Інноваційні освітні технології: кейс-стаді

15 лютого 2021 року

       На етапі розвитку та удосконалення системи вищої освіти, актуальним є пошук і впровадження педагогічних технологій, спрямованих на активізацію суб'єктної позиції студента. З цією метою 9 лютого на кафедрі банківської справи та страхування було організовано методичний семінар «Кейс-стаді як метод навчання студентів».

        Кейс-стаді – це технології активного навчання студентів. Варто зауважити, що вона була започаткована ще у 30 роках ХХ століття у Гарвардській школі бізнесу й поступово набула значного поширення в світі.


      Модератором заходу виступив доцент кафедри Віктор Тринчук – автор та співавтор кейс-стаді, викладач ситуаційної методики навчання у Вищої школи педмайстерності КНТЕУ 2004-2017 рр., переможець 4, 5, 6, 7, 8 Всеукраїнських конкурсів ситуаційних вправ, які організовував Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні, Центр інновацій та розвитку та Міжнародна фінансова корпорація.


      Присутні дізнались, що Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні (CEUME) сформувався зусиллями й завдяки ініціативності українських, польських і американських фахівців, які були залучені до впровадження проекту з удосконалення менеджмент-освіти в Україні, що фінансувався Агентством США з міжнародного розвитку. Консорціум забезпечував проведення навчальних семінарів, літніх інститутів, видання методичної літератури з кейс-стаді в т.ч. збірників ситуаційних вправ та методичних рекомендацій до них з фінансів, маркетингу, менеджменту, організацію восьми Всеукраїнських конкурсів навчальних кейсів.


        У 2016 році побачило світ ще одне видання Державно-приватне партнерство: Навчальний посібник, який побудований на навчальних кейсах, що описують розробку й впровадження реальних українських проектів ДПП, супровід яких здійснювався в рамках Програми розвитку державно-приватного партнерства Агентства США з міжнародного розвитку.


      З’ясовано, що метод кейс-стаді – техніка навчання, що використовує опис реальних економічних, соціальних і бізнес-ситуацій. Студенти покликані проаналізувати ситуацію, розібратися в суті проблем, запропонувати можливі рішення і вибрати найкращі з них. Кейси базуються на фактичному матеріалі й передбачають роботу в міні групах. Саме робота в групі з аналізу ситуації дозволяє студентам засвоїти знання та набути практичних навичок і вмінь вирішувати складні завдання, розглядати різноманітні можливості та підходи до вирішення проблем та адаптуватися до різних типів людей, що беруть участь в прийнятті рішень.


       Разом з удосконаленням аналітичних навичок цей метод стимулює розвиток проникливості, є формою перевірки знань, розвиває здатність відокремлювати важливе від тривіального, виховує почуття відповідальності в процесі навчання.
Усі учасники семінару погодились з нагальною потребою використання інноваційних методів навчання студентської молоді.


Ольга Файчук
доцент кафедри банківської справи та страхування


 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook