Ректорат: свідома дисципліна – один із факторів забезпечення якості освітнього процесу

26 лютого 2019 року
     26 лютого 2019 року відбулося останнє зимове засідання ректорату. Як завжди коло питань, які розглядалися, було широке, але їхня спрямованість була к завжди незмінна – якість освітнього і наукового процесу.

     Проект положення про рейтингове оцінювання науково-педагогічних працівників на 2019 рік представив проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша. Загальні ж положення залишаються без змін, проте деякі види діяльності викладачів і науковців були переоцінені. Зокрема, до 350 годин збільшилася вартість публікації статті в наукових виданнях, що входять до наукометричних баз даних WoS чи SCOPUS. Ректорат, враховуючи рішення рейтингової комісії і широке обговорення, рекомендував документ до затвердження вченою радою, після чого він буде опублікований на офіційному сайті університету.

     План реконструкції вхідної групи до університетського стадіону презентував проректор з навчально-науково-виробничих питань та адміністративно-господарської діяльності Валерій Іщенко. Відповідні роботи заплановано завершити до Дня університету31 травня 2019 року. Передбачається, що центральних вхід до стадіону буде напроти навчального корпусу №3 і гармонізований з входом до ботанічного саду.

     В університеті на вимогу Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» створено Центр колективного користування науковим обладнанням та затверджено положення про нього. Про це доповів начальник науково-дослідної частини Володимир Отченашко. Він зазначив, що такий досвід мають багато провідних вишів світу і створення таких центрів загалом сприяє поліпшенню якості наукових досліджень. В Україні вже діють вісім таких структур і ще чотири на стадії створення – один з них – в НУБіП. Передбачається, що на його облаштування буде виділено додаткове фінансування з державного бюджету.

     Дисципліна – невід’ємна частина організації навчального процесу. Чотири перевірки відвідуваності студентами навчальних занять показали, що на окремих факультетах та ННІ ситуація потребує термінової активізації керівництва цих підрозділів. Наведення ладу потребує практика надання індивідуальних графіків навчання, контроль за захворюваністю, особливо на інфекційні захворювання. Разом з тим потрібно ефективно організовувати навчання студентів, які змушені підпрацьовувати. Радник ректора Дмитро Войтюк звернув увагу на те, що багато хто з тих, хто не відвідує заняття, проживають в гуртожитках – з ними потрібно також працювати деканатам і дирекціям. Декан механіко-технологічного факультету Ярослав Михайлович звернувся до навчального відділу з проханням надати рекомендації щодо мотивації та стимулів до відвідування студентами занять. На що пролунала відповідь: якісна профорієнтація, залучення якомога більшої кількості слухачів на підготовче відділення та до участі в олімпіаді для вступу, які бажають навчатися, унеможливить таку ситуацію.

     Підвищення якості освіти неможливо без тісної співпраці з роботодавцями і бізнесом, зазначив ректор Станіслав Ніколаєнко. Саме цьому і будуть присвячені засідання рад роботодавців факультетів та ННІ, які пройдуть в березні.

     Останнім питанням – передача в оренду майна, про яке доповів начальник планово-фінансового відділу Олег Бронін – ректорат завершив розгляд порядку денного.

     Нагадуємо: засідання вченої ради відбудеться завтра о 1400 в аудиторії 69 корпусу №1, 28 лютого – о 1330 в аудиторії 308 корпусу №3 – зустріч зі студентським активом, 1 березня о 1000 біля корпусу №3 розпочнеться нарада з планування.

Денис Рудень
 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015