Відкрита лекція з дисципліни «Лідерство та адміністрування» для студентів ОП «Професійна освіта (Технологія виробництва і переробки продуктів сільського господарства)»

23 лютого 2020 року

20 лютого 2020 року завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, доцент Руслан Васильович Сопівник провів відкрите лекційне заняття для студентів освітньої програми «Професійна освіта (Технологія виробництва і переробки продуктів сільського господарства)» з дисципліни «Лідерство та адміністрування» на тему «Типологія і стилі лідерства». Заняття розпочалось із актуалізації опорних знань, засвоїних на попередніх лекційних і семінарських заняттях. За допомогою бесіди та експрес-опитування розкрито сутність понять «лідер» і «лідерство», повторено матеріал з теми «Теорії походження лідерства», акцентовано увагу на відмінностях між керівництвом і лідерством. Лектор зосередив увагу присутніх на важливості знань у галузі лідерології для особистісного і професійного становлення майбутніх педагогів професійного навчання та фахівців АПК, «коучів» із навчання персоналу агропідприємств України. Це дуже важливо, коли йдеться про типи і стилі лідерства, як своєрідні форми маніфестації, самопрезентації провідної, домінуючої у групі чи виробничому колективі особистості, яка має індивідуально-типовий «почерк» управлінської поведінки і спосіб упливу на свідомість і діяльність послідовників.

У процесі лекційного заняття висвітлено такі питання: типи лідерів і лідерства; типи лідерів на основі морально-етичних і ціннісних факторів; стилі лідерства; резонансне лідерство.

Лектором було розкрито сутність основних термінів, охарактеризовано ознаки, ідеологічні цінності, типи, стилі лідерів і лідерства, надано пояснення поняттям. Викладачем було підібрано цікавий науковий матеріал, що дозволив застосовування прийомів розповіді, бесіди, пояснення, коментування, постійного діалогу з аудиторією, що забезпечувало підтримку стійкої уваги студентів протягом всього заняття.

Зміст лекції охоплював широкий спектр даних із різних наук і галузей знання. Проблема типології і стилів лідерства розглядалась із педагогічної, психологічної, соціологічної, політологічної, економічної, медико-біологічної, історичної точок зору. Це дало можливість висвітлювати різні сторони багатогранного феномену лідерства в освіті, науці, політиці, громадсько-політичному житті на міждисциплінарному рівні.

При цьому, лектор в якості прикладів до характеристики певного типу лідерства, наводив історії життя відомих людей, лідерів країн, політичних рухів, освітніх установ, певних соціальних класів і груп, що викликало особливий інтерес і жваву дискусію в аудиторії. До обговорення питань долучились майже усі студенти, але особливо активними були Іванна Дутка, Ольга Приходько, Галина Лошній, Максим Банніков, Олександр Веременко, Олег Мороз, Владислав Убирай, Максим Таран, Аліна Дюджок та інші.

У цілому, виклад змісту лекції був аргументованим і логічним, доступним для розуміння. Використання проблемних прийомів викладу дозволило здобувачам освіти шукати істину самостійно, генерувати знання, як то кажуть, - «з середини». Такий спосіб засвоєння матеріалу є ефективним, бо відповідна наукова інформація добувається студентом, а не дається одразу в готовому викладі. Велика кількість прикладів, наведених викладачем, сприяли розкриттю теми.

 

Лекцію супроводжував вдало підібраний різноманітний мультимедійний презентаційний матеріал, який враховував, психологічні особливості сприймання за формулою «1:2:7», «10:20:30» (О.Чайка) та передбачав побудову слайдів трикомпонентними структурами з максимальною кількістю візуалізованої, схематичної інформації (графіки, фото, таблиці, схеми тощо).

У ході заняття, використано SMART – технології он-лайн тестування студентів з використанням QR- коду, який дозволив за допомогою смартфону вийти на відповідну платформу і визначити за допомогою «МАК-шкали» Крісті-Гайза рівень макіавеллізму та тип лідерства студентів під час заняття («Високий МАК» чи «Низький МАК»). Також, Русланом Васильовичем запропоновані інші тестування з визначення співвідношення стилів лідерства (демократичний, авторитарний, відсоторонений) та опитувальник Меграбяна-Епштейна на визначення емпатії.

На занятті, у різний час, були присутні викладачі кафедри професор О.Васюк, доценти О.Варава, О.Прохорчук, К.Саф’ян, асистенти П.Смоляк, М.Роганов.

Заняття завершилось підведенням підсумків, формулюванням висновків.

У цілому, лекція проведена на достатньому організаційному, методичному і дидактичному рівні та схвалена позитивними відгуками студенів.

Студентка ОП «Професійна освіта (Технологія виробництва і
переробки продуктів сільського господарства)» Адріана Литюк;
Доцент кафедри педагогіки, к.п.н. Карина Саф’ян

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook