Мотивація до навчання і викладання та рефлексія на реалії сьогодення – тема наради з заступниками деканів

19 жовтня 2018 року

     19 жовтня 2018 року під головуванням Станіслава Ніколаєнка відбулася нарада із заступниками деканів з навчальної та виховної роботи. Як зазначив очільник вишу, вже давно назріла оцінка ситуації, поліпшення саме системи навчального і виховного процесів, зокрема в магістратурі, вивчення мотивації студентів і викладачів, усвідомлення кафедрами своєї ролі, напрацювання пропозицій з дебюрократизації тощо. Заступники деканів у майже неформальному спілкуванні поділилися досвідом і виказали своє бачення.

     Заступник декана факультету ветеринарної медицини Василь Данілов зазначив, що всі студенти розуміють: від якості їхньої підготовки і рівня фаховості залежить безпека держави. На цьому і акцентують увагу викладачі тим самим мотивуючи їх до навчання. Аби тримати дисципліну повинна працювати система контролю від декана до викладача – всі мають за цим слідкувати. В магістратурі, на його думку, не слід застосовувати поділ тем на фундаментальні, інноваційні та неординарні. Його підтримав колега Сергій Деркач, зазначивши, що потрібно шукати індивідуальні шляхи. Також він додав, що молодих викладачів теж потрібно мотивувати, аби вони залишалися працювати викладачами.

     На думку заступника директора ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження Ігоря Болбота застосування класичної дуальної системи навчання в наших реаліях неможливе. Потрібно шукати гібридну модель, змінювати розклад, робити день лекційних, день практичних занять в магістратурі, давати молоді можливість працювати, але і не ставити навчання на другий план.
     Заступник директора ННІ післядипломної освіти Тереза Микицей закцентувала на якості освіти. Потрібно піднімати рівень знань, підвищуючи вимогливість. Це в результаті спрацює і на авторитет університету. Важко говорити про мотивацію при такій напруженій соціально-економічній ситуації в державі. Як приклад – розказувати про перспективи працевлаштування, організовувати зустрічі з успішними випускниками, бізнесменами тощо.

     До такої роботи на факультеті тваринництва та водних біоресурсів залучена і рада роботодавців, зазначив заступник декана Руслан Кононенко. Окрім того для молодих викладачів організовують стажування на найкращі інноваційні підприємства в Україні та за кордоном. Для забезпечення якості на факультеті була створена група за участі роботодавців, яка переглянула всі навчальні плани і програми, адаптували їх до вимог сучасності і спеціальності. До речі, роботодавці залучаються і до навчання – читають лекції, проводять тематичні зустрічі зі студентами.

     Заступник декана факультету аграрного менеджменту Олександр Новак навів польський досвід, коли студентів за неуспішність відраховують з випускового курсу, в разі нескладання ним певних предметів, курс з яких потрібно за плату вивчати повторно.
     Заступник декана механіко-технологічного факультету Ігор Сівак запропонував увести наскрізні теми курсових, дипломних проектів, закріпити студентів за кафедрою та викладачами з першого курсу.

     Заступник декана факультету захисту рослин, біотехнологій та екології Юлія Рибалко також навела досвід європейських вишів, де на старших курсах застосовується блочна система навчання, запропонувала проводити потокові заліки та іспити, запровадити опитування студентів щодо їхньої думки про викладання того чи іншого курсу.

     Заступник декана гуманітарно-педагогічного факультету Ігор Буцик зазначив, що проведені дослідження привели до одного висновку: студентів треба повернути в аудиторії. Лише після цього розпочнеться все інше, зокрема якість. Тому потрібно розглянути можливі варіанти, способи мотивації і вирішити цю базову проблему.

     Підбиваючи підсумки, ректор Станіслав Ніколаєнко резюмував: немає єдиного штампу, на кожному факультеті своя специфіка, тому потрібно індивідуально шукати ефективні засоби. Для цього і була створена робоча група, до якої увійшли Руслан Кононенко, Ігор Болбот, Ігор Буцик, Тереза Микицей та Юлія Рибалко. Протягом двох днів вони консолідують і узагальнять пропозиції. Тож в цій дискусії ставимо кому та надсилаємо своє бачення вирішення окреслених проблем Руслану Кононенку.

Денис Рудень

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій