Підсумки очного навчання в магістратурі очима студентів
На останньому тижні очного навчання студентів, що здобувають ОС «Магістр» спеціальності «Садово-паркове господарство» обговорювали результати здачі літньої сесії, навчальні практики, рівень викладання та засвоєння основних та вибіркових дисциплін, адже студенти навчаються протягом двох семестрів очно, останній, третій семестр, включають виробничі практики.
Більшість студентів групи задоволені вибором програми освітнього спрямування «Ландшафтне будівництво», бо поглиблюють знання здобуті на бакалавраті, за рахунок спеціалізованих дисциплін «Вертикальне планування», «Сади на штучних основах» та ін.
В ході обговорення навчальних дисциплін магістратури, глибини викладання, засвоєння матеріалу, рівня підготовки, майбутні фахівців так висловили свої думки та побажання.
Так, Віра Шевченко зазначила: «…Навчання в магістратурі поглиблює навички та знання, які ми отримали на бакалавраті. Предмети досить цікаві і хотілось побувати водночас на різних напрямках, але все таки вирішила обрати профіль «Ландшафтне будівництво». Було класно виконувати з групою композиції зі стабілізованого моху, вивчати технологію стабілізації рослин. В той же час і на дисципліні «Сади на штучних основах» також корисно було дізнатись, як влаштовують сади на даху чи роблять зелені фасади за допомогою ліан. На вертикальному плануванні навчились розраховувати висотні позначки, та взагалі, планувати житлові квартали. Дуже вдячна всім викладачам за терпіння та витримку)».
Новачок Наталія оголосила: «…Після отримання диплому бакалавра довго думала - варто чи не варто вступати на магістратуру. Проте, тепер, рівно через рік з впевненістю можу сказати «це того варте». Так, моментами було важко, хто із нас не здавав практичні роботи в ніч перед екзаменом? Але отримані знання і що важливіше досвід нівелюють всі нерівності, які вкривали мій «шлях магістра». Саме магістратура допомогла мені визначитись зі своїми професійними та життєвими орієнтирами, саме магістратура дала шанс на щасливе майбутнє.
«Потрібно багато вчитись для того, щоб усвідомити, що знаєш мало» (Мішель де Монтень).»
Тягній Катерина, староста групи окреслила, що «…Враження від магістратури значно зіпсував дистанційний режим навчання та нововведення, у вигляді «Вибіркових дисциплін», які не задовольнили очікування взагалі. Але вцілому навчальні програми підібрані грамотно. Забракувало часу глибше опанувати дисципліни, навантаження розраховане оптимальніше у другому семестрі навчання. Як на мене, то варто було зробити навчальними 3 семестри, тим самим виправити названі недоліки. Варто проводити більше занять за участі практикуючих професіоналів нашої галузі, так як «суха» теорія не в повній мірі відображає реальний процес на виробництві та роботі на реальних об’єктах».
Анна Матушевич озвучила: «…Найголовніша річ в магістратурі - це перехід від теорії до практики, застосування знань в дійсності. Здивувало мене в магістратурі - ставлення викладацького складу до студентів. Як мені здається, для багатьох викладачів магістранти це майже "колеги", тому велика частина предметів являють собою не просто суху теорію, а безцінні практичні поради, які, безсумнівно, стануть в нагоді нам у майбутньому професійному житті. До того ж, це завжди цікаво!».
Аліна Хоменко висловила думки, що «… Після здобуття ОС "Бакалавр" я вирішала здобути ще й ОС "Магістр" на кафедрі ландшафтної архітектури та фітодизайну. Тут працюють справжні фахівці своєї справи, які можуть донести до кожного студента важливість даної професії. За час навчання в магістратурі я закріпила знання, які були отримані раніше та дізналась про новітні напрямки та способи створення ландшафту.»
Вікторія Лук’янчук зазначила, що: «…ми толком очно і не повчилися на магістратурі, під час навчання переважно були лише лекції, а більшість годин практичних занять були на дистанційному, що з деяких предметів це було мінусом. Знаючи, що ми далі будемо працювати дистанційно, то дирекція мала б надати змогу проводити викладачам більше годин практичних занять, а не навпаки, тому в майбутньому, краще було б проводити більше практичних, по мірі можливості».
Роздуми, поради, висловлювання студентів були цінними і для викладачів, що викладають дисципліни на кожній з магістерських програм спеціальності «Садово-паркове господарство», адже всі мають працювати на результат, викладачі – готувати повноцінних фахівців галузі, а студенти – бути гідними випускниками вузу та продовжувачами традицій з будівництва ландшафтних об’єктів.
Ольга Суханова,
доцент кафедри ландшафтної архітектури
та фітодизайну,
наставник магістрів 1-го р.н.
магістерської програми підготовки
«Ландшафтне будівництво»,