Комунікативний підхід у дистанційному режимі – мотивація студентів до вивчення англійської мови

24 березня 2020 року

 Основою навчання англійської мови у дистанційному режимі є процес іншомовного спілкування, під час і на базі якого реалізується пізнавальна діяльність студентів. Розвиток активної мовленнєвої і пізнавальної діяльності студентів неможливий без застосування стимулів (особливо аудіо-візуальних), які сприяють формуванню мотивів навчання і контролю. Відбір та організація навчального матеріалу функціонально обумовлені і специфічні для кожного виду мовленнєвої діяльності.

Викладачі кафедри англійської мови для технічних та агробіологічних спеціальностей наповнили матеріалами різноманітні форми дистанційного навчання, тому вивчення англійської мови проходить за графіком розкладу денної форми навчання. Зокрема інструментами взаємодії зі студентами є: 1) електронні навчальні курси на навчально-інформаційному порталі НУБіП України; 2) веб-сервіс Google Classroom; 3) групи у Viber, Telegram; 4) платформа для онлайн-конференцій Skype; 5) різноманітні додаткові онлайн ресурси для створення ментальних мап, аудіозаписів та відео тощо. Розглянемо зазначені форми дистанційного навчання детальніше.

Підготовка до ЄВІ здійснюється на навчальному-інформаційному порталі Університету. Старший викладач кафедри Катерина Якушко розробила та наповнила ЕНК завданнями, які спрямовані на формування мовленнєвої компетенції у читанні, а також мовних лексичних та граматичних компетенцій. Зміст тестових завдань ґрунтується на автентичних зразках літературного мовлення, прийнятого в англомовних країнах, відповідно до сфер спілкування і тематики текстів, визначених Програмою єдиного вступного іспиту з іноземних мов.

Навчання спілкуванню англійською мовою у дистанційному режимі тематично й ситуативно обумовлено. Принцип ситуативності є основним засобом реалізації комунікативного підходу як організації процесу навчання фахової англійської мови, максимально наближеного до реального процесу спілкування. Формування лексичної компетенції відбувається шляхом інкорпорування студентами лексичних одиниць із фаху у комунікативні ситуації, які розроблені викладачами кафедри до кожної вивченої теми.

З метою формування вмінь працювати з інформацією, розвитку комунікативних здібностей, формування фонетичної компетенції, підготовки особистості «інформаційного суспільства», формування дослідницьких умінь та навичок дозування інформації ми активно залучаємо студентів до роботи з онлайн ресурсами зі створення інтелектуальних мап (Xmind, MindMeister), анімаційних відео (Powtoon, Vyond), аудіозаписів (Vocaroo, VoiceThread) тощо.

Студенти технічних та агробіологічних спеціальностей активно користуються онлайн платформами, співзаснованими програмою Erasmus+ та рекомендованими фахівцями предметно-мовного інтегрованого навчання (Content-Language Intergrated Learning) для вивчення фахової термінології, зокрема: 1) універсальним словником Multidict, який одночасно містить різноманітні двомовні та тлумачні словники; 2) онлайн словником Wordlink, який надає автоматичну прив’язку слів онлайн документів, які потрібно перекласти, до програми Multidict і відповідно словників різного типу; 3) онлайн ресурсом Clilstore, який включає різноманітні завдання з фахової англійської мови, що розраховані на різні рівні володіння мовою.

Отже, продовжуємо навчання в дистанційному режимі! Піклуємося про наше здоровя та бережемо один одного!

Інна Грабовська,

завідувач кафедри англійської мови

для технічних та агробіологічних спеціальностей

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook