Черговий онлайн-старостат гуманітаріїв у режимі "питання-відповідь"

3 травня 2020 року

П'ятницю, 1 травня, старости академічних груп гуманітарно-педагогічного факультету чекали з нетерпінням - на черговому старостаті з деканом Василем Шинкаруком, де вони змогли поставити всі питання, які зібрали протягом карантинного періоду.

Традиційно старостат розпочав заступник декана Ярослав Рудик, який озвучив усі оголошення та нагадав важливі дати, про які мають пам'ятати студенти для успішного складання сесії, вчасної оплати за навчання та проживання в гуртожитку тощо.

Продовжив зустріч декан гуманітарно-педагогічного факультету, який за півтори години спілкування відповів на понад два десятки запитань старост та представників студентського самоврядування факультету. Частину запитань студенти поставили в чаті онлайн-платформи Cisco Webex, на них Василь Дмитрович надав відповідь письмово. Наводимо їх.

Чи повернуть гроші за ці карантинні місяці навчання та проживання у гуртожитку?

Ставлячи запитання, студенти й самі дали на нього відповідь. Під час карантину навчання триває, перемістившись у віртуальний простір. Які ресурси для забезпечення дистанційного навчання має університет? Це передусім платформа дистанційного навчання Moodle (освітній портал "E-Learn"), яка в університеті розвивається вже більш як п’ять років. До речі багато викладачів інтегрували у свої електронні навчальні курси онлайн-платформу Zoom. Для забезпечення зворотного відеозв’язку використовують також електронний ресурс Cisco WebEx Meeting, корпоративний акаунт якого передплатив університет. Крім того, викладачі створювали групи у Telegram, Viber, WhatsApp, Discord або використовували електронну пошту; організовувати конференції через Skype, Google Hangouts, Jitsi тощо. Загалом під час дистанційного навчання застосовано той самий алгоритм, що й під час звичайного навчання. Викладач комунікує зі своїми студентами онлайн, інформує про розміщення лекційного матеріалу, дає завдання, визначає дедлайни, оцінює роботу студентів.

Щотижневий аналіз навчального процесу – 93% занять проведено, участь в яких брали 86% студентів. На жаль, є невеличка частина студентів, яка ставиться до виконання свого прямого обов’язку навчатися, незалежно від форми навчання ‒ очно чи дистанційно, безвідповідально.

Вартість навчання в університеті на контракті фактично складає 30-40% від собівартості. А якщо взяти, що у структурі плати за навчання 82% – це заробітна плата, а в дистанційному навчанні беруть участь майже всі науково-педагогічні працівники, то говорити про перегляд плати за навчання не можна. Навпаки, уряд прийняв рішення про встановлення мінімальної індикативної ціни на навчання в цьому році на рівні 60% від собівартості. Ректорат вишукує всі можливості, щоб не піднімати ціни за навчання.

Щодо повернення плати за гуртожиток за період карантину, то, зауважу, що  вона в університеті є мінімальною і ледве покриває заробітну плату персоналу і комунальні послуги, а ремонтні роботи проводять з інших джерел. У весь цей час гуртожитки функціонують, сплата за комунальні послуги відбувається, охорона і санітарний обробіток здійснюється, ведуться ремонти та облагородження теориторії, зокрема в гуртожитках № 6 і № 8. Крім того, кімнати студенти не здавали завідувачам гуртожитку. Усе це означає, що говорити про повернення коштів не можна.

Як проводити профорієнтацію, школи закриті і чому нас примушують це робити?

Шановні студенти, профорієнтаційну роботу вам рекомендують проводити. І саме дистанційне проведення профорієнтаційної роботи дає можливість заробити додаткові бали до рейтингу, адже в умовах карантину багато видів діяльності складно реалізувати, тому є не так багато напрямів, де можна отримати додаткові бали до рейтингу. У соціальних мережах, де зареєстровані студенти, йде «живе» спілкування. Випускники шкіл охочіше дослухаються до своїх однолітків, ніж до викладачів.

Як будуть виставлятися додаткові бали? Хто цим займається? Де подивитись скільки їх в мене?

Навіть в умовах карантину студент може отримати додаткові бали до свого академічного рейтингу. Нарахування додаткових балів відбувається відповідно до «Правил призначення академічних стипендій у Національному університеті біоресурсів і природокористування України», яке можна віднайти за покликанням.

В отриманні додаткових балів до рейтингу успішності зацікавлений передусім сам студент. Студенти зобов’язані надавати інформацію про свої здобутки, а староста спільно з наставником академічної групи узагальнють та перевіряють її. І тільки перевірену інформацію староста передає в деканат факультету. Зразки довідок, що підтверджують участь студента в різних заходах, розміщено на сторінці факультету за покликанням.

Рейтинг успішності студентів денної форми навчання факультету, кожного курсу і кожної спеціальності за результатами цього весняного семестру до початку екзаменаційної сесії розглядає та затверджує своїм рішенням стипендіальна комісія факультету. Його оприлюднюють в розділі «Стипендія» на сторінці факультету.

