Почути думку практиків-випускників НУБіП: важлива умова якісної підготовки майбутніх менеджерів і маркетологів

14 квітня 2020 року

     Забезпечення високої якості навчання – один з основних напрямів діяльності авторитетної в НУБіП України кафедри менеджменту імені професора  Й.С. Завадського. Наразі, навчальний процес на кафедрі здійснюється відповідно до освітніх вимог сьогодення: дистанційно.

Так, 9 квітня 2020 року науково-педагогічними працівниками кафедри Олександром Новаком, Наталею Драгнєвою та Людмилою Буценко було проведено зі студентами 3-го курсу факультету аграрного менеджменту семінар «Ресурсне та логістичне забезпечення діяльності підприємств у сучасних умовах».
Для участі у семінарі було запрошено, в якості експертів-практиків, представників сфери бізнесу  випускників НУБіП України: Драгнєву Наталію Василівну – керівника відділу зовнішньо-економічної діяльності та логістики компанії «Stars of Catering» (м. Москва), Лисого Віталія – менеджера з маркетингу та досліджень ринку у ТОВ «НПЦ Україна», Мельника Богдана – співвласника нової агрокомпанії, що виходить на український ринок, у минулому топ-менеджера у таких відомих компаніях як «АМАКО Україна», «Landcom» та «Kernel».
 
 
Перше питання семінару було присвячено проблемам ресурсного забезпечення в аграрних підприємствах. Аспекти забезпечення людськими ресурсами висвітлювала Лілія Литвиненко. Доповідач вказала на актуальність проблеми, її гостроту, висунувши певні припущення щодо її причин та перспектив розвитку.
 
 
У експертів, зокрема Богдана Мельника, виникли певні зауваження щодо висловленої студенткою думки про низький рівень відповідальності керівників агропідприємств щодо даної проблеми, адже в колективах, у тому числі й тих, де він працював, керівники вищого і середнього рівня завжди несли повну відповідальність за свої колективи та окремих працівників.
 
 
Олександр Новак у своєму коментарі обговорюваної проблеми зупинився на питаннях сільської демографії: високому рівні трудової міграції закордон, старінні сільського населення. Також спікер вказав на проблему низької престижності аграрної праці, що була сформована раніше, висловивши надію на зміну ситуації вже у найближчій перспективі. Пандемія COVID-19, відкриття ринку землі також можуть стати передумовами зростання інтересу в активного населення до сільського господарства та появи додаткових конкурентних переваг у суб’єктів господарювання аграрної галузі. 
 
 
Віталій Лисий, коментуючи заявлену тему, опираючись на досвід компанії ТОВ «НПЦ Україна» та компаній-партнерів, підтвердив існуючі кадрові проблеми як на рівні керівників середнього рівня і спеціалістів (особливо у регіонах), так і на рівні робітників, підкресливши саме для цієї категорії працівників низький рівень їх самомотивації та прагнення до розвитку.
 
 
Важливо відмітити участь у обговоренні Людмили Буценко,  яка поєднувала ролі викладача управлінських дисциплін, доцента кафедри менеджменту імені професора Й. С. Завадського і експерта-практика, представляючи інтереси та досвід роботи фермерського господарства своєї сім’ї, що спеціалізується на вирощуванні зернових, зернобобових та технічних культур. У ході обговорення проблемних питань забезпеченості вітчизняних сільськогосподарських підприємств трудовими та матеріально-технічними ресурсами, Людмила Буценко підкреслила актуальність серйозної проблеми нестачі робочої сили та вузькопрофільних спеціалістів. До появи світової пандемії, трудова міграція набувала все більших обертів і причиною цього, на її думку, є не тільки «негативний статус» неспроможності задовольнити потреби працівника з боку роботодавця, а й те, що з боку працівників спостерігається низький рівень свідомості у дотриманні норм трудової поведінки, виконання трудових обов’язків та важливості сільськогосподарської праці.
 
 
Не менш цікавим стало обговорення питання матеріально-технічного забезпечення підприємств аграрної сфери, інформацію про це представили студентки Юлія Ковбель та Наталія Водзінська, вказуючи на гостроту цієї проблеми.
 
 
 
І цього разу експерти висловили думки, які відрізнялись від позиції студентів, наполягаючи на тому, що великий і середній бізнес сьогодні фактично не відчувають нестачі техніки, і підкреслюючи при цьому переваги високотоварного виробництва. Цього разу до обговорення підключились всі: і студенти-доповідачі, які захищали свої думки, і студенти-слухачі, дехто з яких є членами фермерських родин, і викладачі, які теж тісно дотичні до аграрного виробництва.
Ця дискусія підтвердила наявність у суспільстві в цілому, в академічних, експертних колах, у владі питання вибору моделі розвитку аграрної галузі. Такий обмін думками беззаперечно був корисним для всіх учасників.
Відеозапис 1-ї частини семінару можна переглянути на YouTube
 
 У другому блоці семінару Наталя Драгнєва обгрунтувала сучасні тенденції розвитку логістики та акцентувала увагу на глобальному вимірі обговорюваних питань. Адже в умовах карантинних заходів логістичні компанії повинні дбати про ефективну перебудову ланцюгів поставок товарів. Сучасні логісти повинні  приймати оперативно та зважено  рішення стосовно транспортування, розподілу, складування різних товарів, зважаючи на миттєві зміни у законодавстві, заборони, обмеження зарубіжних держав, щоб своєчасно доставити замовникам продукцію належної якості.
 
 
 Студентками 3 курсу 2 групи спеціальності «Менеджмент» Світланою Нестеренко та Яною Задорожньою підготовлено цікаві доповіді щодо розвитку вітчизняної логістики в умовах кризи. 
 
 
 
Наталія Василівна Драгнєва, керівник відділу ЗЕД та логістики ТОВ «StarsofCatering», що є одним з лідерів у сфері послуг з комплексного оснащення підприємств громадського харчування на російському ринку, розповіла про специфіку логістичної діяльності у сучасних умовах. Компанія співпрацює з кращими світовими фабриками, заводами Великобританії, Італії, Іспанії, Чехії, Польщі тощо, але через карантинні заходи у світі підприємство змушене було адаптувати свої бізнес-процеси до існуючих умов. Експерт розповіла студентам про організацію свого дистанційного місця роботи; про виникнення і шляхи вирішення труднощів, пов’язаних з додатковою перевіркою на митницях; труднощів у зв’язку з закриттям закордонних фабрик та організацію відправки вантажів, оптимізацію роботи складських приміщень.
 
 
Ревенко Валерія та Бондар Катерина, студентки 3 курсу спеціальності «Маркетинг», презентували учасникам семінару класифікацію існуючих та ймовірних логістичних ризиків.
 
 
 
 Цікавими студентській аудиторії виявилися практичні нестандартні ситуації у повсякденному житті логіста та вплив на них чинників ризику. Доповіді студентів були доповнені коментарями Наталії Василівни щодо ймовірності виникнення логістичних ризиків, необхідності обґрунтування ситуацій, пов’язаних з ризиками у договорах підприємства та шляхів уникнення логістичних ризиків.
Семінар був змістовним, насиченим цікавими кейсами від випускників НУБіП України, які нині є успішними менеджерами у бізнесі; а жагуче прагнення до знань наших студентів, високий професіоналізм викладачів та жваві дискусії сприяли позитивній атмосфері й успішній реалізації семінару.
 
Відеозапис 2-ї частини семінару можна переглянути на YouTube
 
 
Тетяна Балановська,
професор кафедри менеджменту ім.проф. Й.С. Завадського
 
 
 

 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook