Дистанційне вивчення дисциплін в англомовних групах
У зв’язку з переходом на дистанційне навчання з 11 березня вивчення фахових дисциплін «Загальна мікологія», «Загальна фітопатологія» та «Сільськогосподарська фітопатологія», які викладаються англійською мовою, організовано в дистанційному режимі. На базі платформи дистанційного навчання MUDDLE 3 створено відповідні електронні курси, які розміщено на навчальному порталі НУБіПУ (https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id).
У курсі «Загальна мікологія», який проходять студенти 2-го року навчання, розміщено лекції №№ 15-21 з відповідними презентаціями, методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт №№11-16 та завдання до лабораторних робіт №№15 і 16 з теми «Ecology of Fungi». Станом на 3 квітня студентами було виконано 85% завдань, а 13 квітня студенти дистанційно складали тестовий модуль. За результатами оцінювання, представленими на гістограмі, можна зробити висновок, що успішність студентів є досить високою. Із тринадцяти студентів сім (53%) виконали тестовий модуль з оцінкою «відмінно», три – з оцінкою «добре» і лише три з оцінкою «задовільно».
У курсі «Загальна фітопатологія», який проходять студенти 3-го року навчання, розміщено лекції №№ 17-23 з відповідними презентаціями, а також методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт №№ 19-23 з теми «Plant Disease Caused by Viruses, Bacteria, Nematodes and Higher Plants». 14 квітня студенти складали тестовий модуль. Модульне завдання успішно склали 14 студентів, що становить 83% від загальної кількості студентів у групі. Успішність за результатами оцінювання можна вважати високою. 4 студенти отримали найвищу оцінку, 9 – «добре» і 1 – «задовільно».
Для студентів 4-го року навчання у курсі «Сільськогосподарська фітопатологія» розміщено лекції №№ 10-15 з відповідними презентаціями та методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт №№11-16, а також завдання до робіт №№15 і 16 з теми «Diseases of Vegetables». Більшість студентів виконали завдання. Зокрема, відмінні оцінки отримали Крикуненко Світлана та Галушка Анастасія. Окремі студенти завдання не виконали, тому позначені як відсутні на даних заняттях. Тестовий модуль студенти складали 7 квітня. Найвищу оцінку отримало 7 студентів, «добре» - 3, решта - оцінку «задовільно».
Отже, за перший місяць дистанційного навчання та за результатами тестових модулів можна зробити висновок, що переважна більшість студентів володіє методами дистанційного навчання на основі навчальної платформи E-learn. В той же час необхідно відмітити, що не всі студенти працюють дистанційно. Окремі студенти на місці проходження карантину не мають доступу до комп’ютера, у зв’язку з чим змушені використовувати смартфони, а це ускладнює виконання письмових завдань. Важливою проблемою є і те, що викладач не в змозі проконтролювати, наскільки самостійно студент виконує завдання. Невідомо, чи спирається студент на здобуті знання при складанні тестового модуля, чи списує відповідь з підручника або інших джерел. І, нарешті, дистанційне навчання ніколи не замінить живого спілкування між студентами та викладачем, коли іде обговорення матеріалу, студенти ставлять запитання та спільно з викладачем шукають відповіді, що активізує процес навчання. Тому бажаємо всім міцного здоров’я та швидкого повернення в аудиторії!
Крючкова Л.О.,
професор кафедри фітопатології
ім. академіка В.Ф. Пересипкіна