Вибачте, а де брати гроші, ніхто не працює, навіть відстрочили оплату за комунальні послуги, а за навчання і гуртожиток вимагають?!

Так, окремі видання (й особливо в соціальних мережах) протягом більш як місяця просто намагаються видати для людей бажане за дійсне. Насправді ж ситуація дещо інша. У Законі України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» зі змінами, прийнятому 17 березня 2020 році, є певні поступки для споживачів комунальних послуг. Однак не передбачено відтермінування оплати за комунальні послуги, а лише на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) заборонено, цитую, «нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги».

Якщо в сім’ї студента справді критична фінансована ситуація, то за умови надання в деканат відповідних документів можлива поетапна оплата за навчання.

Чому студентські конференції платні?

Організаційний внесок, які сплачують учасники науково-практичної конференції покриває витрати на організацію та публікацію робочих матеріалів ‒ електронного варіанта програми та матеріалів конференції (збірника тез доповідей).

Чому на карантині в 5 разів більше завдань?

Карантин для університетів ‒ явище не ординарне, його оголошено вперше. І хоча в університеті успішно розвивається платформа дистанційного навчання Moodle (E-Learn), до тотального дистанційного навчання морально не були готові ні студенти, ні викладачі, адже просто не мали такого досвіду.
Думаю, що враження, ніби завдань істотно побільшало, зумовлено щонайменше двома причинами.

Перше. До карантину навчальна діяльність студентів легко «вписувалася» у режим дня, де потрібно було розпланувати час на дорогу до університету і повернення додому, час на виконання домашніх завдань, на особисті справи та багато іншого. Просторове обмеження нівелювало це чітке розмежування, а в парі з дистанційним навчанням вимагає від студента більшої самоорганізації. Чи всі готові до такого? Питання риторичне. А ще ж свою кімнату потрібно облаштувати під навчальну аудиторію (робочий кабінет)…

Крім того, таке враження пов’язане, очевидно, і з тим, що викладачі використовують для навчання всі можливі сучасні засоби онлайн-комунікації  Moodle (E-Learn), Zoom, Cisco Webex Meetings, Google Сlassroom та інші, а для листування зі студентами всі можливі месенджери та соцмережі. А ще телефони, електронні пошти тощо. Та й письмові відповіді замінили усні.

Друге. Ви маєте друзів, що навчаються в інших університетах, і у вас є можливість порівняти: а як у них? І порівнюючи з іншими університетами видається, що завданнями завалюють.

Усі вже зрозуміли: комп'ютер ніколи в житті не зможе замінити «живого» спілкування й «живого» опанування матеріалу. І всі за цим скучили.

З якого числа сесія?

Згідно з роз’ясненнями Міністерства освіти і науки України екзаменаційна сесія повинна відбуватися в дистанційному режимі відповідно до графіка навчального процесу визначеного ректоратом. Уже затверджено «Тимчасовий порядок проведення літньої екзаменаційної сесії 2019-2020 навчального року в НУБіП України в умовах карантину»

Для студентів невипускних курсів усіх спеціальностей ‒ з 18 травня 2020 р. до 6 червня 2020 року.

Для випускних курсів бакалаврів є відмінності у тривалості семестрів та, зрозуміло, у термінах проведення екзаменаційних сесій: у студентів 4 курсу і 3 курсу (скорочений) «Соціальної роботи» і 2 курсу (скорочений) «Професійної освіти» екзаменаційна сесія розпочинається 04 травня 2020 р.

Усі графіки навчального процесу та розклад екзаменаційної сесії для кожної спеціальності розміщено в розділі «Розклад занять / Літня екзаменаційна сесія 2019/2020 н.р.» на веб-сторінці факультету.

Зверніть увагу! Сесія передбачає організацію дистанційного написання та перевірку письмової частини екзаменаційних, залікових завдань з подальшою співбесідою зі студентами з використанням сучасних засобів відеозв’язку.

Буде відпрацювання навчання влітку?

Дистанційне проведення практичних занять поступається перед аудиторним (очним) здебільшого тим, що не вистачає безпосереднього контакту між викладачем і студентами, між самими студентами, не вистачає атмосферності, про що говорять уже переважна більшість студентів.

Якщо уряд дозволить з 12 травня 2020 року відновити заняття, то в планах університету протягом двох тижнів провести за ущільненим графіком практичні заняття для корегування вже отриманих знань і закріплення навичок. А потім буде екзаменаційна сесія.

Якщо ж з 12 травня 2020 року університет не відновить роботу у звичайному режимі, то сесія відбудеться відповідно до затвердженого розкладу екзаменів. Відповідно навчання влітку не буде.

Для оперативного отримання повної і достовірної інформації стежте за оголошеннями на сайті факультету.

Світлана Харченко, Ярослав Рудик,
заступники декана гуманітарно-педагогічного факультету

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook