Семінар практичних психологів: «зустріч однодумців» щодо створення комфорту в освітньому середовищі

20 листопада 2019 року

 

10

20 листопада 2019 року о 10 годині в Бережанському агротехнічному коледжі почав роботу семінар практичних психологів «Конструктивна взаємодія з молоддю як умова створення безпечного і комфортного освітнього середовища закладу освіти».

Людина може те, чого не може комп’ютер…

Координатором заходу став Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти (м. Київ). У стінах ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний коледж» зібралося 90 учасників, серед яких 40 – гості з різних областей України (представники від 30 коледжів та інститутів Тернопільської та інших областей).

152

Вітала учасників семінару та розпочала його роботу Світлана Пилипишин – директорка ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний коледж», наголосивши на важливості теми й потрібності роботи практичного психолога. З приємністю відзначила роль Науково-методичного центру вищої та фахової передвищої освіти (м. Київ).

Гостей вітав також заступник мера м. Бережани Олег Захарків від бережанської громади та влади. Відзначив актуальність проблеми насилля в сім’ї і суспільстві, Акцентував на необхідності запобігання цьому через взаємодію органів влади, соціальних служб і закладів освіти. Питання потребує «роботи на випередження й уваги саме на такому рівні».

Лепеха І.О., завідувачка науково-методичного кабінету соціально-гуманітарної освіти Науково-методичного центру ВФПО, привітала учасників заходу та його гостей і відзначила важливість «психологічного стану людини щодня». Саме тому одна з важливих посад – посада практичного психолога в закладі освіти – «місточок між студентом і викладачем». Побажала учасникам семінару «гарної праці й настрою».

Степанова І.О., методистка кабінету соціально-гуманітарної та виховної роботи Науково-методичного центру ВФПО, уже мала можливість відвідати наш коледж як координатор регіонального конкурсу «Кращий куратор – 2018». Пані Ірина також вітала практичних психологів й побажала гарного настрою та удачі.

Одеса, Харків, Полтава, Запоріжжя, Вінниця, Київ та багато інших міст України, представники яких приїхали взяти участь у заході, мали змогу спостерігати за роботою семінару в YouTube.

Перший доповідач – підприємниця, бізнес-тренер із Тернополя Лариса Овчарук доповідала на тему «Особистий бренд і он-лайн комунікації». (У свій День народження була з нами. Від усіх присутніх в залі Світлана Пилипишин привітала її зі святом.) Пані Лариса не тільки надала яскраву інформацію про особистий бренд, а й переконала слухачів, що наші «сторінки в соціальних мережах мають стати візитівками кожного». Соціальний психолог має бути відкритим, адже це допоможе викликати більшу довіру студента й батьків до Вас як спеціаліста.

Тетяна Білінська, начальниця відділу організації профорієнтації Тернопільського обласного центру зайнятості, кандидат психологічних наук, психодіагност, виступила з доволі гострою проблемою: «Психодіагностика ризику прояву булінгу». Наведена статистика лякає: 67% дітей у світі були жертвою або свідком булінгу. В доповіді розглянуто різні сторони булінгу, його види, психологічні риси агресорів та жертв. Завдання педагога – рівне ставлення до усіх учасників освітнього процесу, щоб не давати приводів і не сприяти булінгу. Адже основне – навчити молодь приймати людей такими, як вони є, щоб жодна дитина не почувалася жертвою.

Ірина Лепеха, завідувачка науково-методичного кабінету соціально-гуманітарної освіти Науково-методичного центру ВФПО, говорячи про «Формування особистості на засадах гармонійного розвитку індивідуальних особливостей студентів», презентувала державну установу Науково-методичний центр ВФПО та програми на 2020 рік щодо підвищення кваліфікації педагогів і психологів. Цікаво присутнім було почути про роботу лабораторії педагогічних інновацій і музею національних традиційних ремесел, особливості конкурсу «Педагогічний Оскар» та інших проектів НМЦ.

Лариса Афанасенко, кандидатка психологічних наук кафедри психології Національного університету біоресурсів і природокористування України ознайомила учасників семінару та провела майстер-клас на тему «Інноваційні технології в роботі освітнього психолога на прикладі використання метафоричних асоціативних карт (МАК)». Асоціативні карти – це потужний інструмент у роботі психолога зі студентами, що базується на асоціаціях і застосовується для діагностики, корекції і формування психологічних особливостей особистості студента. Принцип методики – «Мудрість міститься в нас самих відчула на собі «доброволець» Ірина Степанова.

Ще одна цікава доповідь – «Психологічна взаємодія молоді в умовах сучасних викликів» Ольги Макух, кандидатки психологічних наук, доцентки ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут». За словами виступаючої, «Молодь хоче швидких процесів щодо власного статусу, але не знає шляхів досягнення результатів». Вихід з такої ситуації – шлях пошуку і реалізації через громадські проекти, знаходження себе в процесі. Задоволення своїм Я приходить після практики, а не теорії, після емоцій радості від виконаної роботи. Отож, головним посилом до аудиторії став заклик до педагогів дати можливість молодій творчій генерації розвиватися.

Тетяна Гальчак, кандидатка педагогічних наук, викладачка циклової комісії гуманітарних дисциплін ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний коледж», завершувала роботу семінару практичних психологів, доповідаючи з темою «Взаємини викладачів та студентів як чинник становлення особистості майбутнього». Підсумовуючи наче усі виступи визначила завдання й практичного психолога, й педагога – готувати фахівця майбутнього, який буде затребуваний, креативний, матиме потужній емоційний інтелект, буде здатний ,постійно навчатися і критично мислити, адаптовуватися до середовища і бути готовим до змін. Створення відповідної демократичної атмосфери й уміння побачити навчальний процес очима студентів забезпечать розвиток особистості майбутнього.

На закінчення семінару всім учасникам було вручено сертифікати НМЦ вищої та фахової передвищої освіти. Та головне, що відбулася «зустріч однодумців», і, як озвучила Лариса Афанасенко, «профілактика емоційного вигорання» вдалася на славу.

Оксана Зборівська, викладач циклової комісії гуманітарних дисциплін

13412166513

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook