Продовження он-лайн навчання

25 березня 2021 року
ON-LINE (ZOOM)

Другий рік поспіль навчальний процес триває в дистанційному режимі. Це вже стало звичним. Карантин продовжено, але це не перешкода для навчання. Нічого нового – все те саме. Ситуація і умови такі, що змушують до виконання навчальних завдань за будь-яких обставин. Навчатись та працювати потрібно, – головне, щоб в кінці був задовільний результат.

В он-лайн форматі триває безперервне навчання в Навчально-науковому інституті енергетики, автоматики і енергозбереження НУБіП України, докладаються всі зусилля при вивченні дисципліни «Економіка та організація енергетичної служби».

Сприйняття різне від дистанційного навчання.

Як проходить навчання?

Враження та висловлювання студентів навчальних груп ЕЕЕ-17001б та ЕЕЕ-17002б.

Ілляшенко Анна: «Нажаль, дистанційне навчання підходить не для всіх спеціальностей. На мою думку, важко стати висококваліфікованим енергетиком коли пари проходять в режимі он-лайн. Для цієї спеціальності потрібно відвідувати практичні заняття, лабораторні і т.д. Також недолік дистанційного навчання є те, що ми не знаходимось в суспільстві і не вистачає живого спілкування. Але окрім недоліків, можна виділити переваги:
- завжди є відкритий доступ до інформації;
- економія часу, як ресурсу, не потрібно кудись їздити, витрачаючи на переїзд час, який можна використати раціональніше;
- також можна поєднувати роботу і дистанційне навчання».

Венгер Роман: «Від дистанційного навчання для 4 курсу спеціальності ЕЕЕ, на мою думку, поганого впливу немає. Оскільки дисципліни, які зараз вивчаємо, не вимагають оф-лайн присутності студентів в аудиторії. Для виконання практичних і лабораторних робіт використовується програмне забезпечення відомих компаній. Тобто, студенти в більшості опановують їх самі, а потім вже консультуються із викладачами з приводу питань, які виникають в процесі виконання завдань. Щодо дисципліни «Економіка та організація енергетичної служби», то варто відмітити, що заняття проводяться із використанням сучасних джерел знань, а також цікавими є доповіді студентів, які діляться не тільки теоретичними знаннями, а й уже набутим практичним досвідом у певній сфері енергетики. Варто відмітити те, що викладач Свердан М.М. активно підтримує такі дії студентів і ще більше заохочує їх до такої роботи. Лекції проходять не тільки у режимі начитки матеріалу, а також частково у формі дискусій двох груп потоку».

Головненко Володимир: «Період дистанційного навчання в цілому можна назвати якимось віддаленим періодом навчання. За все те навчання в такому режимі можна швидко заплутатись. Так як нема чіткої подачі завдання з чого випливає, що я як студент просто путаюся в цім. Також немає такої тісної взаємодії між студентом та викладачем. Але й не тільки дистанційне навчання має мінуси. Одним з найбільших його плюсів я вважаю, є те, що та людина, яка хоче здобути знання, буде отримувати їх і в такі важкі часи».

Форостянко Роман: «Я вважаю, що при дистанційній роботі з студентами вибудовується значно більш продуктивна комунікація: консультації з усіх виникаючих питань, допомога в опрацюванні складної теми, додаткова інформація за обраним напрямом та ін. Щоб це зробити потрібен тільки інтернет, але є моменти особливо для тих хто з сіл, якесь планове відключення електроенергії або якийсь обрив, і на відновлення іде багато часу (не забуваємо, що є люди, в яких немає можливості працювати з інтернетом, в яких низькі матеріальні можливості). Але це не проблема, вся інформація видана викладачем є в інтернеті, той хто має бажання навчатись завжди знайде, що йому потрібне. Мінус дистанційного навчання те, що немає практики, тільки теорія, хотілося б попрацювати в лабораторіях, проводити цікаві досліди. Величезний плюс – не потрібно нікуди вставати з ранку, бігти, запізнюватись, потрібно тільки перейти за посиланням в телефоні і все».

Борейко Олесь: «Я вважаю, що у дистанційного навчання є як і свої плюси, так і свої мінуси. Щодо мене, то для мене краще аудиторне навчання, адже так вся інформація сприймається краще. Але дистанційне навчання теж має свої плюси, це в першу чергу безпека нашого здоров’я».

Овчаренко Ярослав: «Нейтральне ставлення до дистанційного навчання, хотілось, щоб більше пар проходило в аудиторії. Думаю, що за цей час, всі дещо стомились від дистанційного навчання, дуже не зручно, бувають проблеми з інтернетом і так далі, і хотілося б бачити викладачів вживу».

Костюченко Денис: «На мою думку, дистанційне навчання не дуже сприятливо впливає на студентів, адже через екран комп’ютера тяжче сприймати матеріал, який надає викладач».

Акулінін Ярослав: «Звісно, краще б було вчитись очно, а не заочно. Але кажучи за заочне навчання, то все влаштовує. Розповідають все зрозуміло, тому ніяких скарг немає».

Колесник Сергій: «На мою думку, основною перевагою дистанційної форми навчання є, передусім, її зручність: студент самостійно обирає час і місце для навчання, що дозволяє йому працювати та паралельно вчитися на стаціонарі в іншому місті, але є й недоліки. Одним з таких недоліків варто виділити психологічну і “комп’ютерну” непідготовленість викладачів. Це пов’язано з традиційною методикою навчання, яка передбачає не віртуальне, а “живе” спілкування між студентом і викладачем».

Ступаченко Назарій: «В цілому дистанційне навчання досить зручне в плані економії часу, тому що не потрібно витрачати багато часу на дорогу до університету. Пари проводяться в цікавому форматі, за допомогою платформи можна швидко увімкнути презентацію, показати якусь новинку або переглянути відео. Серед недоліків все ж таки те, що не вистачає “живого спілкування”. Соціальність в цьому аспекті, я думаю, важлива».

 

Очевидно, що дистанційно навчатись можна ефективно і продуктивно. Було б лише бажання і результат завжди буде позитивним. Безумовно, деяка соціальна ізольованість все ж таки дає про себе знати, не вистачає живого спілкування між студентами, безпосередньої роботи студентів в аудиторії, комунікації студентів з викладачами, безпосереднього контакту все одно бракує.

Але, з часом все налагодиться і все стане на свої місця. На це всі сподівання.


М. Свердан
к.е.н., доцент кафедри виробничого
та інвестиційного менеджменту

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook