Нарада-семінар
На зустрічі з ректором нагадав присутнім (весь ректорат і завідувачі кафедр), що є рішення Колегії МОНУ "Про екологізацію вищої освіти України з метою підготовки фахівців для сталого розвитку" від 27.11.2015 р. №10/5-4, яким екологізація вищої освіти України вважається одним з пріоритетних напрямів діяльності МОНУ та всіх навчальних закладів незалежно від їх підпорядкування і форми власності.
Окрім того, Наказ МОН України від «01» червня 2017 № 600 зобовязує передбачати в Стандартах вищої освіти мають встановлювати такі дві обов’язкові загальні компетентності для освітніх програм Освітнього С тупеня Бакалавр:
- здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства і усвідомлювати необхідність сталого розвитку суспільства;
- здатність зберігати і примножувати моральні, культурні, наукові цінності на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій.
Навчальна програма дисципліни “Екологія”, рекомендованої Науково-методичною радою МОНУ має 3 основних модулі:
1.Основи теоретичної екології (забезпечує розуміння місця предметної області у загальній системі знань про природу)
2. Прикладні аспекти екології (забезпечує здатність реалізувати права і обов’язки як члена суспільства…)
3. Аспекти освіти для сталого розвитку (усвідомлення необхідності сталого розвитку суспільства.
Нагадав також університети наук про життя створили Університетський союз глобальних викликів (GlobalChallengesUniversityAlliance - GCUA) в який ввійшли
Ø Університет природних ресурсів та наук про життя BOKU (Австрія)
Ø Шведський університет сільськогосподарських наук SLU (Швеція)
Ø Університет Лінкольна (Нова Зеландія)
Ø Державний університет штату Мічіган (США) …
При цьому університети GCUA можуть взяти на себе місію через освіту для сталого розвитку сприяти узгодженню Цілей Сталого Розвитку до 2030 р. та підтримувати їх реалізацію за допомогою досліджень.