Інновації роботи зі студентами під час карантину. Нова форма навчання

22 березня 2020 року

Люди, які вміють бачити проблему у форматі 5-D і можуть доступно розповісти про це світу, — вважаються істинними Учителями.

Вероніка Чекалюк

Ми відповідальні сьогодні за майбутнє. Імідж країни залежить від кожного громадянина. Під час роботи зі студентами та у комунікації із колегами, становлення і кар'єра у науковому середовищі приходить розуміння того яким має бути фахівець, як якісно підготувати студента для «дорослого життя». Під час карантину (дистанційного навчання) ми набуваємо нового досвіду викладання дисциплін без втрати якості роботи й ефективності для студента. Як у наукових працях так і упрактичній викладацькій діяльності акцентуємо на поєднанні практики і науки.

Наукове бачення процесу викладання “Української мови за професійним спрямуванням” передбачає комплексну підготовку студента для подальшого працевлавштування та реалізації своїх планів у професійному житті. Першочерговим завданням є вміти презентувати себе на ринку праці, бути конкурентним фахівцем. Вже з перших днів навчання в нашому університеті, студенти конспектують лекції, пишуть професійні есе, готують публічні промови, візитку, резюме та автобіографію. Ми зі студентами закладаємо підвалини професійного зростання у майбутньому,вчимося працювати на перспективу: чітко розрізняємо поняття “професіоналізм”, “самопрезентація”, «імідж», «репутація», «позиціонування», “саморозвиток”, а також корелюємо їх у контексті іміджетворення понять «держава», «країна», «нація (народ)», — вільне володіння літературною українською мовою, професійними термінами у діловодстві та повсякденному житті — формує світогляд не лише студентів, а й оточення.

Те як ми спілкуємося, як вибудовуємо стосунки у колективі, як листуємося і спілкуємося по телефону, — все це впливає на сприйняття українців у світі; формування державного іміджу залежить від кожногогромадянина, тому кожен студент отримуючи якісні знання з курсу “Українська мова за професійним спрямуванням” — може впевнено претендувати на лідерство у суспільстві, бо мова — це ключ до кар'єри. Українська мова — це інструмент, знання формують імідж професіонала, дають переваги студенту поміж інших претендентів у конкурентному світі. Разом з іншими гуманітарними, соціальними науками іміджелогія набуває популярності серед практиків і науковців-сучасників, тому з’являється дедалі більше напрямків її розвитку та тлумачень. За змістом і можливим напрямом іміджелогія набуває наукового забарвлення відповідно до сфери її застосування: державотворення, наука, дипломатія, бізнес, економіка, PR, політологія, медицина, культура, мистецтво, шоу-бізнес, соціальна сфера, психологія. Для першокурсників викладачі — найрідніші люди у новому дорослому житті.Ми, викладачі, маємо честь і водночас відчуваємо велику відповідальність бути вчителем, другом для першокурсників, під час карантину, в умовах дистанційного навчання ми забезпечуємо якісний освітній процес (комунікуючи на освітній платформі НУБіП та у приватних повідомленнях).

Спілкуючись зі студентами, ми продовжуємо самоудосконалюватися, навчання триває впродовж всього життя (life–longlearners). Час змінюється: сучасні студенти ерудовані й розумні, вони прагнуть спілкуватися із тим, хто знає більше від них. Шукають того, хто допоможе їм розвиватись професійно. За програмою курсу «Українська мова за професійним спрямуванням» вивчаємо документознавство, поміж таких робіт як резюме, візитка, автобіографія, есе ми зосереджуємося на темі листування. Лист – це один із видів комунікації. Від його змісту та оформлення залежить те, якими будуть подальші стосунки адресата і адресанта. Наш курс “Українська мова за професійним спрямуванням” передбачає поглиблення знань й вмінь презентувати себе на конференціях, вміти проводити переговори, буди знахідкою-професіоналом для майбутнього працедавця. Ми зосереджені на теоретичній основі формування творчого і художнього мислення, що сприяють розвитку практичних навичок роботи за фахом, зокрема, землевпорядником, не лише під час комунікацій на роботі, а й у повсякденному житті — написання постів у соціальних мережах, спілкування з колегами і у родині. Вивчення теоретичного та практичного матеріалу передбачає актуалізацію міжпредметних зв‘язків всього гуманітарного циклу. Під час роботи зі студентами пропонуються вправи й запитання для самоконтролю, виконання практичних завдань на актуальну тему (землевпорядкування, землеустрій, геодезія).

На прикладах пропонуємо ознайомитися з досвідом вітчизняних і зарубіжних геодезистів-сучасників; публічних і громадських діячів, дипломатів, політиків; зокрема, президент США Авраам Лінкольн був землевпрорядником. Для глибшого засвоєння навчального матеріалу подано вправи і завдання, комплекси запитань для самоконтролю, запропоновано відео лекції та фрагменти практичних занять за тематикою курсу “Українська мова за професійним спрямуванням”. Долучайтеся до нас. Портал НУБіП працює на повну: Максим Володимирович Мокрієв — головний адміністратор Центру дистанційних технологій навчання та Ірина Георгіївна Хлястікова, нач. відділу електронних навчальних ресурсів забезпечують технічну підтримку безперебійної роботи викладачів зі студентами на платформі https://elearn.nubip.edu.ua/mod/forum/discuss.php?d=12941

 

Доцент кафедри журналістики та мовної комунікації
Вероніка Василівна Чекалюк

  

 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook