошуків роботи після випуску перед початком вступної компанії, молодь часто робить поспішний висновок про свою «достатню» компетентність і готовність зайняти достойне місце на ринку праці.
     З метою виправлення ситуації, було прийняте рішення поспілкуватися зі студентами коледжів, на предмет їх професійних перспектив та необхідності подальшого постійного навчання. ВП НУБіП України «Боярський коледж екології і природних ресурсів» в якості першої бази для такої зустрічі був вибраний невипадково, адже факультет вже тривалий час успішно співпрацює з викладачами та студентами цього закладу, а його випускники, в переважній більшості, вступають до нас в університет. 

     Розмова зі здобувачами освітнього ступеня «Молодший спеціаліст» галузі знань «Управління та адміністрування» розпочалася з обговорення деяких прогнозів, озвучених на саміті в Давосі 2018 року. Так, за три найближчих роки прогнозується зникнення майже 160 професій, до 2030 року, в результаті автоматизації та роботизації виробничих процесів, відбудеться вивільнення 800 млн. працівників. Але, разом з тим, футурологи впевнено заявлять, що людина залишатиметься центром (ядром) функціонування економіки, хоча для цього має володіти певними навиками та вміннями. На думку дослідників Оксвордського університету 85 % життєвого та професійного успіху вже зараз визначають так звані «soft-skills» (м'які навички), серед яких основними є такі як: готовність до змін (changeability), вміння комунікувати (communication), взаємодіяти (cooperation), спільно перемагати (coopetition), здатність знаходити (findability), допитливість (curiosity), справжність (authenticity) і, звичайно, вміння вчитися все життя (life long learning).

     Далі розмова йшла про те, що слухачі обрали фах, який за суттю передбачає розвиток саме цих вмінь та навиків, і їм залишається лише не відступати від обраного шляху та постійно навчатися.

     Для ефективного засвоєння інформації під час навчання дуже доречно скористатися порадами науковців, результати яких стали доступними нині широкому загалу. Раніше успіхи відмінників навчання частіше визначалися вродженими параметрами мозку, вольовими якостями учнів або випадковим збігом обставим при опрацюванні матеріалу, які давали неочікуваний результат. Нині кожна людина, будь-то дорослий чи дитина, гуманітарій чи математик, «талант» чи «середняк», можуть, використовуючи настанови науковців, запустити свій мозок на повну.

     У зв’язку з цим для студентів коледжу, яким на фінальному етапі навчання необхідно у вкрай стислі строки готуватися до підсумкової державної атестації, а для подальшого вступу до університету - складати ЗНО з української мови та літератури і фахові іспити, зараз неабияк в пригоді можуть стати поради визнаного спеціаліста в сфері ефективного засвоєння знань, професора інженерних наук Оклендського університету, авторки книги-бестселера «Навчитися вчитися. Як запустити свій мозок на повну» Барбари Оклі. Саме тому на завершення лекції кожен слухач від лектора отримав не лише поради, що почитати, а й коротенькі нотатки: 10 правил, як потрібно, та 8 правил, як не потрібно навчатися, взятих зі згаданої книги Барбари Оклі

     Висловлюю вдячність директору Боярського коледжу екології і природних ресурсів Кропивку Сергію Володимировичу та викладачам коледжу Якимовському Руслану Вікторовичу, Рубан Ользі Олександрівні і Алєксовій Людмилі Андріївні за організацію зустрічі, можливість поспілкуватись з дітьми та донести таку необхідну їм сьогодні, інформацію.

Олександр Новак,
заступник декана факультету аграрного менеджменту,
доцент кафедри менеджменту ім. проф. Й.С. Завадського

 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій