Навчальна (ознайомча з фаху) практика на гуманітарно-педагогічному факультеті

17 червня 2016, 13:08

Педагогічній практиці відводиться місце ключового компонента у змісті підготовки майбутнього фахівця, оскільки саме їй завдячують майбутні педагоги тими загальними і конкретними знаннями, інтелектуальними вміннями та навичками, якими мусять володіти висококваліфіковані фахівці цього профілю. Вона має здійснюватися в умовах, максимально наближених до майбутньої професійної діяльності: в соціальних службах для молоді, навчальних закладах, позашкільних установах різного профілю, службах у справах неповнолітніх, реабілітаційних центрах, управліннях соціального захисту населення тощо. Дуже важливо, щоб здобуваючи професійну підготовку впродовж навчання, майбутні соціальні педагоги мали можливість практикуватися на базах якомога більшої кількості таких освітніх і соціальних установ, де їхня майбутня праця на посаді соціального педагога вкрай необхідна.

Незаперечним є той факт, що соціальний педагог повинен бути неперевершеним педагогом і психологом, вміти працювати з різними групами осіб, які потребують соціальної допомоги, підтримки, соціального захисту. І перш за все з дітьми різного віку…

Саме тому починати потрібно з найменшими… з дошкільного навчального закладу. Навчальна (ознайомча з фаху) практика студентів-першокурсників (група СП-1501) гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України проходила з 6 до 17 червня у Новосілківському дошкільному навчальному закладі «Яблучко» Києво-Святошинського району.

Метою зазначеної практики є оволодіння студентами сучасними методами, формами та засобами праці в галузі їх майбутньої соціально-педагогічної діяльності, формування у них професійних умінь і навичок необхідних для виконання конкретних професійних завдань у реальних ринкових і виробничих умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати у практичній діяльності.


Хвилини ніжності

Особливої уваги і підтримки потребують діти дошкільного віку. Група студентів першого курсу проходила соціально-педагогічну практику у ДНЗ «Яблучко», який розташований в селі Новосілки Києво-Святошинського району. Цей заклад заснований ще у 1965 році. Тут панує доброзичлива атмосфера, створена завдяки старанням його завідувача Джемесюк Алли Миколаївни. Вона – досвідчений педагог, користується повагою і дітей, і батьків, а віднині – і студентів гуманітарно-педагогічного факультету.

Здивуванню студентів не було меж, адже садок займає досить велику територію з мальовничими куточками, клумбами, неймовірною ялиновою алеєю. Тут є чудові ігрові майданчики із різноманітними спорудами, де діти мають змогу проводити різні види діяльності: граючись, навчатися; відпочивати, спілкуватися, пізнавати навколишній світ, оздоровлюватися, вчитися любити свою Батьківщину. Студентам були раді і зустріли дуже гостинно. Їх ознайомили з історією навчального закладу, його структурою, режимом дня, кадровим потенціалом, програмою та завданнями практики. Тут навіть назви груп підібрані в гармонії з природою: «Квіточка», «Ромашка», «Сонечко», «Соняшник», «Ведмежата», «Зайчата»… Кожна група в дошкільному закладі – це комфорт і затишок, неповторний куточок іграшок і природи, чарівний світ книги і навчальна база, де кожен малюк може вибрати собі заняття до вподоби, а студент – здобути практичні знання.


Маленькі вихованці зі своїми наставниками

Сьогодні ДНЗ «Яблучко» відвідує кілька сотень дітей. З дітьми працює 10 вихователів, які проводять кваліфіковану виховну роботу, сприяють всебічному гармонійному розвитку дитини, передають свій безцінний досвід студентам. Педагогічний колектив ДНЗ впроваджує у практику своєї роботи особистісно-орієнтовану технологію шляхом диференціації навчально-виховного процесу з урахуванням нахилів, здібностей, інтересів та потреб кожного вихованця. У ДНЗ діти мають змогу відвідувати різні розвивальні гуртки. Тут функціонує хореографічна студія народного танцю (Михайлевський Б. Л.), гурток з вивчення англійської мови «Весела англійська» (Ліфер І. В.), група дитячого шейпінгу (Бренгауз А. С.), творча лабораторія «Творимо дива» (Парандій С. А.).

ДНЗ «Яблучко» пишається своєю Світлицею – українською хатою-музеєм, де зберігаються старожитності: меблі, посуд, вишиванки… Тут вчать як треба любити свою культуру і мистецтво, свою історію, збирати, примножувати, зберігати етнографічну спадщину.
Педагогічні працівники пліч-о-пліч із студентами формували у дітей культурно–гігієнічні навички, основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки, сприяли розумовому, психічному і фізичному розвитку дітей. Особливого значення надавали створенню предметно-ігрового середовища, яке дає змогу кожній дитині знайти собі справу до душі, з урахуванням своїх інтересів.
Вихователі та соціальний педагог Козоріз О. С. навчали майбутніх соціальних педагогів постійно виявляти турботу про кожну дитину, створювати почуття захищеності, спокою і довіри, допомагати малюкам справитися з навантаженнями.
Дитячий садок для дітей – це рідний дім. Тут їх люблять, плекають, навчають і виховують так, щоб діти любили свій садок, своє місто, свою Україну.

Усі студенти працювали у різних групах: проводили корекційно-розвивальні, дидактичні та спортивні ігри, підготували та поставили (музичний керівник Кузьменчук В. О.) для дітей повчальну виставу-казку «Пан Коцький». 

 

Герої казки: літечко і господар


Герої вистави «Пан Коцький»


Студенти зуміли захопити аудиторію своїми піснями і танцями

«Ми мали змогу працювати в колективі цих чудових педагогів, проводити з дітьми соціально-педагогічну діяльність. А отже, отримали безцінний досвід роботи з дошкільнятами та мали змогу перевірити звої знання на практиці» – сказала на спільній конференції студентка-першокурсниця Євгенія Мірошниченко. На думку С. Дзюбинської, тут створені сприятливі умови, доброзичлива атмосфера співпраці, щодня хотілося їхати у садочок, де студентам були раді. А Вадим Братчиков з великим захопленням розповідав про спортивну роботу у дошкільному навчальному закладі, умови співпраці педагогів і студентів тощо. Всім хотілося сказати добрі слова своїм наставникам, музичному керівнику, соціальному педагогу. Студенти з захопленням згадували свої репетиції під керівництвом Валентини Олександрівни Кузьменчук – педагога з великим досвідом, майстерністю і талантом.


Відпочинок після вистави

У ДНЗ «Яблучко» дійсно створені найсприятливіші умови, максимально наближені до домашніх, для організації життя і розвитку дітей. Кожна дитина оточена турботою, увагою, ласкою і любов’ю, підібраний кваліфікований персонал, який власними зусиллями створив невимушену атмосферу родини у ДНЗ. Професіоналізм вихователів, головним чином, полягає у здатності запобігати психологічному дискомфорту. Тож виховні зусилля педагогів здебільшого спрямовані на організацію цікавого дозвілля


Обмін думками студентів з педагогами ДНЗ після вистави

Що ж до підсумків практики, то студенти раділи здобутому досвіду, своїм талантам, відкритим в них дітьми і педагогами, дивувалися дружній атмосфері і згуртованості маленьких вихованців, захоплювалися досвідом і доброзичливістю вихователів та завідувача ДНЗ – Джемесюк Алли Миколаївни. Практичний психолог і соціальний педагог Козоріз Оксана Сергіївна була поруч щодня, до неї прислухалися, їй довіряли, у неї вчилися. І казали – до зустрічі…

Більшість із них хотіли б наступні практики проходити саме у цьому ДНЗ… Студенти-першокурсники вважають, що два тижні, відведені на навчальну (ознайомчу з фаху) практику дуже мало для практичної соціально-педагогічної підготовки майбутнього фахівця.

Разом з вихованцями

Хочеться висловити щиру подяку завідувачу Новосілківського дошкільного навчального закладу «Яблучко» Джемесюк Аллі Миколаївні та всьому педагогічному колективу за надання можливості успішного проходження практики майбутнім соціальним педагогам НУБіП України.

 

Ковальчук Т. І., кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри соціальної педагогіки
та інформаційних технологій в освіті,
куратор і керівник практики групи СП-1501

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook